Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har da brent et par moskeer i det siste, om jeg ikke tar feil.

Det er rett at ikke alle muslimer er terrorister, og at det bare er en håndfull som står bak disse angrepene, men det er uansett islam som er roten til problemet her.

Er ikke alt av religion problematisk da? Forskjellen med Islam og Kristendommen er at, Islam promoterer vold og dreping etc, og det gjør Kristendommen, i min mening, et mye fredeligere religion. Men idealet hadde vert IKKE NOE av religion, sånn at folk kunne ta til seg fornuft.

Lenke til kommentar

Terrosister er ikke automatisk Muslimer. Terrorister er bare det; terrorister som terroriserer. Jeg ser ikke noe paraleller mellom en terrorist og en muslim.

Er det noen som påstår at terrorister er automatisk muslimer? Jeg påpeker det spesifikt litt ovenfor at selv religiøs terrorisme ikke betyr muslimsk terrorisme nødvendigvis.

Lenke til kommentar

Terrosister er ikke automatisk Muslimer. Terrorister er bare det; terrorister som terroriserer. Jeg ser ikke noe paraleller mellom en terrorist og en muslim.

Ikke jeg heller.

En Islamist derimot, som praktiserer en ekstrem retning innen Islam som Wahhabismen, ser jeg en soleklar parallell mellom. Jeg tror man spiller ett farlig apolegetisk spill og gjør oss selv en gedigen bjørnetjeneste ved å ikke påpeke dette.

Lenke til kommentar

Krekar: Nordmenn som tegner Muhammed, må dø

Han sier: " Fordi han har tråkket på vår verdighet, våre prinsipper og vår tro så må han dø, legger han til."

Hmmmm, sier han ikke her at han selv bør ha dødsdom? (iom han tråkker på vår tro, verdighet og prinsipper her i landet)

Ja det er bare å legge til hykler til en lang rekke ting den mannen er. Han viser jo seg værre å bli kvitt enn den verste hemorroide.

Lenke til kommentar

De er også under oppfatning av at de styrer samfunnet mot en bedre verden, på lik linje med (nesten) alle andre terrorister, aktivister, demonstranter og soldater gjennom tidene.

Eventuelt ønsker de å ta muligheten for å få makt, og få en del goder. Mange av disse er nok såpass hjernevasket og tror at et middelaldersk islamsk samfunn er det beste, men bråk som dette tiltrekker seg også alltid de verste menneskene også. Folk som liker å herse og styre med andre, og oppnå fordeler. De griper muligheten, rett og slett. Det er det IS har gjort. Opprøret mot Al-Assad har gitt disse gærningene en mulighet. "Islam for dummies"-funnene i England bekrefter vel akkurat det, at det er en god porsjon av disse som er der og griper muligheten i en ellers traus hverdag.

Lenke til kommentar

Er ikke alt av religion problematisk da? Forskjellen med Islam og Kristendommen er at, Islam promoterer vold og dreping etc, og det gjør Kristendommen, i min mening, et mye fredeligere religion. Men idealet hadde vert IKKE NOE av religion, sånn at folk kunne ta til seg fornuft.

Alt av religion er problematisk, men ikke på samme måte.
Lenke til kommentar

Problemet med Kristendommen, Jødene og Islam. Er at alle jobber med å oppnå apokalypsen.

Ifølge Islam så vil Jesus gjenoppstå fra de døde for å starte apocalypsen. Men først må muslimene erobre hele midtøsten, Italia og Tyrkia. Jeg begynner å lure på om gud tester de tre religioner han har laget. Den som elsker gud mest starter først apocalypsen. Islam, Kristendommen og jødene konkurere om å starte apokalypsen først. Det ser ut til at Islam vinner apokalypse kampen.

HOVED DILEMMA: Alle tre religioner mener at Jesus skal redde dem.

- Muslimene mener at Jesus vender tilbake, men først må muslimene erobre verden

- Jødene mener at Jesus vender tilbake, men først må jødene drepe alle muslimer i deres land

- Kristne har samme apocalypse som jødene

Islamic apocalypse: http://www.theatlantic.com/features/archive/2015/02/what-isis-really-wants/384980/

After its battle in Dabiq, Cerantonio said, the caliphate will expand and sack Istanbul. Some believe it will then cover the entire Earth, but Cerantonio suggested its tide may never reach beyond the Bosporus. An anti-Messiah, known in Muslim apocalyptic literature as Dajjal, will come from the Khorasan region of eastern Iran and kill a vast number of the caliphate’s fighters, until just 5,000 remain, cornered in Jerusalem. Just as Dajjal prepares to finish them off, Jesus—the second-most-revered prophet in Islam—will return to Earth, spear Dajjal, and lead the Muslims to victory.

Jewish apocalypse: http://www.jewishencyclopedia.com/articles/1642-apocalypse

Christian apocalypse: http://www.alphanewsdaily.com/Warning%2016%20The%20Coming%20Apocalypse.html

"When He opened the fourth seal,

I heard the voice of the fourth living creature saying,

‘Come and see.’

And I looked, and behold, a pale horse.

And the name of him who sat on it was Death,

and Hades followed with him.

And power was given to them over a fourth of the Earth,

to kill with sword, with hunger, with death,

and by the beasts of the Earth." (These "beasts" may be military, political, and religious rulers.)

(Revelation 6:7-8)

Rart hvorfor blir Hades nevnt i en kristent apocalypse? Hades er jo en gresk gud og grekere har mange guder. http://no.wikipedia.org/wiki/Hades

Endret av Obiwan
Lenke til kommentar

Rart hvorfor blir Hades nevnt i en kristent apocalypse? Hades er jo en gresk gud og grekere har mange guder. http://no.wikipedia.org/wiki/Hades

Vel, om du leser artikkelen du linker til, kan du jo se at hades brukes som et ord for helvete i både jødenes og de kristnes bok.

Edit: "Helvete" er en forenkling. Men se siste avsnitt i artikkelen, så får du en nogenlunde forklaring på bruken av hades i gamle og nye testamentet.

Endret av Jaybug
Lenke til kommentar

Vel, om du leser artikkelen du linker til, kan du jo se at hades brukes som et ord for helvete i både jødenes og de kristnes bok.

Edit: "Helvete" er en forenkling. Men se siste avsnitt i artikkelen, så får du en nogenlunde forklaring på bruken av hades i gamle og nye testamentet.

Hades er navnet for helvete, men jeg begynner å lure på om Jødedommen opprinnelig er gresk. Vi må ta i betraktning at lenge før det fantes den ene mektige guden. Var det mange mektige guder. Kineserne mener at de er etterkommerne av dragene da. Jepp i Asiatisk kultur var det dragene som skapte mennesket.

Så hvem har rett da? Skal jødene og kristne menneske utslette muslimene for at Armageddon skal oppstå. Eller må muslimene erobre verden for at armageddon skal oppstå. Det er 2 forskjellige tolkning av armageddon. Jøder og kristne må drepe alle muslimer. Muslimer må drepe alle jøder og kristne. Jesus må jo vende tilbake og det er 2 måter å utføre dette på.

Israel prøver jo å drepe alle muslimer i landet deres for at jesus skal komme tilbake. Mens Muslimer prøver å utrydde jøder og kristne fordi da kommer jesus tilbake. Så gud mener at kristne/jøder må drepe muslimer for at armageddon skal oppstå. Muslimer må drepe alle kristne og jøder for at armageddon skal oppstå. Vi har en mental slem gud. Tror gud trenger psykisk behandling for Gud vil at hans barn skal drepe hverandre.

Endret av Obiwan
Lenke til kommentar

Hades er navnet på den greske dødsguden Hades.

Rart at den norske bibelen bruker Helvete, Hel var da en norrøn dødsgudinne.

Det er vel alltid slik med religion at grunnlaget bygger på allerede eksisterende religioner. Når bibelens forfattere først skulle nevne helvete så brukte de et begrep som allerede var i sirkulasjon, akkurat som i Norge.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Husker ikke hvilken mann det var som sa det men:

Ikke alle muslimer er terrorister, men alle terrorister er muslimer"

Selv om det finnes et par unntak i den moderne tid er det nok dessverre sånn nå.

Noe som er utrolig kipt for det store flertallet.

Religion er uansett noe som ikke burde være lov å praktisere utenfor husets fire vegger, uansett hvilken religion det er snakk om.

Lenke til kommentar

Ikke burde være lov? Du setter effektivt forbud for mange typer naturreligioner hvis du forby religion å praktiseres i naturen. Synes det er ironisk at du lever i et land fundamentert i over 10'000 år med naturreligioner og samtidig ønsker å forby praksisen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...