Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er omvendt, det er slik at alt annet kjøtt i Norge slaktes på nøyaktig samme måte som halalkjøtt, en vesentlig forskjell, med samme resultat. Slaktingen i Norge har blitt lagt om slik at det tilfredsstiller muslimske krav.

 

Nei, det er kun tilfelle ved noen slakterier, sier mattilsynet.

 

Halal-slakting foregår i begrenset omfang og kun ved noen slakterier. Det er ikke alle slakterier som ønsker å tillate dette, siden det krever at arbeidsrutinene endres for at personell utenfra skal komme inn og foreta avblødningen på sin måte.

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

Tidligere ble dyrene gjerne skutt i hodet før de ble slaktet, mens nå henges de opp for å blø til døde.

Kilde og jeg blir jævlig forbanna.

 

Pust rolig. Vi blir alle forbanna. Jeg blir det mest på dem som forsvarer islam. Dem skulle jeg gjerne møtt.

 

Bor du i Oslo? Er vel ikke så vanskelig å møte på en muslim.

Lenke til kommentar

Nei, det er kun tilfelle ved noen slakterier, sier mattilsynet.

 

Halal-slakting foregår i begrenset omfang og kun ved noen slakterier. Det er ikke alle slakterier som ønsker å tillate dette, siden det krever at arbeidsrutinene endres for at personell utenfra skal komme inn og foreta avblødningen på sin måte.

Geir :)

 

Forstår ikke... sier du nå at halal-slakt utføres annerledes enn all annen norsk slakt? Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Mulig jeg har misforstått, men vi har en paragradf i lovverket som forbyr meg å stå på en kasse foran stortinget og forfekte nazistiske ideologier. Noe jeg syntes er helt riktig.

 

Problemet mitt er at Bhatti og møkkagjengen i profeten Ummah kan stå og forfekte sine ekstreme holdninger på gata uten blygsel.

 

 

Du kan stå der du får tillatelse til det og forherlige nazismen. Muslimer har selvsagt sin rett til og ytre det de selv mener. Det er ytringsfrihetens medalje. Det vi i Norge må, er og angripe disse ytringene. Stå sammen mot dem.

 

 

Dette er ugreit. Se paragraf 135a.

 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_2-6#KAPITTEL_2-6

 

Den forbyr ikke nazismen. Men det er interessant. Hører man på disse ekstreme muslimene. Så roper de død over de vantroende, altså oss som ikke er muslimer. Det er faktisk forbudt i henhold til loven. Men ingen gjør noe. Men loven bekrefter også at vi ikke har ytringsfrihet i Norge, noe jeg har påpekt i mange år.

 

 

Det er nettopp denne loven som gjør at jeg slipper Westboro Baptist Church medlemmer som står og spytter meg i trynet på vei til jobb (eller på graven til meg og mine i en begravelse).

 

En ekstremt viktig lov som de ikke har skjønt er til alles beste å innføre også i USA. Det er derfor jeg lurer på hvorfor disse islamske holdningene er greit å forfekte her på gata, når vi har en lov som nettopp skal stoppe faenskapet?

Lenke til kommentar

Du kan godt finne ut hvordan en okse blir bedøvet før den halshugges? :)

 

På akkurat samme måte som før, enten med en boltepistol eller med elektrisk støt. Forskjellen er at for slakt som ikke er halal er det ikke noe problem om dyret dør av skuddet/sjokket, så lenge avblødningen foretas umiddelbart etterpå.

 

Forskrift om avliving av dyr

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I 2012 gikk Mikael Davud til sak mot Norske fengsler fordi han ikke fikk Halal mat i fengselet. Det var snakk om at saken skulle gå helt til Strasbourg, men jeg tror aldri det kom så langt...

 

Har det kommet noen endelig konklusjon/dom i saken, og hvordan lyder i så fall den?

 

Er enig med Geir her. Det legges helt klart til rette for at muslimer skal kunne spise halal mange steder. Men de har ikke noe lovmessig krav om det. Slik var det i det minste i 2012 og slik er det nok fortsatt med mindre noen kan vise til en dom som sier noe annet.

Lenke til kommentar

Vi har en lov som visstnok skal stoppe blasfemi og anti-kristen kultur også, likefullt har vi mye av det her til lands. Ingen har blitt fengslet i den forbindelse på lang tid. Selv om blasfemien bare har økt eksponensielt med tiden.

 

Loven ble opphevet ved innføringen av den nye straffeloven, men den nye er ennå ikke iverksatt, så formelt gjelder den gamle fortsatt. Angivelig på grunn av dataproblemer. Den var relativt sovende før den ble opphevet, og det er ikke anderledes nå.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Kilde og jeg blir jævlig forbanna.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Dhabihah

 

Dette er halal-slakting. Legg til informasjonen fra Nortura om at dyrene "bedøves" først, så får du realiteten. Man prøver selvsagt å late som at det eneste nye her er at det sies en bønn, men det er ikke realiteten. Kanskje noen andre har noen bedre kilder de kan dele...

 

Det jeg kan si er at det eneste kompromisset muslimene har godtatt er at dyrene bedøves (og ellers hadde det ikke vært halal-kjøtt). Det er strenge regler for dette, og det prøves å tones ned mest mulig, men all kylling i Norge blir f.eks. halal-slaktet.

Lenke til kommentar

 

Kilde og jeg blir jævlig forbanna.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Dhabihah

 

Dette er halal-slakting. Legg til informasjonen fra Nortura om at dyrene "bedøves" først, så får du realiteten. Man prøver selvsagt å late som at det eneste nye her er at det sies en bønn, men det er ikke realiteten. Kanskje noen andre har noen bedre kilder de kan dele...

 

Det jeg kan si er at det eneste kompromisset muslimene har godtatt er at dyrene bedøves (og ellers hadde det ikke vært halal-kjøtt). Det er strenge regler for dette, og det prøves å tones ned mest mulig, men all kylling i Norge blir f.eks. halal-slaktet.

 

 

 

Vi har skjønt hva du prøver å forklare og logikken din bak dette.

 

Har du noen faktiske kilder eller konkrete bevis på at dette skjer, eller kan tråden vennligst gå tilbake til det den i utgangspunktet handler om?

 

Lenke til kommentar

 

Det er omvendt, det er slik at alt annet kjøtt i Norge slaktes på nøyaktig samme måte som halalkjøtt, en vesentlig forskjell, med samme resultat. Slaktingen i Norge har blitt lagt om slik at det tilfredsstiller muslimske krav.

 

Nei, det er kun tilfelle ved noen slakterier, sier mattilsynet.

 

Halal-slakting foregår i begrenset omfang og kun ved noen slakterier. Det er ikke alle slakterier som ønsker å tillate dette, siden det krever at arbeidsrutinene endres for at personell utenfra skal komme inn og foreta avblødningen på sin måte.

Geir :)

 

 

Det med "alt kjøtt" var en referanse til påstanden fra Nortura (som var snudd på hodet for å avdramatisere), som drar inn "alt kjøtt". Likevel, det selges umerket halal-kjøtt, og f.eks. all kylling er halal-slaktet.

 

Når du kjøper en biff kan du, uten å vite det, få kjøtt fra en okse som bare har fått elektrosjokk før strupen kuttes og den blør ihjel. For folk med andre religioner er dette i direkte strid med deres religionen deres.

 

Det eneste jeg ber om er at inhumant slaktet kjøtt merkes, slik at jeg kan la være å kjøpe det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Kilde og jeg blir jævlig forbanna.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dhabihah

 

Dette er halal-slakting. Legg til informasjonen fra Nortura om at dyrene "bedøves" først, så får du realiteten. Man prøver selvsagt å late som at det eneste nye her er at det sies en bønn, men det er ikke realiteten. Kanskje noen andre har noen bedre kilder de kan dele...

 

Det jeg kan si er at det eneste kompromisset muslimene har godtatt er at dyrene bedøves (og ellers hadde det ikke vært halal-kjøtt). Det er strenge regler for dette, og det prøves å tones ned mest mulig, men all kylling i Norge blir f.eks. halal-slaktet.

Så dyret er bedøvet. Er det unødvendig med halal? Ja. Er det dyreplageri? Nei, så lenge bedøvelsen er riktig utført.

 

Kilde på at all norsk kylling halalslaktes vær så snill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Vi har en lov som visstnok skal stoppe blasfemi og anti-kristen kultur også, likefullt har vi mye av det her til lands. Ingen har blitt fengslet i den forbindelse på lang tid. Selv om blasfemien bare har økt eksponensielt med tiden.

 

Loven ble opphevet ved innføringen av den nye straffeloven, men den nye er ennå ikke iverksatt, så formelt gjelder den gamle fortsatt. Angivelig på grunn av dataproblemer. Den var relativt sovende før den ble opphevet, og det er ikke anderledes nå.

 

Geir :)

 

 

 

Hmmm, om du mener paragraf 135a så er denne oppdatert 21 juni 2013 og er gjeldende. Heldigvis.

Lenke til kommentar

 

Bor du i Oslo? Er vel ikke så vanskelig å møte på en muslim.

 

 

 

 

 

Jeg kjenner mange flotte muslimer jeg. Mange av mine nærmeste venner er fra islamske land, de er ikke muslimer og forstår egentlig ikke hva vi nordmenn holder på med. Det er ikke troende muslimer som provoserer mest. Det er fjolsa av nordmenn, som liksom skal forsvare islam. Kun fordi de har lært seg til det av intelligentsiaen på venstresiden. De er jo blokka for kunnskap, men fremstiller seg som intelligente.

Lenke til kommentar

 

 

Kilde og jeg blir jævlig forbanna.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Dhabihah

 

Dette er halal-slakting. Legg til informasjonen fra Nortura om at dyrene "bedøves" først, så får du realiteten. Man prøver selvsagt å late som at det eneste nye her er at det sies en bønn, men det er ikke realiteten. Kanskje noen andre har noen bedre kilder de kan dele...

 

Det jeg kan si er at det eneste kompromisset muslimene har godtatt er at dyrene bedøves (og ellers hadde det ikke vært halal-kjøtt). Det er strenge regler for dette, og det prøves å tones ned mest mulig, men all kylling i Norge blir f.eks. halal-slaktet.

 

 

 

Vi har skjønt hva du prøver å forklare og logikken din bak dette.

 

Har du noen faktiske kilder eller konkrete bevis på at dette skjer, eller kan tråden vennligst gå tilbake til det den i utgangspunktet handler om?

 

 

 

Tråden må gjerne gå tilbake til utgangspunktet, det var ikke jeg som dro inn verken halal-slakting eller påsto at dette er akkurat det samme som vanlig slakting (noe som er feil). Geir viser en kilde på at dette skjer ved utvalgte slakterier i Norge, og jeg har sett intervju med Nortura der de innrømmer at kjøtt herfra selges umerket som "vanlig" kjøtt om de har overskudd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...