Gå til innhold

Ny stasjonær 5-6000

Anbefalte innlegg

Da ser det ut til at den burken jeg sitter og skriver på nå har fått alvorlig hikke og muligens sier takk for seg etter hvert. Har hatt et tiltagende problem i det siste med at det dukker opp merkelige linjer og geometriske figurer, samt at enkelte, random deler av teksten på for eksempel websider blir "blåst opp" i størrelse. Har oppdatert drivere, prøvd å bytte til on-Board skjermkort og sjekket koblinger uten hell, og problemer har blitt verre (det er tidvis umulig å lese teksten på websider), så jeg begynner å se behovet for en ny PC.

Dette blir "familiens PC" og skal brukes til alt fra tekstbehandling og surfing til video/bilderedigering, men ikke noen *veldig* heavy'e spill. Tror ikke jeg vil prøve å gå veien med å bygge selv, så da blir en ferdigpakke av et slag, men blir noe forvirret når jeg ser på utvalget og prisene. Siden forrige gang jeg var ute og kikket har det jo dukket opp ørten nye CPUer, og man kan finne to PCer med samme pris hvor den ene har Pentium-prosessor og den andre har 4-kjerners i5 (i min bok er en Pentium betydelig svakere enn en i5 4460 for eksempel?) med ellers sammenlignbare specs.

I hvert fall, føler jeg er litt på tur i jungelen nå, og er litt redd for å bomme, så jeg spør, er for eksempel noe i denne duren et greit kjøp:

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/LE57330038/lenovo-ideacentre-h530-stasjonar-pc

Ser jo at kronekursen har gjort drastiske ting med prisen på PC for øvrig :-/ (Kanskje skulle man smurt seg med tålmodighet og ventet på bedre tider)

Endret av SteelyD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, takker. Skulle alltids klart å snekre den sammen selv (i hvert fall med 80% sannsynlighet for at det fungerte :-)), men hadde det egentlig blitt noe billigere? Sist jeg kjøpte PC drev jeg og "satte sammen" deler og endte alltid opp med priser som var like høye eller høyere enn det Komplett/Elkjøp tilbød (selv om den jeg da "bygde" sikkert var litt bedre og mer utbyggbar). Bare Windows i seg selv legger jo på en tusing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...