Gå til innhold

Ikke startet med masteroppgaven enda, dårlig tid?

CurSe

Anbefalte innlegg

Pga opphold i utlandet forrige semester har jeg ikke fått skrevet et eneste ord på masteroppgaven min. Oppgaven skal leveres i midten av mai hvis jeg ikke tar helt feil, har jeg veldig dårlig tid på meg fremover?

Har aldri skrevet bacheloroppgave, eller lignende oppgaver tidligere, så jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente meg fremover. Til dere som allerede har skrevet masteroppgave, hvor mye tid/arbeid måtte dere legge i oppgaven? Hadde vært kjekt med en liten pekepinn på hvor mye jeg må forvente å jobbe fremover, selv om det sikkert kan variere mye fra person til person.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja. Om du ikke har skrevet et ord: Skriv disposisjon så rask som mulig og hør med veileder hvordan det ser ut. Om du skal skrive en masteroppgave som gjør at du må pløye flere tusen sider med rapporter osv, så har du litt dårlig tid. På NTNU bruker man normalt bare 3-4 mnd på masteroppgaven uansett, men går du på et samfunnsfag, så ligger du rundt 1 år på etterskudd..

Lenke til kommentar

Det burde gå greit, men du må nesten starte arbeidet no med ein gong.

Nøyaktig kor lang tid du bruker er avhengig av kva fagområde/evne du skal skrive om.

Det er også stor forskjell basert på mengden av forberedelser som du må igjennom, enten dette er lesing av rapporter, praktiske forsøk/eksperiment, intervjuer, osv.

I tillegg vil sjølvsagt dine personlege eigenskapar spele inn (dersom du jobber åleine). Kor effektiv er du til å arbeide? Kor flink er du i faget ditt? Kva forventningar har du til karakter? Osv.

Mitt inntrykk er at du er i den same posisjonen som mange andre studentar, med mindre det er snakk om hovedoppgåver som krever ekstra med tid så er nok det vanligaste å jobbe intensivt i det siste semesteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...