foxinabox1 Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Heisann!Nettopp kjøpt russebil. Bilen er en GMC Vandura 89 modell, og har en tillatt totalvekt på 2994kg. I vognkortet har bilen en vekt på 2305kg inkl fører. Dvs 2230kg uten noen inni bilen. I ekte vekt har bilen en vekt på 2635kg med fører, og 2560kg uten. Med alle 7 personer i bilen vil altså bilen ha en totalvekt på 3080kg, som da er 86kg overvekt. Det jeg da lurer på er hvordan Vegvesenet forholder seg til vekt når man skal registrere opp et sete? Forholder de seg kun til det som står i vognkortet (da blir det ikke overvekt) eller veier de bilen? Det jeg synes er rart er at det ikke er bygd i bilen, utenom en basskasse som kanskje veier rundt 30-40kg. Alt av seter osv er originalt, og sofaen kan man putte inn et nytt belte (så da blir det ingen ekstra vekt ved ombygging til ny sitteplass). Håper dere skjønte det jeg mente, blir en del tall osv. Håper også på kloke svar! Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 330kg større egenvekt enn vognkortet tilsier hørtes mye ut til en bil som (utenom basskasse) skulle være i tilnærmet original utførelse. Jeg vil tro de forholder seg til egenvekta i eksisterende vognkort, sammen med typegodkjenning fra fabrikant/importør (du må ha papirer derfra på at bilmodellen kan godkjennes/har vært levert som 8-seter, ellers er det no-go.) Men blir du vinket inn til kontrollveiing ved et eller annet tilfelle, så må noen av passasjerene spasere... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Det er store avvik på en del biler. Bilen min avviker med et par hundre kg den og.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Spør denne karen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54505280 Nå er den riktignok lastebilregistrert, men det virker jo som at det i alle fall er mulig å omregistrere den. Å registrere ned vekta på den der fra 3900 til 3500, for eksempel, bør være mulig. Lenke til kommentar
severman Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Max på vanlig B Klasse er vel 7 seter skal du ha mere går det vel som minibuss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå