Gå til innhold

Avventende

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Jan

Her var det virkelig forskjell på "full størrelse" versjonen og web presentasjon. Moralen er: Se alltid på bilder i full størrelse for å granske detaljer. Forstår at du er mer fortrolig med s/v verden, og ser at du har kommet langt i få til det du ønsker her. Når det er sagt, synes jeg din forrige presentasjon i farger var særdeles vellykket. Kanskje du bør utforske fargeverden i portrettsammenheng også ?

Venlig hilsen Ragnar

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Får si som gamle Johnny sa, Back in Black (and White, når det gjelder deg:-)

Synes faktisk fullversjonen blir veldig stilig. Ser for meg tynn sort ramme i stor print på en naken vegg. For meg høres det virkningsfullt ut...

Granskende(?) blikk ut i lyset hos modellen. Ser hun er barføtt og på tå hev, dermed kan en se for seg en historie....Gjemmer hun seg fra noe eller noen? Eller for å snu på det, kanskje hun venter en hun har gode følelser for, og dermed venter i spenning....

Igjen må jeg gi deg skryt for lyssetning. Veldig virkningsfullt her. Dette likte jeg Jan!

Flottingz:-)

Lenke til kommentar
  Ragnar Skj skrev (På 7.1.2015 den 10.21):

Hei Jan

Her var det virkelig forskjell på "full størrelse" versjonen og web presentasjon. Moralen er: Se alltid på bilder i full størrelse for å granske detaljer. Forstår at du er mer fortrolig med s/v verden, og ser at du har kommet langt i få til det du ønsker her. Når det er sagt, synes jeg din forrige presentasjon i farger var særdeles vellykket. Kanskje du bør utforske fargeverden i portrettsammenheng også ?

Venlig hilsen Ragnar

Fatter ikke hva som skjer på web server presentasjonen til tider. Bildene er kjørt ut i sRGB og tilhørende passe oppløsning (etter alle kunstens regler etter det jeg vet om dette)

Det er bra å få et løft fra deg i forhold til fargeprodukter - trenger slike positive dytt :) For denne aktuelle modellen synes jeg hun gjør seg best i farger - selv om hun er i sort/hvitt på dette bildet. Så tusen takk for god tilbakemelding og motivering :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar
  member-296438 skrev (På 7.1.2015 den 10.38):

Synes faktisk fullversjonen blir veldig stilig. Ser for meg tynn sort ramme i stor print på en naken vegg. For meg høres det virkningsfullt ut...

Granskende(?) blikk ut i lyset hos modellen. Ser hun er barføtt og på tå hev, dermed kan en se for seg en historie....Gjemmer hun seg fra noe eller noen? Eller for å snu på det, kanskje hun venter en hun har gode følelser for, og dermed venter i spenning....

Igjen må jeg gi deg skryt for lyssetning. Veldig virkningsfullt her. Dette likte jeg Jan!

Jeg hadde ingen tittel i bakhodet når jeg tok bildet, så denne kunne nok vært bedre i forhold til dine gode refleksjoner rundt bildet. Men du er godt inne på hva jeg tenkte omkring selve storyen. Hmmm .. jeg må tenke på noe bedre her angående tittel.

Det der med lyssetting, er det jo ingen fasitsvar på. I og med at jeg jobber en del med sort/hvitt, så har jeg nok en vane(uvane) mot å lage mye skygge som er helt essensielt for at det ikke skal bli kjedelig og flatt. Men ser jo at man kan bruke det i fargeverden også i settinger hvor man ønsker mer dramatikk.

Igjen - takk for god tilbakemelding Pentaxen :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar
Gjest member-296438
  Jan Høydal skrev (På 7.1.2015 den 12.34):

member-296438 skrev (På 7.1.2015 den 10.38):

Jeg hadde ingen tittel i bakhodet når jeg tok bildet, så denne kunne nok vært bedre i forhold til dine gode refleksjoner rundt bildet. Men du er godt inne på hva jeg tenkte omkring selve storyen. Hmmm .. jeg må tenke på noe bedre her angående tittel.

Det der med lyssetting, er det jo ingen fasitsvar på. I og med at jeg jobber en del med sort/hvitt, så har jeg nok en vane(uvane) mot å lage mye skygge som er helt essensielt for at det ikke skal bli kjedelig og flatt. Men ser jo at man kan bruke det i fargeverden også i settinger hvor man ønsker mer dramatikk.

Igjen - takk for god tilbakemelding Pentaxen :)

mvh

Jan

Ang. tittel, så er det jo slik at en korridor kan føre til noe eller fra noe....Også kjent som skjulesteder eller plasser en kan stå litt i hemmelighet. Så tittelen er ikke "helt på jordet" :-)

Lenke til kommentar

Modellen blir her på en måte innrammet av sorte silhuettskygger.

Før jeg fikk denne følelsen var jeg litt inne på å lysne skyggen til venstre for å få fram konturer, men siden skyggen i motsatt side balanserer kommer også tanken om å forlenge skyggen til venstre helt opp mens den smalner oppover og utover mot ramma. Men dette er jo bare tanker som hvis man prøver det ut kan vise seg å ikke funke.

Uansett et godt stykke - kanskje eksperimentelt arbeid.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...