Gå til innhold

Hårvoks - tjukt og mellomlangt hår


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som overskriften sier, så sliter jeg litt med valg av hårvoks. Jeg har tjukt hår som er mellomlangt. Pdd bruker jeg Define Men(røde boksen), men den tørker ut 1-2 timer etter at jeg tar den på. Dette skjer nesten hver gang. Er Define dårlig siden den selges på matvarebutikk, eller passer den ikke håret mitt?

 

Til nå har jeg sett på disse hårvoksene:

 

http://www.bodycare2000.com/s/c/images/Z003406.jpg

 

http://cdn1.bigcommerce.com/server3000/c8f9a/products/683/images/1847/Difi_Extreme_Hold_1__94416.1410052016.1000.1000.jpg?c=2

 

Tanker om disse to typene?

Endret av Leo21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Prøv Renati Straight Hold Glaze, tror den vil passe deg :)

Joa, men er redd for at den også tørker ut, for jeg tror at Renati Hold Glaze er samma som Define Men.

 

Har du prøvd ID eller Difi?

 

Jeg har ikke opplevd at Renati tørker ut enda, og jeg har brukt den til forskjellige hårlengder.

ID har jeg prøvd, men opplevde hvite klumper i håret fordi den ikke spredde seg skikkelig ut i håret.

Lenke til kommentar

 

 

Prøv Renati Straight Hold Glaze, tror den vil passe deg :)

Joa, men er redd for at den også tørker ut, for jeg tror at Renati Hold Glaze er samma som Define Men.

 

Har du prøvd ID eller Difi?

 

Jeg har ikke opplevd at Renati tørker ut enda, og jeg har brukt den til forskjellige hårlengder.

ID har jeg prøvd, men opplevde hvite klumper i håret fordi den ikke spredde seg skikkelig ut i håret.

 

Tenker også å kjøpe meg hårspray, som jeg kan bruke etter at jeg tar på voks. Hva er hårspray? Hvorfor bruker man det? Er det noen som er bedre enn andre?

Lenke til kommentar

Tenker også å kjøpe meg hårspray, som jeg kan bruke etter at jeg tar på voks. Hva er hårspray? Hvorfor bruker man det? Er det noen som er bedre enn andre?

Hårspray? Er ikke det sånt som kvinnfolk bruker?

 

Husker tilbake til da jeg brukte voks, noe jeg så å si aldri gjør mer. Prøvde mye forskjellig av voks. Det som fikk håret mitt til å sitte slik jeg ville var Black & White. Men jeg tror ikke frisørene er overhappy av den voksen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Bruk balsam etter hårvask, ikke bruk sånne clay produkter som du bruker nå, de er det jo meningen at skal bli matte, du må finne en med noe gloss i og hold som passer din frisyre.

 

Hårspray kan man godt bruke, det gir gjerne litt gloss, men ellers holder frisyren stivt på plass.

Lenke til kommentar

Bruk balsam etter hårvask, ikke bruk sånne clay produkter som du bruker nå, de er det jo meningen at skal bli matte, du må finne en med noe gloss i og hold som passer din frisyre.

 

Hårspray kan man godt bruke, det gir gjerne litt gloss, men ellers holder frisyren stivt på plass.

Takker.

 

Hvordan skal man bruke hårsprayen da? Etter at jeg har tatt på voks? Er det sånn at håret stivner og glinser mer når jeg bruker hårspray?

 

Beklager men jeg er ny når det gjelder hårspray. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Bruk balsam etter hårvask, ikke bruk sånne clay produkter som du bruker nå, de er det jo meningen at skal bli matte, du må finne en med noe gloss i og hold som passer din frisyre.

 

Hårspray kan man godt bruke, det gir gjerne litt gloss, men ellers holder frisyren stivt på plass.

Takker.

 

Hvordan skal man bruke hårsprayen da? Etter at jeg har tatt på voks? Er det sånn at håret stivner og glinser mer når jeg bruker hårspray?

 

Beklager men jeg er ny når det gjelder hårspray. :)

 

 

Ja, du sprayer jevnt på hele frisyren fra 20-30cm avstand, ganske langt unna altså. Det blir helt stivt og litt klissete, så du bør ikke ta på det etter du har sprayet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har aldri prøvd d:struct selv, men ser at det står "medium hold" styrke 8.

Jeg har d:sculpt som har high hold styrke 9. Den funker, men ikke så bra i tjukt mellomlangt hår. Synes den fungerer greit når håret er kort da. Jeg har også en d.fi extreme (styrke 10). Den har best hold. Men håret blir ganske klissete og ekkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...