Kurt Lekanger Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Razer er klar med det første VR-brillene basert på ny standard som skal få fart på bruk av virtuell virkelighet i spill.Lanserer åpen plattform for VR-spilling Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Wow! Er det bare meg, eller ligner dette veldig på situasjonen med Nvidia G-Sync, AMD FreeSync og VESA standarden Adaptive Sync? (Bare bytt ut G-Sync med Oculus Rift, FreeSync med Razers HMD og Adaptive Sync med OSVR) Kjenner litt på det at jeg heier veldig på AMD i den nevnte situasjonen, fordi de fronter en åpen standard, mens jeg samtidig heier mest på Oculus i dette tilfellet. Sannsynligvis fordi jeg er litt følelsesmessig investert i Oculus. 2 Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 "1080 x 1920 " mener du ikkje 1920 x 1080`? Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Kan tenke meg at siden mobiler, som skjermen de bruker er tiltenkt, stort sett brukes vertikalt hender det seg at skjermoppløsninga oppgis slik fra produsenten. Blir jo også halvert når skjermen deles på to øyne når den brukes i Rift & av Razer så 960hx1080v er den opplevde oppløsninga :-) Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 7. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2015 "1080 x 1920 " mener du ikkje 1920 x 1080`? Godt poeng. Vi oppga oppløsningen slik Razer oppgir den i sin pressemelding, men det er jo normalt å oppgi horisontal oppløsning først ? så jeg endret til 1920 x 1080. Men som en annen leser påpeker ? det er vanlig å oppgi oppløsningen på mobilskjermer som 1080 x 1920, siden man vanligvis holder telefonen vertikalt. Lenke til kommentar
tct93 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 VR. For en gimmick. Hvis det er en gimmick, er det i alle fall en veldig kul gimmick. 1 Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 VR. For en gimmick. Ikke sant? Jeg liker det også gimmick /ˈgɪm ɪk/ noun 1. an ingenious or novel device, scheme, or stratagem, especially one designed to attract attention or increase appeal. 1 Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 VR. For en gimmick. kun en person som ikke har prøvd / klarer å forestille seg simulatorer med VR kan komme med en slik uttalelse. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 En gruppe maskinvareprodusenter og spillprodusenter har gått sammen om en ny åpen plattform for bruk av virtuell virkelighet (VR) i spill. Dette burde jo vært standardisert i langt mer enn spill, mer som en tilgjengelig greie i OpenGL og/eller DirectX. Selv om spillmarkedetet ser fortjenesten først er slike briller som ut-enhet nyttig til veldig mye forskjellig. Ethvert system får utvidet "oppløsning" siden informasjonen kan endres etter vinkelen brukeren har på hodet. Microsoft kan jo f.eks. hive inn en millon "tiles" i ModernUI .... Lenke til kommentar
Tenkom_InnleggNO Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 1920x1080 er langt ifra nok. Kanskje det ikke er pentile slik som i oculus rift. Det kan jo hjelpe litt. Men alt ser skikkelig drit ut med DK2. Og ja, jeg hadde en dk2 i nesten 6 mndr før jeg solgte den. Elite:dangerous med rift hintet til et enormt potensiale. Men når det blir vanskelig å lese tekst pågrunn av den lave oppløsningen så blir det kjipt i lengden. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå