Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du kjøper en biff kan du, uten å vite det, få kjøtt fra en okse som bare har fått elektrosjokk før strupen kuttes og den blør ihjel. For folk med andre religioner er dette i direkte strid med deres religionen deres.

 

Sånn har det alltid vært. (Bortsett fra hvor avblødingen skjedde.) Forskjellen er før i tiden var det dyrevernerne som beklaget seg fordi dyrene ikke alltid var døde.

 

Det eneste jeg ber om er at inhumant slaktet kjøtt merkes, slik at jeg kan la være å kjøpe det.

 

 

Det er fair nok. Forbrukeren bør ha den informasjon han trenger til å gjøre informerte valg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

Tråden må gjerne gå tilbake til utgangspunktet, det var ikke jeg som dro inn verken halal-slakting eller påsto at dette er akkurat det samme som vanlig slakting (noe som er feil). Geir viser en kilde på at dette skjer ved utvalgte slakterier i Norge, og jeg har sett intervju med Nortura der de innrømmer at kjøtt herfra selges umerket som "vanlig" kjøtt om de har overskudd.

 

 

Da foreslår jeg at du fort henter opp denne videoen så vi kan komme til konklusjonen at du har rett.

Ellers kan vi bare konkludere med at du har en veldig god fantasi og liker å finne koblinger mellom temaer som ikke eksiterer.

 

k, go.

 

 

edit, hjertelig

Endret av raWrz
Lenke til kommentar

 

Det er strenge regler for dette, og det prøves å tones ned mest mulig, men all kylling i Norge blir f.eks. halal-slaktet.

 

Du mener at det står en muslim hos Prior og kutter strupen på en og en kylling, mens han ber for den?

 

Geir :)

 

 

Nei, som du sier selv har de godtatt at strupen kuttes med maskin...

 

http://www.nrk.no/norge/selger-halal-kylling-til-alle-1.11794085

Lenke til kommentar

 

du kjøper en biff kan du, uten å vite det, få kjøtt fra en okse som bare har fått elektrosjokk før strupen kuttes og den blør ihjel. For folk med andre religioner er dette i direkte strid med deres religionen deres.

Sånn har det alltid vært. (Bortsett fra hvor avblødingen skjedde.) Forskjellen er før i tiden var det dyrevernerne som beklaget seg fordi dyrene ikke alltid var døde.

 

Det er ingen dyrevernere idag som ønsker seg halalslakt.
Lenke til kommentar

Da foreslår jeg at du fort henter opp denne videoen så vi kan komme til konklusjonen at du har rett.

Ellers kan vi bare konkludere med at du har en veldig god fantasi og liker å finne koblinger mellom temaer som ikke eksiterer.

 

k, go.

 

 

edit, hjertelig

 

 

Jeg foreslår at du fortsetter å stikke hodet i sanden i stedet for å enten lese tidligere innlegg eller gjøre et enkelt google-søk. Jeg har ikke tenkt å prøve å mate deg med teskje, det er ganske klart at det vil bli en vanskelig oppgave ut fra måten du skriver på...

Lenke til kommentar

 

 

Det er strenge regler for dette, og det prøves å tones ned mest mulig, men all kylling i Norge blir f.eks. halal-slaktet.

 

Du mener at det står en muslim hos Prior og kutter strupen på en og en kylling, mens han ber for den?

 

Geir :)

 

 

Nei, som du sier selv har de godtatt at strupen kuttes med maskin...

 

http://www.nrk.no/norge/selger-halal-kylling-til-alle-1.11794085

 

Men slik har man da alltid avlivet kyllig i Norge. (Edit: Bortsett fra at det skjer maskinelt.) Man hogger hodet av dem. Det er ikke noe nytt som muslimene har kommet med.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Da foreslår jeg at du fort henter opp denne videoen så vi kan komme til konklusjonen at du har rett.

Ellers kan vi bare konkludere med at du har en veldig god fantasi og liker å finne koblinger mellom temaer som ikke eksiterer.

 

k, go.

 

 

edit, hjertelig

 

 

Jeg foreslår at du fortsetter å stikke hodet i sanden i stedet for å enten lese tidligere innlegg eller gjøre et enkelt google-søk. Jeg har ikke tenkt å prøve å mate deg med teskje, det er ganske klart at det vil bli en vanskelig oppgave ut fra måten du skriver på...

 

 

Man må underbygge påstander med kilder. Ellers er det bare det, påstander.

 

Og hvor mye jeg stikker hodet i sanden?

Det skulle du likt å vist.

 

Men nå er vi en del off-topic her.

 

- rwrz

Endret av raWrz
Lenke til kommentar

 

Da foreslår jeg at du fort henter opp denne videoen så vi kan komme til konklusjonen at du har rett.

Ellers kan vi bare konkludere med at du har en veldig god fantasi og liker å finne koblinger mellom temaer som ikke eksiterer.

 

k, go.

 

 

edit, hjertelig

 

 

Jeg foreslår at du fortsetter å stikke hodet i sanden i stedet for å enten lese tidligere innlegg eller gjøre et enkelt google-søk. Jeg har ikke tenkt å prøve å mate deg med teskje, det er ganske klart at det vil bli en vanskelig oppgave ut fra måten du skriver på...

 

Enkelte må mates i dette land

Lenke til kommentar

 

 

Vi har en lov som visstnok skal stoppe blasfemi og anti-kristen kultur også, likefullt har vi mye av det her til lands. Ingen har blitt fengslet i den forbindelse på lang tid. Selv om blasfemien bare har økt eksponensielt med tiden.

 

Loven ble opphevet ved innføringen av den nye straffeloven, men den nye er ennå ikke iverksatt, så formelt gjelder den gamle fortsatt. Angivelig på grunn av dataproblemer. Den var relativt sovende før den ble opphevet, og det er ikke anderledes nå.

 

Hmmm, om du mener paragraf 135a så er denne oppdatert 21 juni 2013 og er gjeldende. Heldigvis.

 

Nei, jeg mener paragraf 142. Personlig mener jeg at 135a burde vært opphevet også.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er strenge regler for dette, og det prøves å tones ned mest mulig, men all kylling i Norge blir f.eks. halal-slaktet.

 

Du mener at det står en muslim hos Prior og kutter strupen på en og en kylling, mens han ber for den?

 

Geir :)

 

 

Nei, som du sier selv har de godtatt at strupen kuttes med maskin...

 

http://www.nrk.no/norge/selger-halal-kylling-til-alle-1.11794085

 

Men slik har man da alltid avlivet kyllig i Norge. (Edit: Bortsett fra at det skjer maskinelt.) Man hogger hodet av dem. Det er ikke noe nytt som muslimene har kommet med.

 

Geir :)

 

 

Hvor har jeg noen gang laget et poeng av dette? Det virker som om veldig mange er veldig opptatte av å forsvare halal-slakting, men det eneste jeg etterspurte var obligatorisk merking av halal-slaktet kjøtt slik at folk med andre religioner slipper å bryte sine bud, og slik at jeg kan velge å boikotte halal-slaktet kjøtt...

 

Det er helt på sidelinjen, og var kun ment som en liten kommentar til innspillet om halal-kjøtt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kilde på at all norsk kylling halalslaktes vær så snill.

http://www.nrk.no/norge/selger-halal-kylling-til-alle-1.11794085

 

Den kilden sier fortsatt ikke at all kylling halalslaktes. Tvert imot sier den:

 

Utgangspunktet er at Prior produserer kyllingpølser uten halalkjøtt, men i tilfeller der man har et overskudd av halalslakt, kan også halalkylling bli brukt i pølsene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det er helt på sidelinjen, og var kun ment som en liten kommentar til innspillet om halal-kjøtt.

 

 

Jeg rapporterer dette sidesporet jeg, så kan kanskje en moderator splitte det ut...

 

Edit: Jeg har rapportert det. Så kan vi la det ligge til det eventuelt skjer, kanskje.

 

Beklager at jeg bidro til å spore av et viktig emne.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kilde på at all norsk kylling halalslaktes vær så snill.

http://www.nrk.no/norge/selger-halal-kylling-til-alle-1.11794085

 

Den kilden sier fortsatt ikke at all kylling halalslaktes. Tvert imot sier den:

 

Utgangspunktet er at Prior produserer kyllingpølser uten halalkjøtt, men i tilfeller der man har et overskudd av halalslakt, kan også halalkylling bli brukt i pølsene.

 

Geir :)

 

Ja jeg er klar over det. Men bare at et slaktere driver på med det, er islamisering Geir. La oss enes om det da :)

Lenke til kommentar

 

Det er helt på sidelinjen, og var kun ment som en liten kommentar til innspillet om halal-kjøtt.

 

 

Jeg rapporterer dette sidesporet jeg, så kan kanskje en moderator splitte det ut...

 

Geir :)

 

 

Ja for all del, jeg har ingen interesse av å forfølge temaet noe videre, men det ble mye større enn jeg hadde tenkt, og mange har nok uansett lært noe nytt om hvordan vi tilpasser samfunnet for å tilpasse oss islamske skikker...

 

Som sagt; det eneste jeg etterspør er merking av kjøtt som er slaktet slik, slik at jeg som forbruker kan velge å kjøpe kjøtt fra dyr som ikke er halal-slaktet.

 

Edit: manglet et "ikke"

Endret av pifler
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...