KoKo_ Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Hei! Jeg ønsker å få listet opp alle filene av en spesfikk filtype i ei mappe inn i et tekstdokument, semikolon-separert. Dvs hvis folderen min inneholder filene A.exe B.ini C.ini D.ini Jeg ønsker ei liste med kun ini-filene inn i en txt-fil på formatet B.ini;C.ini;D.ini Kan jeg få til dette med et batch-script? Eller må jeg kanskje bruke powershell (som jeg ikke har brukt)? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 7. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Etter litt googling fikk jeg til dette fra kommando-vinduet, og det fungerte fint: (get-childitem *.docx | % {$_.name}) -join ';' | Out-file Liste.txt Men jeg prøver å gjøre dette ved å lage en *.ps1-fil og kjøre det med powershell, så får jeg denne beskjeden; PS D:\Dummyarbeidsdokumenter> D:\Dummyarbeidsdokumenter\Script.ps1 File D:\Dummyarbeidsdokumenter\Script.ps1 cannot be loaded because the execution of script s is disabled on this system. Please see "get-help about_signing" for more details. At line:0 char:0 Skulle gjerne hatt en script-fil som jeg kan legge i ei mappe og kjøre, og deretter få listet opp filene i den samme mappen. Kan dette gjøres uten powershell, men med vanlig batch? (Har ikke tatt i powershell før nå, så om jeg kan gjøre det i command, så er det "lettere" for meg, kanskje?) Endret 7. januar 2015 av KoKo_ Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 7. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Ser jeg har en liten diskusjon med meg selv her... ;-) Jeg har kommet i mål med litt google-fu og prøving og feiling. (Om det er beste måte å gjøre det på vet jeg da ikke) Jeg har laget to script, et batch-script som bypasser policyen som hindrer meg i å kjøre powershell-script og kjører powershellscriptet. Og det nevnte Powerschell-scriptet. De ser slik ut script.bat: powershell.exe -ExecutionPolicy Bypass -Command .\script.ps1 script.ps1: (get-childitem *.wup | % {$_.name}) -join ';' | Out-file Liste.txt Skriver løsningen her, siden det er litt irriterende hvis andre lurer på samme sak, så står det "Nevermind, fant det ut" ;-) Endret 7. januar 2015 av KoKo_ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå