farstadt Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Hei Jeg har en Audi A4 1,9 Tdi quattro 2000 modell. For ca to måneder siden hente det at glødelampa ikke lyste når jeg skrudde på tenningen. Det var ikke verre enn å prøve på nytt så kom glødelampa. Har ikke gjort så mye med det, men dei siste dagene har problemet eskalert, jeg må vri om tenningen kanskje 20 - 30 før glødelampa pluttselig kommer. Har prøvd å starte bilen når glødelampa ikke har lyst, ikke snakk om at den vil starte. Min første take er kanskje noe tull med relet til glødingen? Isåfall vet noen hvor jeg finner dette relet? Lenke til kommentar
Svbe Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Det er nok et tegn på en eller flere defekte glødeplugger. 1 Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Du er inne på riktig spor med gløderelé. Med defekte glødeplugger lyser fortsatt glødelampe. Har vært borte i akkurat det samme med tanke på at bilen ikke vil starte når glødelampe ikke lyser. Riktignok en 1997 Ford Mondeo. Der var det ledningsbrudd i en kabel i sikringsboksen. At det hjelper å vri på nøkkelen mange ganger, kan også tyde på tenningsbryteren som sitter på tenningslåsen. Dette er jo noe VW/Audi har hatt en del problemer med. For å teste om det er tenningsbryteren, prøv om du kan bruke vindusviskere (eller annet elektrisk som du vet kun fungerer med tenningen på) når du ikke har glødelampe. Virker ikke vindusviskerne, er det 97% sikkert at det er tenningsbryteren. Lenke til kommentar
farstadt Skrevet 16. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2015 Da har jeg løst problemet! Satt bilen på møller for å kjøre en feildiagnose, viste seg at dei ikke fikk kontakt med motorstyre enheten (ecu) og da er det en mulighet at det er noe tull med ecu. Fant en brukt ecu hos eriks bildemontering som er helt identisk med den som står i bilen. I samtale med boch, produsenten av disse enhetene ble det poengtert at det er ekstremt viktig at den nye enheten er identisk, da det kan by på problemer på et sener tidspunkt når den komuniserer med alt av dubeditter på bilen. Fikk møller til å sette inn den nye ecu da det også må omprogrameres til startsperra på bilen. Kan også nevnes at turboen tidligere kuttet under gasspådrag, nå fungerer tuboen som den skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå