nebrewfoz Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Hvilke islamske land er det som vokser raskt? Indonesia og Malaysia er to land jeg kommer på i farten. 1 Lenke til kommentar
Harryen Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Hvilke islamske land er det som vokser raskt? Indonesia og Malaysia er to land jeg kommer på i farten. Sist jeg sjekket så ble en ateistisk mann og lærer, arrestert i Indonesia for skrive at Gud eksisterer ikke. Han ble stilt for retten, beskyldt for blasfemi, og for å oppmuntre til religiøst hat. Tror også han kalte islam for en myte på facebook. Han fikk visst 2-3 år i fengsel for dette. Har også lest om mange episoder der andre religiøse grupper blir utsatt for vold og diskriminering. Mange kirker har rett og slett blitt stengt av diverse rare årsaker. Ting funker ikke slik som det skal. Tydeligvis må man være forsiktig med å vise seg som ateist i dette landet. For Malaysia så er det rett og slett farlig å gå fra å være muslim, til for eksempel ateist. En muslim som ønsker å endre religion, må faktisk gå gjennom et religiøst rettssystem. Sharia er også i bruk. http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/crossing_continents/6150340.stm http://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_of_religion_in_Malaysia Disse landene har hatt økonomis vekst, men tydeligvis er det store sosiale problemer i landet som følge av islam. Det er synd hvis vi må synke såpass lavt for å si noe positivt om landene. Samme historien har du i Jordan, og andre islamske land. Noen islamske land har hatt god økonomi og økonomisk vekst, men til tider er det vanskelig å si hvor mye dette har med oljen, eller billig arbeidskraft å gjøre. Kan jo referere et utsagn på twitter fra Richard Dawkins: "All the world's Muslims have fewer Nobel Prizes than Trinity College, Cambridge" Når det kommer til vitenskap så er den islamske verden tilbakestående. Er enig i at islam ikke er ensporet, det er flere tolkninger, men noen synes å basere seg på hva islam er ut ifra hva de ønsker at det skal være. Som som Aiven som velger å lytte på personer som vier mye av sitt liv til islam, og ikke synes noe om menneskesynet i disse landene, der han indikerer at de er ikke islamske. Da ender Norge som verdens mest islamske land, og kvinners-rettigheter blir en selvfølge i islam. Skulle ønske at det var tilfellet. Slik som jeg ser det, så har islamister helt klart et svært sterkt teologisk argument for sin ideologi, når man tar utgangspunkt i koran og hadith, og resultatene ser vi i verden idag, grusomt! Disse sekulære muslimene stiller etter mitt skjønn svakt, annet enn en drøm og ønsketenkning, en hvit løgn, eller sterk selektiv lesing, der de snakker om verdier i islam som står oss nær. Utgangspunktet for slike verdier må vel være koran og hadith? Disse må iallefall klare å se islam sitt dualistiske budskap? Skal si at enhver person kan tolke en bok forskjellig, alt fra skjønnsliternatur til politiske artikler. Uansett er det håpløst å bruke religion som utgangspunkt for å danne et godt samfunn. Verden hadde vært mye bedre uten religion, og idag er det islam som er verst, og den religion som i størst grad ønsker jordligg makt. Slagordet til for eksempel det muslimske brorskap er "islam is the solution". For mange er islam altomfattende, og ikke bare noe åndelig og privat. Endret 17. april 2015 av Harryen 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Du spurte om økonomisk vekst. Du fikk svar om økonomisk vekst. Du svarer tilbake med en rant om noe helt annet. Noe sier meg at du ikke egentlig var interessert i å lære om økonomisk vekst i muslimske land. Lenke til kommentar
Harryen Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Du spurte om økonomisk vekst. Du fikk svar om økonomisk vekst. Du svarer tilbake med en rant om noe helt annet. Noe sier meg at du ikke egentlig var interessert i å lære om økonomisk vekst i muslimske land. Mitt spørsmål, i tillegg til hvilke land som vokser raskt var: "Kan du referer landene med et muslimsk flertall som gjør det bra, så kan jeg eventuelt vurdere dem." Spurte også om hvilke land som vokser raskt, men hovedpoenget mitt er at samfunn der islam får makt, så stagnerer samfunnet, og sosial uro oppstår. Ville ikke alene se på økonomisk vekst. Jeg la jeg til en hvis usikkerhet om hvor mye veksten skyldes billig arbeidskraft og oljeinntekter. I den sammenheng brukte jeg utsagn fra Richard Dawkins som illustrerer hvor langt tilbake disse landene ligger når det kommer til vitenskap. Endret 17. april 2015 av Harryen Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Siterer meg selv fra en annen og mye mindre tråd, da innlegget er minst like relevant og antakelig mer synlig her: «Selv om det ikke hadde eksistert en religion kalt islam eller en profet med navn Muhammed, ville relasjonene mellom Vesten og Midtøsten i dag vært mer eller mindre uendret. Dette kan virke kontraintuitivt, men kaster lys over et vesentlig punkt: Det finnes et dusin grunner utenom islam og religionen til at relasjonene mellom Vesten og Midtøsten er dårlige [...]: korstogene (et økonomisk, sosialt og geopolitisk vestlig eventyr), imperialismen, kolonialismen, den vestlige kontrollen over Midtøstens energiressurser, innsettingen av provestlige diktaturer, evinnelig vestlig politisk og militær innblanding, grenseendringer, Vestens opprettelse av staten Israel, de amerikanske invasjonene og krigene, USAs vedvarende skjeve politikk i Palestinaspørsmålet, osv. Ingenting av dette har noe med islam å gjøre. Riktig nok blir reaksjonene i regionen stadig oftere uttrykt i religiøse (muslimske) og kulturelle (islamske) ordelag. Det er ikke overraskende. I alle store konflikter forsøker man å forsvare sin sak med et mest mulig moralsk høyverdig språk. Det gjorde også de kristne korsfarerne og kommunismen med sin 'kamp for det internasjonale proletariatet'. » -Tidligere CIA-analytiker og islamspesialist Graham Fuller skriver i A World Without Islam (2010) Endret 17. april 2015 av Aiven 1 Lenke til kommentar
Aqulini Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 (endret) Tullball. Ikke noe av dette er rettigheter som ikke allerede fantes fra før både i grunnloven og lovverket forøvrig, og gjelder for alle i landet. Enten det gjelder spesiell mat (vegetarianere) rettigheter for religiøse minoriteter, militærnekting (pasifisme) mormoner/smiths-venner tilpasset/fritak i skole osv. osv. Nevn heller en særrettighet i lovverket som er lagd kun for personer av muslimsk herkomst. Kan du det? Der kom det endelig et svar fra nettopp slike naive jeg snakker om. Disse bør ignoreres. At du og enkelte andre ikke ser og forstår, ennå. Er deres problem. Fantastisk og ikke å ha fått med seg hvordan islam tilpasses det Norske samfunn, men ok. Du hadde altså ikke noe fakta å komme med? Med andre ord er det bare fraser av tomt svada som du gjentar og gjentar. Spiller det noen rolle om det har vært nedfelt som en "rettighet" tidligere? Slike tilpasninger er tilpasninger i det norske samfunnet FOR islam, enten du vil se det eller ikke. Og de har det blitt mer og mer av. Hvorfor skal norske skoler, offentlige arbeidsplasser tilpasse seg deres religion? Det er ikke å integrere muslimer - tvert i mot. Endret 19. april 2015 av Aqulini 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Jeg er ikke sikker på om dere ikke blander integrering og assimilering her. Geir Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Resistance is futile. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 En liten gladmelding oppi det hele: al-Baghdadi alvorlig skadet i luftangrep Tror vel vi ser begynnelsen på slutten for IS terroren nå. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Vanskelig å si Thoto, kildene forteller at dette hente i mars, at han var livstruende skadet men at han overlevde og er blitt mye bedre. Selv om han ikke ennå er frisk nok til å styre og lede IS som han har gjort tidligere. Er også redd at nest lederen som vil overta om al-Baghdadi hadde omkommet ikke er så mye bedre, men det er lov å være optimist. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Ja, neste i rekka er nok like gal han men begynner vel å begrense seg hvor mange karismatiske og samlende ledere de har å ta av. Etter det jeg har lest i det siste så er moralen fallende og frafallet stort etter månedsvis med intenst bomberegn og de har vel fint lite inntekter igjen også etter at de har mistet oljefeltene de røvet til seg. Så personlig har jeg troa på at det bare er ett tidspørmål før IS sin tid som en direkte trussel for regionen er historie, selv om de sikkert vil leve videre som mindre gerilja-grupperinger i skjul. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Trist.. Abu Shahrazaad al-Narwegi, den norske IS bøddelen Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Stakkars fyr, er ikke bøddel en adelsjobb her på berget? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 (endret) Ta fra ham statsborgerskapet og nekt ham innreise til norge for alltid. Vil ikke at norge skal forbindes med slikt menneskelig søppel som han dritten der. Endret 23. april 2015 av Apox Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Han skulle ha reist til Kongo I stedet .. Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Anbefaler alle å holde seg unna Islamske land generelt. Det finnes ikke noe som heter ekstremnister. Finnes bare Islam. Indonesia har Sharia [guds lov]. Guds lov er gjeldende for alle lovbrudd. Alle muslimer som ønsker Sharia i Norge kan jo bare reise til Indonesia. Indonesia er jo 100% islamsk stat. Indonesia støtter den islamske stat http://www.liveleak.com/view?i=1ae_1430222725 Indonesia forbyr kristne å bygge nye kirker fordi i Indonesia er det viktig å være islamsk http://www.aljazeera.com/indepth/inpictures/2014/11/pictures-new-islamic-law-indon-2014112811847248153.html Erna Solberg er dum. Islam er Islam. Det finnes ikke noe radikalisering og ekstremnisme hos muslimer. Det finnes kun Sharia. http://www.nrk.no/verden/solberg-snakka-om-norsk-radikalisering-i-indonesia-1.12310456 Endret 29. april 2015 av Rioter Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 14 kontroversielle innlegg, konto opprettet igår. Hvem er dette trollet egentlig? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Anbefaler alle å holde seg unna Islamske land generelt. Det finnes ikke noe som heter ekstremnister. Finnes bare Islam. Indonesia har Sharia [guds lov]. Guds lov er gjeldende for alle lovbrudd. Alle muslimer som ønsker Sharia i Norge kan jo bare reise til Indonesia. Indonesia er jo 100% islamsk stat. Indonesia støtter den islamske stat http://www.liveleak.com/view?i=1ae_1430222725 Indonesia forbyr kristne å bygge nye kirker fordi i Indonesia er det viktig å være islamsk http://www.aljazeera.com/indepth/inpictures/2014/11/pictures-new-islamic-law-indon-2014112811847248153.html Erna Solberg er dum. Islam er Islam. Det finnes ikke noe radikalisering og ekstremnisme hos muslimer. Det finnes kun Sharia. http://www.nrk.no/verden/solberg-snakka-om-norsk-radikalisering-i-indonesia-1.12310456 Det finnes ingen idioter. Det finnes bare mennesker. Alle mennesker er idioter. Og siden jeg vet at mennesker liker å drepe andre mennesker, så vet jeg at du har drept folk og at du liker å gjøre det. Jeg skjønner egentlig ikke den logiske tankeprosessen bak dette. Jeg er enig med deg at islam er en negativ ideologi. Men det å sette likhetstegn mellom f.eks. IS og en gjennomsnittlig muslim blir for meg et unyansert og verdiløst tilskudd til debatten. En såkalt "throw-away comment". 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Anbefaler alle å holde seg unna Islamske land generelt. Det finnes ikke noe som heter ekstremnister. Finnes bare Islam. Indonesia har Sharia [guds lov]. Guds lov er gjeldende for alle lovbrudd. Alle muslimer som ønsker Sharia i Norge kan jo bare reise til Indonesia. Indonesia er jo 100% islamsk stat. Indonesia støtter den islamske stat http://www.liveleak.com/view?i=1ae_1430222725 Indonesia forbyr kristne å bygge nye kirker fordi i Indonesia er det viktig å være islamsk http://www.aljazeera.com/indepth/inpictures/2014/11/pictures-new-islamic-law-indon-2014112811847248153.html Erna Solberg er dum. Islam er Islam. Det finnes ikke noe radikalisering og ekstremnisme hos muslimer. Det finnes kun Sharia. http://www.nrk.no/verden/solberg-snakka-om-norsk-radikalisering-i-indonesia-1.12310456 Krigshissing av laveste sort. Jeg elsker deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg