Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Og der er vi helt enig. Islam bør angripes. Men jeg tror ikke vi oppnår så stort ved og kun trykke tegninger. Islam må kritiseres på det skarpeste. Gjerne fakkeltog mot denne barbariske ideologien. Islam må angripes på lik linje som vi gjør mot rasisme, nazisme og annen styggedom.

Ikke undervurder kraften i blasfemi. Jeg holder ikke tilbake dette våpenet. Det har fungert utmerket mot de kristne, særlig her i landet. De har fått kjørt seg. En runde med ekstrem anti-islamsk blasfemi vil tømme muslimske terrorister for krutt også.

 

Tja. Det er lov og håpe. Men målet er å gi muslimer en tilbake melding på at deres ideologi ikke er ønsket her i landet. Slik nazisme, rasisme ikke er ønsket.

Lenke til kommentar

Forbud mot nazisme er ikke riktig nei. Det ville vært idiotisk med forbud mot nazisme, noe for eksempel Sverige erfarer.

 

Mulig jeg har misforstått, men vi har en paragradf i lovverket som forbyr meg å stå på en kasse foran stortinget og forfekte nazistiske ideologier. Noe jeg syntes er helt riktig.

 

Problemet mitt er at Bhatti og møkkagjengen i profeten Ummah kan stå og forfekte sine ekstreme holdninger på gata uten blygsel.

 

Hvorfor er idelogier og religion skilt på denne måten. Med samme type ekstreme holdninger får du fripass fordi det nettopp er religion og ikke en ideologi man forfekter.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvorfor det enda er politisk ukorrekt å ha ett ønske om å forby Islam i Norge? (nei jeg snakker ikke om hudfarger eller folkegrupper, men religiøse holdninger som ikke lar seg forene med våre).

Den dagen islam blir forbudt, da skal jeg bli muslim.

Mulig jeg har misforstått, men vi har en paragradf i lovverket som forbyr meg å stå på en kasse foran stortinget og forfekte nazistiske ideologier. Noe jeg syntes er helt riktig.

 

Problemet mitt er at Bhatti og møkkagjengen i profeten Ummah kan stå og forfekte sine ekstreme holdninger på gata uten blygsel.

 

Hvorfor er idelogier og religion skilt på denne måten. Med samme type ekstreme holdninger får du fripass fordi det nettopp er religion og ikke en ideologi man forfekter.

Mulig jeg har misforstått, men har vi ikke Vigrid og Nordfront? Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

 

 

Mulig jeg har misforstått, men vi har en paragradf i lovverket som forbyr meg å stå på en kasse foran stortinget og forfekte nazistiske ideologier. Noe jeg syntes er helt riktig.

 

Problemet mitt er at Bhatti og møkkagjengen i profeten Ummah kan stå og forfekte sine ekstreme holdninger på gata uten blygsel.

 

 

Du kan stå der du får tillatelse til det og forherlige nazismen. Muslimer har selvsagt sin rett til og ytre det de selv mener. Det er ytringsfrihetens medalje. Det vi i Norge må, er og angripe disse ytringene. Stå sammen mot dem.

Lenke til kommentar

 

Dette er igjen et sidespor, men det bør snarest bli pålagt å merke slikt kjøtt slik at jeg som forbruker kan boikotte kjøtt som kommer fra dyr som er slaktet mer brutalt enn nødvendig...

 

Det bør dog påpekes at halalkjøtt slaktes i Norge på nøyaktig samme måte som alt annet kjøtt. Her har muslimske organisasjoner kompromisset, slik at alt som skiller halalkjøttet fra det andre er at det er bedt en bønn under slaktingen.

 

Edit: Med forbehold dette.

 

Geir :)

 

 

Det er omvendt, det er slik at alt annet kjøtt i Norge slaktes på nøyaktig samme måte som halalkjøtt, en vesentlig forskjell, med samme resultat. Slaktingen i Norge har blitt lagt om slik at det tilfredsstiller muslimske krav.

 

 

Det om halal i seg selv burde være lovlig er en annen sak. Så lenge det er det så ser jeg ikke noe galt i at de kan få det servert i fengsel. Dersom de ikke kan kreve det så får de enten spise vanlig kjøtt eller la vær. Som Geir påpeker så er også metoden i Norge ikke slik du beskriver den.

 

 

Jeg har ikke diskutert noe om lovligheten i det, og Geir tar for en gangs skyld feil; metoden er slik jeg beskriver den. Halalkjøtt slaktes levende.

 

Som sagt slaktes alt kjøtt slik nå for å kunne ha én produksjonslinje, og det er grunnen til at "alt er likt". Et av kravene er fortsatt at dyret skal blø ihjel mens det enda lever.

Lenke til kommentar

 

Kan noen fortelle meg hvorfor det enda er politisk ukorrekt å ha ett ønske om å forby Islam i Norge? (nei jeg snakker ikke om hudfarger eller folkegrupper, men religiøse holdninger som ikke lar seg forene med våre).

Den dagen islam blir forbudt, da skal jeg bli muslim.

 

 

Men det er da ikke så rart at ting glir ut og etterhvert får en ekstrem spiss når ingen, verken lovverk eller myndighter, legger noen hindringer på veien dit?

Lenke til kommentar

 

 

Dette er igjen et sidespor, men det bør snarest bli pålagt å merke slikt kjøtt slik at jeg som forbruker kan boikotte kjøtt som kommer fra dyr som er slaktet mer brutalt enn nødvendig...

 

Det bør dog påpekes at halalkjøtt slaktes i Norge på nøyaktig samme måte som alt annet kjøtt. Her har muslimske organisasjoner kompromisset, slik at alt som skiller halalkjøttet fra det andre er at det er bedt en bønn under slaktingen.

 

Edit: Med forbehold dette.

 

Geir :)

 

 

Det er omvendt, det er slik at alt annet kjøtt i Norge slaktes på nøyaktig samme måte som halalkjøtt, en vesentlig forskjell, med samme resultat. Slaktingen i Norge har blitt lagt om slik at det tilfredsstiller muslimske krav.

 

 

 

Helt riktig. Islamisering, som enkelte benekter. Selv om dette ble dokumentert i NRK rett før jul faktisk.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Mulig jeg har misforstått, men vi har en paragradf i lovverket som forbyr meg å stå på en kasse foran stortinget og forfekte nazistiske ideologier. Noe jeg syntes er helt riktig.

 

Problemet mitt er at Bhatti og møkkagjengen i profeten Ummah kan stå og forfekte sine ekstreme holdninger på gata uten blygsel.

 

 

Du kan stå der du får tillatelse til det og forherlige nazismen. Muslimer har selvsagt sin rett til og ytre det de selv mener. Det er ytringsfrihetens medalje. Det vi i Norge må, er og angripe disse ytringene. Stå sammen mot dem.

 

 

Dette er ugreit. Se paragraf 135a.

 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_2-6#KAPITTEL_2-6

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det stemmer. Folk med bedre kjennskap til lovverket får rette på meg, men jeg tror ikke insatte har krav på halal mat i fengsel. Og niqab og hijab er vel heller ikke blitt noen rettighet på steder der det tidligere var forbudt, med unntak av forsvarets uniformsreglement. Det har vel strengt tatt aldri vært forbudt å gå med sjal i andre sammenhenger hvor det nå er tillatt.

 

Geir :)

 

Det er "lovpålagt", men ikke som en direkte lov. Det reguleres av diskrimineringslovene, og retten til fri religionsutøvelse. I praksis betyr dette at muslimske fanger har krav på halal-mat i fengsel.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Mulig jeg har misforstått, men vi har en paragradf i lovverket som forbyr meg å stå på en kasse foran stortinget og forfekte nazistiske ideologier. Noe jeg syntes er helt riktig.

 

Problemet mitt er at Bhatti og møkkagjengen i profeten Ummah kan stå og forfekte sine ekstreme holdninger på gata uten blygsel.

 

 

Du kan stå der du får tillatelse til det og forherlige nazismen. Muslimer har selvsagt sin rett til og ytre det de selv mener. Det er ytringsfrihetens medalje. Det vi i Norge må, er og angripe disse ytringene. Stå sammen mot dem.

 

 

Dette er ugreit. Se paragraf 135a.

 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_2-6#KAPITTEL_2-6

 

Den forbyr ikke nazismen. Men det er interessant. Hører man på disse ekstreme muslimene. Så roper de død over de vantroende, altså oss som ikke er muslimer. Det er faktisk forbudt i henhold til loven. Men ingen gjør noe. Men loven bekrefter også at vi ikke har ytringsfrihet i Norge, noe jeg har påpekt i mange år.

Lenke til kommentar

Tja. Det er lov og håpe. Men målet er å gi muslimer en tilbake melding på at deres ideologi ikke er ønsket her i landet. Slik nazisme, rasisme ikke er ønsket.

Og i de ekesmplene så var karikaturtegninger særs effektivt. Du har jo selv avatar som symboliserer selve essensen av blasfemi og provokasjon, så jeg synes det er veldig rart at du i utgangspunktet ikke var for det som virkemiddel mot islam, men så åpenlyst fronter det som virkemiddel mot kristendom.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Forøvrig er det helt feil det du påstår. Tilpasset mat er ikke en særordning innført for muslimer, men har eksistert hele tiden, bl.a. for vegetarianere.

Det er jo også helt feil det du sier. At tegninger, kunst og kultur som andre lager er søppel bare ment for å provosere.

 

Denne Mr M henger ikke alltid med. Men fyren skal ha ros for og forsvare en ideologi som dreper uskyldige mennesker. Det står respekt av det. Selv om fyren står for en motbydelig ideologi, skal han ha rett til og ytre seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det er da ikke så rart at ting glir ut og etterhvert får en ekstrem spiss når ingen, verken lovverk eller myndighter, legger noen hindringer på veien dit?

Hæ? Hvilket univers lever du der det ikke er hindringer for islam? Jeg er jo særlig opptatt av den maksimalt ekstreme motstanden av islam, den svarteste, dypeste, mest hatfull blasfemien tenkelig.

Denne Mr M henger ikke alltid med. Men fyren skal ha ros for og forsvare en ideologi som dreper uskyldige mennesker. Det står respekt av det. Selv om fyren står for en motbydelig ideologi, skal han ha rett til og ytre seg.

Jeg ville ikke skutt ham for det nei. Men det er nødvendig å "skyte ned" noen av påstandene han kommer med. Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

 

Dette er igjen et sidespor, men det bør snarest bli pålagt å merke slikt kjøtt slik at jeg som forbruker kan boikotte kjøtt som kommer fra dyr som er slaktet mer brutalt enn nødvendig...

 

Det bør dog påpekes at halalkjøtt slaktes i Norge på nøyaktig samme måte som alt annet kjøtt. Her har muslimske organisasjoner kompromisset, slik at alt som skiller halalkjøttet fra det andre er at det er bedt en bønn under slaktingen.

 

Edit: Med forbehold dette.

 

Geir :)

Det er omvendt, det er slik at alt annet kjøtt i Norge slaktes på nøyaktig samme måte som halalkjøtt, en vesentlig forskjell, med samme resultat. Slaktingen i Norge har blitt lagt om slik at det tilfredsstiller muslimske krav.

 

 

Det om halal i seg selv burde være lovlig er en annen sak. Så lenge det er det så ser jeg ikke noe galt i at de kan få det servert i fengsel. Dersom de ikke kan kreve det så får de enten spise vanlig kjøtt eller la vær. Som Geir påpeker så er også metoden i Norge ikke slik du beskriver den.

 

Jeg har ikke diskutert noe om lovligheten i det, og Geir tar for en gangs skyld feil; metoden er slik jeg beskriver den. Halalkjøtt slaktes levende.

 

Som sagt slaktes alt kjøtt slik nå for å kunne ha én produksjonslinje, og det er grunnen til at "alt er likt". Et av kravene er fortsatt at dyret skal blø ihjel mens det enda lever.

Da skjer det slik jeg forstod under full bedøvelse.

Lenke til kommentar

 

Tja. Det er lov og håpe. Men målet er å gi muslimer en tilbake melding på at deres ideologi ikke er ønsket her i landet. Slik nazisme, rasisme ikke er ønsket.

Og i de ekesmplene så var karikaturtegninger særs effektivt. Du har jo selv avatar som symboliserer selve essensen av blasfemi og provokasjon, så jeg synes det er veldig rart at du i utgangspunktet ikke var for det som virkemiddel mot islam, men så åpenlyst fronter det som virkemiddel mot kristendom.

 

Jeg er enig med deg. Men jeg tror vi må gjøre langt mer en kun og trykke tegninger av den pedofile profeten disse skjeggete folka dyrker og som enkelte nordmenn forsvarer. Vi har jo en i tråden her. Jeg har skrevet hva jeg mener. Det første er og kunnskap og at folk ser og forstår at islamiseringen foregår rett utenfor stuedøra.

Lenke til kommentar

Helt riktig. Islamisering, som enkelte benekter. Selv om dette ble dokumentert i NRK rett før jul faktisk.

 

Selvfølgelig prøver Nortura og lignende å legge et lokk på dette og skyve det under teppet, men det eneste kompromisset muslimer har inngått i sine krav, er å la dyret bedøves før det blør i hjel ved å kutte pulsåren i halsen.

 

Når de prøver å si at "det er slaktet akkurat som annet kjøtt" så er det bare en sleip måte å si "nå slakter vi alt kjøtt som halal-kjøtt". Jeg skjønner at folk lar seg lure av ordleggingen her, men vi har faktisk lagt om all slakt for å tekkes muslimene. Tidligere ble dyrene gjerne skutt i hodet før de ble slaktet, mens nå henges de opp for å blø til døde.

 

Som du sier; islamisering, og folk er tydeligvis ikke klar over det...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig prøver Nortura og lignende å legge et lokk på dette og skyve det under teppet, men det eneste kompromisset muslimer har inngått i sine krav, er å la dyret bedøves før det blør i hjel ved å kutte pulsåren i halsen.

 

Når de prøver å si at "det er slaktet akkurat som annet kjøtt" så er det bare en sleip måte å si "nå slakter vi alt kjøtt som halal-kjøtt". Jeg skjønner at folk lar seg lure av ordleggingen her, men vi har faktisk lagt om all slakt for å tekkes muslimene. Tidligere ble dyrene gjerne skutt i hodet før de ble slaktet, mens nå henges de opp for å blø til døde.

 

Som du sier; islamisering, og folk er tydeligvis ikke klar over det...

 

De mest naive skrullingene fornekter islamiseringen. Jeg skulle så gjerne vist hvorfor de velger og forsvare islam. Denne barbariske ideologien som dreper og lemlester folk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...