Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det er helt på sidelinjen, og var kun ment som en liten kommentar til innspillet om halal-kjøtt.

 

Jeg rapporterer dette sidesporet jeg, så kan kanskje en moderator splitte det ut...

 

Edit: Jeg har rapportert det. Så kan vi la det ligge til det eventuelt skjer, kanskje.

 

Beklager at jeg bidro til å spore av et viktig emne.

 

Geir :)

Slenger meg på og beklager selv, da jeg har bidratt også.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ja for all del, jeg har ingen interesse av å forfølge temaet noe videre, men det ble mye større enn jeg hadde tenkt, og mange har nok uansett lært noe nytt om hvordan vi tilpasser samfunnet for å tilpasse oss islamske skikker...

 

 

 

Jeg tror enkelte aldri vil forstå islamiseringen i samfunnet. Hvordan vi tilpasser det slik at mennesker som dyrker en ideologi så barbarbarisk at nazismen ser ut som en barnehage, tilfredsstilles. Hvordan vi kan ha latt det gå så langt er underlig. Mangler folk i dette samfunn kunnskap, hva er det de ikke ser og forstår? Jeg har i mange år lett etter svar. Men ingen kan svare.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Men det er da ikke så rart at ting glir ut og etterhvert får en ekstrem spiss når ingen, verken lovverk eller myndighter, legger noen hindringer på veien dit?

Hæ? Hvilket univers lever du der det ikke er hindringer for islam? Jeg er jo særlig opptatt av den maksimalt ekstreme motstanden av islam, den svarteste, dypeste, mest hatfull blasfemien tenkelig.

 

Så du mener at det holder at du personlig kjemper mot dette? Trenger ikke å dra inn offentlige myndigheter for så viktig er ikke kampen?

Lenke til kommentar

 

 

 

Vi har en lov som visstnok skal stoppe blasfemi og anti-kristen kultur også, likefullt har vi mye av det her til lands. Ingen har blitt fengslet i den forbindelse på lang tid. Selv om blasfemien bare har økt eksponensielt med tiden.

 

Loven ble opphevet ved innføringen av den nye straffeloven, men den nye er ennå ikke iverksatt, så formelt gjelder den gamle fortsatt. Angivelig på grunn av dataproblemer. Den var relativt sovende før den ble opphevet, og det er ikke anderledes nå.

 

Hmmm, om du mener paragraf 135a så er denne oppdatert 21 juni 2013 og er gjeldende. Heldigvis.

 

Nei, jeg mener paragraf 142. Personlig mener jeg at 135a burde vært opphevet også.

 

Geir :)

 

 

Sånn at ekstremister får fritt spillerom i det offentlige mener du?

Lenke til kommentar

 

Hvilket univers lever du i der PST ikke overvåker muslimer?

 

Om vi hadde hatt en klar lov mot dette som går utover den halvsovende rasismeparagrafen så hadde vi ikke trengt overvåkning, kunne gått rett til pågripelse og evnt utsendelse/tvungen psykiatri.

Hmm. Hva hvis jeg ser på din tanke om å begrense ytringsfrihet som grobunn for senere ekstremisme? Skal jeg kunne med loven i hånd forby deg dine uttalelser og tvangsinnlegge deg?

Lenke til kommentar

 

Det er den verste religionen som finnes!

Det er den da beviselig ikke! Det er det kristendommen som fremdeles er med god margin om man skal regne slik. Og jeg snakker ikke om middelalderen heller.

 

Håper terroristene blir funnet å drept.

Helt enig.

 

ALLE aviser burde svare med å ha karikatur av mohammed på forsiden.

Ja! Alle som stemmer for å aktivt gå inn for å fornærme 1,8 milliarder medmennesker på grunn av handlingene til et forsvinnende mindretall, rekk opp hånda!

 

Eller er det kanskje mulig å fordømme handlingene til enkelt individene som står bak disse barbariske handlingene?

 

Skjønt, om du føler så sterkt for det, så kan du jo bytte profilbilde på facebook kontoen din? Begynne hjemme liksom.

 

Kjenner jeg virkelig blir provosert!

I like måte.

 

Å fordømme islam på grunn av 2 rasshøl i Frankrike blir som å skulle fordømme kristendommen på grunn av vårt eget rasshøl her i Norge.

 

Å bruke slike tragiske hendelser til inntekt for eget syn er rett og slett kvalmende. Og det er ekstremt uærlig. Som å finne en firkløver i ei kløver eng og bruke det som bevis på å ha funnet en eng med firkløvere...

 

 

Åja breivik gjorde det i "kristendommens" navn:)

Lenke til kommentar

 

 

Hvilket univers lever du i der PST ikke overvåker muslimer?

Om vi hadde hatt en klar lov mot dette som går utover den halvsovende rasismeparagrafen så hadde vi ikke trengt overvåkning, kunne gått rett til pågripelse og evnt utsendelse/tvungen psykiatri.

Hmm. Hva hvis jeg ser på din tanke om å begrense ytringsfrihet som grobunn for senere ekstremisme? Skal jeg kunne med loven i hånd forby deg dine uttalelser og tvangsinnlegge deg?

 

 

Nei for min ideologi omhandler ikke vold og/eller fysiske avstraffelser. Det må være en grunnpillar for alle lovlige ideologier at de tar avstand ifra dette.

 

Når Islam forfekter dødstraff bare for å forlate religionen i stillhet, så kan det ikke sammenliknes med min/vår.

Lenke til kommentar

 

 

Hvilket univers lever du i der PST ikke overvåker muslimer?

 

Om vi hadde hatt en klar lov mot dette som går utover den halvsovende rasismeparagrafen så hadde vi ikke trengt overvåkning, kunne gått rett til pågripelse og evnt utsendelse/tvungen psykiatri.

 

Hva mener du med tvungen psykiatri?

 

 

Jeg føler at skillet mellom ekstrem religiøs overbevisning og galskap er hårfin. Så mange av de pågrepne ville nok ha havnet i psykiatrien.

Lenke til kommentar

 

Det er to løsninger på problemet.

La Islam bli voksen, og bli like snill som kristendommen. Det tar 500 år, men det vil skje, på lovlig og menneskerettslig måte.

 

Det vil ikke skje uten påvirkning av idéer utenfra. Hvis kristne hadde vært mer standhaftig i misjoneringen av sitt budskap, så hadde den islamske delen av verden kommet langt nærmere oss allerede i dag.

 

Legg ned religionsfriheten og innfør religions-forbud i stedet. Da tar det bare tre generasjoner og på toppen av kaka blir vi kvitt masse annet tull også.

 

I denne saken er galskapen basert på religion, men religion er ingen nødvendighet for slike idéer. Det hjelper lite å forby religion, for der det er tankefrihet kan alle mulige gale tanker og idéer likevel oppstå. Og her tror jeg de fleste vil se galskapen i et slikt forbud.

 

Vestlige verdier er basert på respekt for enkeltmenneskets frihet og ukrenkelighet. Tvang og forbud er å undergrave de verdiene dette skulle forsvare.

 

Riktig. religion er ikke nødvendig for terrorisme, men uten religion, ville den gjenværende terrorisme være liten. Like ille, men mindre og enklere å bekjempe.

 

Ideologier viss eget fundament er tvang og forbud er vanskelige å bekjempe med "lovlige" midler. Når så vannvidd er et tredje element i fundamentet, blir det nesten umulig.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvilket univers lever du i der PST ikke overvåker muslimer?

 

Om vi hadde hatt en klar lov mot dette som går utover den halvsovende rasismeparagrafen så hadde vi ikke trengt overvåkning, kunne gått rett til pågripelse og evnt utsendelse/tvungen psykiatri.

 

Hva mener du med tvungen psykiatri?

 

 

Jeg føler at skillet mellom ekstrem religiøs overbevisning og galskap er hårfin. Så mange av de pågrepne ville nok ha havnet i psykiatrien.

 

Jeg har i alle år ment at religiøsitet hører hjemme i psykiatrien.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvilket univers lever du i der PST ikke overvåker muslimer?

Om vi hadde hatt en klar lov mot dette som går utover den halvsovende rasismeparagrafen så hadde vi ikke trengt overvåkning, kunne gått rett til pågripelse og evnt utsendelse/tvungen psykiatri.

Hmm. Hva hvis jeg ser på din tanke om å begrense ytringsfrihet som grobunn for senere ekstremisme? Skal jeg kunne med loven i hånd forby deg dine uttalelser og tvangsinnlegge deg?

 

 

Nei for min ideologi omhandler ikke vold og/eller fysiske avstraffelser. Det må være en grunnpillar for alle lovlige ideologier at de tar avstand ifra dette.

 

Når Islam forfekter dødstraff bare for å forlate religionen i stillhet, så kan det ikke sammenliknes med min/vår.

 

Hvor i Koranen står det at det er dødsstraff å forlate islam?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvilket univers lever du i der PST ikke overvåker muslimer?

Om vi hadde hatt en klar lov mot dette som går utover den halvsovende rasismeparagrafen så hadde vi ikke trengt overvåkning, kunne gått rett til pågripelse og evnt utsendelse/tvungen psykiatri.

Hmm. Hva hvis jeg ser på din tanke om å begrense ytringsfrihet som grobunn for senere ekstremisme? Skal jeg kunne med loven i hånd forby deg dine uttalelser og tvangsinnlegge deg?

 

 

Nei for min ideologi omhandler ikke vold og/eller fysiske avstraffelser. Det må være en grunnpillar for alle lovlige ideologier at de tar avstand ifra dette.

 

Når Islam forfekter dødstraff bare for å forlate religionen i stillhet, så kan det ikke sammenliknes med min/vår.

 

Hvor i Koranen står det at det er dødsstraff å forlate islam?

 

 

Death for apostasy in the quran

 

Spør hvilken som helst mullah om dette og du vil se han vrir seg i stolen og stille kontraspørsmål for å unngå å måtte svare på nettopp dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Åja breivik gjorde det i "kristendommens" navn:)

 

 

Når så og si eneste forskjell på Breivik og disse islamistene i Frankrike er at Breivik ikke ropte: "I Jesu namn" (Vel, så vidt jeg vet, han hadde jo "kamprop" for å ildne seg selv opp, og for alt jeg vet så kan noen av de ha vært "For Jesus!".) mens han holdt på. Da blir for meg forskjellen akademisk. Breivik var selverklært kristen, og på et tidspunkt medlem av den kristne organisasjonen Frimurerne. Hvis ikke det er nok for deg er jeg redd du rett og slett ikke evner å forstå det.

Lenke til kommentar

 

 

Det er den verste religionen som finnes!

Det er den da beviselig ikke! Det er det kristendommen som fremdeles er med god margin om man skal regne slik. Og jeg snakker ikke om middelalderen heller.

 

Håper terroristene blir funnet å drept.

Helt enig.

 

ALLE aviser burde svare med å ha karikatur av mohammed på forsiden.

Ja! Alle som stemmer for å aktivt gå inn for å fornærme 1,8 milliarder medmennesker på grunn av handlingene til et forsvinnende mindretall, rekk opp hånda!

 

Eller er det kanskje mulig å fordømme handlingene til enkelt individene som står bak disse barbariske handlingene?

 

Skjønt, om du føler så sterkt for det, så kan du jo bytte profilbilde på facebook kontoen din? Begynne hjemme liksom.

 

Kjenner jeg virkelig blir provosert!

I like måte.

 

Å fordømme islam på grunn av 2 rasshøl i Frankrike blir som å skulle fordømme kristendommen på grunn av vårt eget rasshøl her i Norge.

 

Å bruke slike tragiske hendelser til inntekt for eget syn er rett og slett kvalmende. Og det er ekstremt uærlig. Som å finne en firkløver i ei kløver eng og bruke det som bevis på å ha funnet en eng med firkløvere...

 

 

Åja breivik gjorde det i "kristendommens" navn:)

 

Vet ikke om du har fått det med deg men det er mye mer enn bare de 2 rasshølene fra Islam det er snakk om.

 

Hvor mange terror angrep har blitt utført av Islam de siste 15 - 20 årene kontra andre religioner?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...