Gå til innhold

[Løst] Lage liste over filer fra en mappe inn i tekst-fil

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å få listet opp alle filene av en spesfikk filtype i ei mappe inn i et tekstdokument, semikolon-separert.

Dvs hvis folderen min inneholder filene

A.exe

B.ini

C.ini

D.ini

Jeg ønsker ei liste med kun ini-filene inn i en txt-fil på formatet

B.ini;C.ini;D.ini

Kan jeg få til dette med et batch-script? Eller må jeg kanskje bruke powershell (som jeg ikke har brukt)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt googling fikk jeg til dette fra kommando-vinduet, og det fungerte fint:

(get-childitem *.docx | % {$_.name}) -join ';' | Out-file Liste.txt

Men jeg prøver å gjøre dette ved å lage en *.ps1-fil og kjøre det med powershell, så får jeg denne beskjeden;

PS D:\Dummyarbeidsdokumenter> D:\Dummyarbeidsdokumenter\Script.ps1
File D:\Dummyarbeidsdokumenter\Script.ps1 cannot be loaded because the execution of script
s is disabled on this system. Please see "get-help about_signing" for more details.
At line:0 char:0
Skulle gjerne hatt en script-fil som jeg kan legge i ei mappe og kjøre, og deretter få listet opp filene i den samme mappen.
Kan dette gjøres uten powershell, men med vanlig batch? (Har ikke tatt i powershell før nå, så om jeg kan gjøre det i command, så er det "lettere" for meg, kanskje?)
Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

Ser jeg har en liten diskusjon med meg selv her... ;-)

Jeg har kommet i mål med litt google-fu og prøving og feiling. (Om det er beste måte å gjøre det på vet jeg da ikke)

Jeg har laget to script, et batch-script som bypasser policyen som hindrer meg i å kjøre powershell-script og kjører powershellscriptet. Og det nevnte Powerschell-scriptet.

De ser slik ut

script.bat:

powershell.exe -ExecutionPolicy Bypass -Command .\script.ps1
script.ps1:
(get-childitem *.wup | % {$_.name}) -join ';' | Out-file Liste.txt
Skriver løsningen her, siden det er litt irriterende hvis andre lurer på samme sak, så står det "Nevermind, fant det ut" ;-)
Endret av KoKo_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...