BigBadAde Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Hei, hjelper til å finne ny laptop og har kommet over denne på kampanje hos elkjøp: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE80EC00ARMT/lenovo-ideapad-z50-75-15-6-barbar-pc-sort#tab-specs Er det et bra kjøp? Kjenner ikke til grafikkkortet som står i denne. PC'n skal blant annet brukes til GIS studier og programmet ArcGIS for de av dere som kjenner til det. (Kart program) Ellers blir det vel helt vanlig bruk med office og surfing, ikke noe spill og begrenset film aktivitet. Forslag til andre alternativer i rundt samme prisklasse? Helst fra Elkjøp, men det er ikke et must. Endret 7. januar 2015 av BigBadAde Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Vil bare si den ikke direkte er bilig cdon er billigere: Acer Aspire E5-551G-T8MQ 15.6" A10-7300/8GB/1TB/R7-M265 2GB/W8.1 Ser også ut til HD 8670M er litt kraftigere skjermkort en den som er i denne. Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Hei!Prøvde å finne noen tester og ser z50-70 skal ha fått klager på skjermen...Her er en testen av z50-70: http://www.notebookc...w.124524.0.htmlHer er en annen pc du også kan vurdere, da det ser ut til at den tilbyr veldig mye for pengene: http://www.netonnet....t4/207268.3003/Ser denne har fått ganske gode test resultater også, og spesielt mye skryt for skjermen. Her er en test(ikke 100% like spesifikasjoner da): http://www.notebookc...w.126942.0.htmlDen kommer også med en ssd, som ikke er vanlig i denne prisklassen. Det eneste dumme et at den er bare er 128GB... Den kommer vist med raskt trådløst nettverk(AC) også ^^ Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 7. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2015 Takk for svar. Ser at tilbudet ikke er veldig bra når jeg ser specs på den Acern. På grunn av tidligere erfaringer er der forøvrig så godt som uaktuelt å kjøpe Acer. Jeg tviler sterkt på at de har fått ordnet opp i alle feilene sine, spesielt med tanke på kjøling? Det er viktig at PC'n er driftsikker og det har jeg fortstått at Lenovo skal være. Hvordan er Toshiba på dette punktet? Toshibaen ser ikke værst ut, men 128gb kan bli litt lite ja.. Flere innspill? Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Takk for svar. Ser at tilbudet ikke er veldig bra når jeg ser specs på den Acern. På grunn av tidligere erfaringer er der forøvrig så godt som uaktuelt å kjøpe Acer. Jeg tviler sterkt på at de har fått ordnet opp i alle feilene sine, spesielt med tanke på kjøling? Det er viktig at PC'n er driftsikker og det har jeg fortstått at Lenovo skal være. Hvordan er Toshiba på dette punktet? Toshibaen ser ikke værst ut, men 128gb kan bli litt lite ja.. Flere innspill? toshibaen er jo slett ikke dum! høres ikke ut som du er brukeren som krever all verdens av plass, dette kan jo en ekstern harddisk for 500-lappen fikse uansett Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) En ekstern harddisk til toshibaen kan være en god løsning ja Angående Acer så har de vel både gode og dårlige pcer for å si det sånn... har sett en del av de nyere og dyrere ihvertfall har fått skryt av kjøleegenskapene . Har en Acer selv og den kan bråke litt til tiders, men ikke så mye at det irriterer meg ^^. Den er jo forsåvidt en gasnke tynn pc, så det er jo ikke så lett å få plass et bra kjølesystem da...Hvor stort er budsjettet ditt? Endret 7. januar 2015 av The mystical forest Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 7. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) En ekstern harddisk til toshibaen kan være en god løsning ja Angående Acer så har de vel både gode og dårlige pcer for å si det sånn... har sett en del av de nyere og dyrere ihvertfall har fått skryt av kjøleegenskapene . Har en Acer selv og den kan bråke litt til tiders, men ikke så mye at det irriterer meg ^^. Den er jo forsåvidt en gasnke tynn pc, så det er jo ikke så lett å få plass et bra kjølesystem da... Hvor stort er budsjettet ditt? Budsjettet er i det området som den PC'n jeg linker til. altså 5500kr +-. Hardisken blir nok litt liten, å ekstern hardisk er litt for upraktisk. Bortset fra det virker den bra. Hvordan er HP nå for tiden? Det er enda et merke jeg er skeptisk til grunnet kjøling å feil.. Endret 7. januar 2015 av BigBadAde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå