Gå til innhold

Erfaringer med Galax?

Alyssa

Anbefalte innlegg

har du tatt en "clean" install av windows 8.1 ? Virker som et rart problem :hmm:

Format c: fixer biffen tenker jeg ;)

Jepp, kjøpte ssd'en du anbefalte i en annen tråd (mx100), den er jeg veldig fornøyd med forresten :) Har windows 7 - gammel hd og kort ble fjernet, windows installert på ny ssd og kort satt inn uten problemer. Får gode temperaturer, ingen feilmeldinger etc. så alt ser bra ut sånn sett. Bios/windows er også oppdatert, lastet ned spill på nytt, men får som sagt fps drop med jevne mellomrom uansett om alt er satt på very low/no shadows etc i spill som krever mer enn lol (skyrim, lotro). Har aldri hatt fps drop i lol før, så tenkte det hadde noe med vsync å gjøre men ingen endringer om den er adaptive/på/av. I lotro har jeg kjørt medium direct x9 grafikk med mitt gamle kort med jevn fps og ingen stuttering, med det nye kortet gikk jeg helt ned til very low direct x9 og fikk veldig merkbare drops, helt fra 146 fps (standard for vsync 144 fps i dette spillet) og ned til 2 fps, så skyter den opp igjen. Recommended settings var very high direct x11, som gir akkurat samme problem som på very low. Brukte mange timer på å teste forskjellige settings, samt fjernet alle driverne og ga de et forsøk til uten resultater.

I går kveld satte jeg inn mitt gamle kort med nye drivere, fps drops/stuttering er borte og ting kjører som før men med en merkbart mye raskere ssd. Godt mulig det er noe "annet" feil med systemet mitt, at det er brukerfeil etc, jeg har ingenting i mot nvidia eller gtx 970 - men min erfaring denne gangen ble at det ikke funket som det bør. Jeg har også venner som har gtx 970/980 og ikke har problemer (bla 2 jeg har bygd, en med samme prosessor som meg selv), så dere må ikke ta dette som at jeg sier at gtx 970 er et dårlig kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...