Gå til innhold

Er dette en grei PC?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe en ny stasjonær pc og har tenkt til å bygge den selv. Jeg har funnet deler til pcen, men lurer på noen få ting. :)

For det første lurte jeg på om delene under passer sammen og om det er greie deler.

post-344442-0-35100600-1420554615_thumb.jpg

For det andre lurte jeg på om det er billigere å handle alle delene på en butikk, eller på flere butikker. (Frakt)

Har dere noen tips til meg? :huh:

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt cpu-kjøler til for eksempel Corsair H55 om du vil ha en liten vannkjøler. 120XL bråker mer. Ellers kan du vurdere en enkel luftkjøler som H212.

Det er enklest å forholde seg til 1-2 butikker.

Endret av C64C
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bytt cpu-kjøler til for eksempel Corsair H55 om du vil ha en liten vannkjøler. 120XL bråker mer. Ellers kan du vurdere en enkel luftkjøler som H212.

Det er enklest å forholde seg til 1-2 butikker.

Takk :)

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kjøpt nesten akkurat de samme delene som deg, trengte også wlan.

Istedetfor å kjøpe wlan kort, kjøpte jeg dette hovedkortet:

http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/hovedkort/intel-socket-1150/asus-z97-prowi-fiac/205002.8086/

det blir ca samme pris som ditt HK + antenna. da får du også Bluetooth (ser ingenting om bluetooth på specs for antenna du valgte?) og kanskje et bedre hovedkort? jeg er ingen ekspert på hovedkort, så ta det med en klype salt..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg byttet noen av delene og har bestemt meg for å bestille fra en nettside (Komplett. Hvis det er en billigere nettbutikk så handler jeg heller der).

Er dette bedre? Passer tingene sammen? Er det noe jeg har glemt?

Anbefaler dere et hovedkort med Wi-Fi (som under) eller en annen antenne jeg setter på pcen (som i listen min på toppen)? :p

post-344442-0-40415700-1420580237_thumb.jpg

Takk igjen :wee:

Lenke til kommentar

Alt passer men det var da jævlig dyrt hk, her har du liste hos netonnet:

https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/43939

Hvis du går ned på wifi card kan du få 2tb hdd for prisen og :)

Umm, prisen for Z97A HK,minne, i5 CPU og wifi kortet var jo 4186 i hans opprinnelige liste.

Oppgraderingspakken med Z97X du foreslår + wifi kortet blir 4369

prisen for HK jeg foreslo med innebygd wifi/BT, samme minne og CPU som i første liste blir 1890 (fra netonnet) for HK+1799 for i5 og 599 for minne = 4288

da skjønner jeg ikke hvor du får det fra at hk er jævla dyrt? selv med 2049 prisen som TS fant i sin siste liste er det ikke veldig mye dyrere..

Edit: ang hva som er best av wifi integrert i HK eller ekstra wifi kort, så er det ikke store forskjellen. Men du slipper å tenke på kompabilitet og egne wifi drivere selv om dette sjeldent er et problem. Slipper å ha enda et kort som stikker ut hvis det er stort også

Endret av madmats
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og mk liste er 1k billigere.

Også? Visst du ikke har noe konstruktivt å komme med, så trenger du ikke skrive innlegg i det hele tatt. Sett det fra deg i flere tråder nå, der du skal "konkurrere" med listene dine. Anbefale en bruker og overklokke NAS'en sin osv. Bare tull og tøys

Endret av Rusher
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, ser det er en del lister i denne tråden, men de er faktisk ikke de mest optimale, for et budsjett på 10-11 tusen får du mer. Bruk oppgraderingspakker og tenk mer økonomisk. For eksempel så anbefaler alle her i5 , men du kan få i7 billigere ved oppgraderingspakke. Du trenger heller ikke vannkjøler med det samme. En 212 evo fungerer fantastisk og er et bevist godt produkt som sikkert kommer til å holde din CPU kjølig.

En stor PSU er også bortkastet penger da en gtx970 bruker omtrent like mye strøm som et halvt 280. Dvs at en 500w PSU med denne CPU og GPU er mer enn nok.

Jeg kjører de i SLi på en 860w PSU og bruker sjeldent mer enn 60 %. Jeg har dog MSI sine kort som jeg føler er litt bedre da jeg ikke like bråk :)

http://www.netonnet.no/Customer/SharedList/43986

Mvh

Endret av tommynecro
Lenke til kommentar

Hei, ser det er en del lister i denne tråden, men de er faktisk ikke de mest optimale, for et budsjett på 10-11 tusen får du mer. Bruk oppgraderingspakker og tenk mer økonomisk. For eksempel så anbefaler alle her i5 , men du kan få i7 billigere ved oppgraderingspakke. Du trenger heller ikke vannkjøler med det samme. En 212 evo fungerer fantastisk og er et bevist godt produkt som sikkert kommer til å holde din CPU kjølig.

En stor PSU er også bortkastet penger da en gtx970 bruker omtrent like mye strøm som et halvt 280. Dvs at en 500w PSU med denne CPU og GPU er mer enn nok.

Jeg kjører de i SLi på en 860w PSU og bruker sjeldent mer enn 60 %. Jeg har dog MSI sine kort som jeg føler er litt bedre da jeg ikke like bråk :)

Mvh

Takk, men er det mulig å få define r5 case, ca. 240gb Ssd og 1tb hdd?

Er det nettverkskortet bra? Jeg sitter langt unna en ethernet kabel ting :p så er det bra nok til spill også?

Trenger jeg egentlig cpu kjøler?

Det er også mulig jeg skal kjøpe sli 970 senere, så er 500w bra nok til det?

Takk igjen :p

Lenke til kommentar

Hei, ser det er en del lister i denne tråden, men de er faktisk ikke de mest optimale, for et budsjett på 10-11 tusen får du mer. Bruk oppgraderingspakker og tenk mer økonomisk. For eksempel så anbefaler alle her i5 , men du kan få i7 billigere ved oppgraderingspakke.

Mvh

Hvordan får du til at i7 blir billigere med oppgraderingspakke? Prisen for i5,minne og z97 hk er 3700ca både med og uten oppgraderinginspakke. Pakken i listen din koster 4600..

Lenke til kommentar

Handler alt fra NetOnNet :) Jeg fikk tips av en venn at dette er bra, men er det det?

attachicon.gifimage.jpg attachicon.gifimage.jpg attachicon.gifimage.jpg

Hvis du ser på HK,cpu og rammen kommer dette på 4249kr hvis du handler det slik det står der. Dette kommer på ca 150kr mer inkl frakt https://www.dustinhome.no/product/5010810910/core-i7-4790k-asus-z97-a-kingston-8gb-hyperx-fury-s-1150

Fremfor å kjøpe det du har satt opp ville jeg heller kjøpt den pakken hos Dustinhome. Du kan også finne pakke med i5 som er rimeligere enn det du har i listen.

Lenke til kommentar

Handler alt fra NetOnNet :) Jeg fikk tips av en venn at dette er bra, men er det det?attachicon.gifimage.jpg attachicon.gifimage.jpg attachicon.gifimage.jpg

Hvis du ser på HK,cpu og rammen kommer dette på 4249kr hvis du handler det slik det står der. Dette kommer på ca 150kr mer inkl frakt https://www.dustinhome.no/product/5010810910/core-i7-4790k-asus-z97-a-kingston-8gb-hyperx-fury-s-1150

Fremfor å kjøpe det du har satt opp ville jeg heller kjøpt den pakken hos Dustinhome. Du kan også finne pakke med i5 som er rimeligere enn det du har i listen.

Takk, :) tror jeg gjør det, men burde jeg bytte grafikkkorter og strømforsyningen med denne pakken?

post-344442-0-16107500-1420652322_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Handler alt fra NetOnNet :) Jeg fikk tips av en venn at dette er bra, men er det det?attachicon.gifimage.jpg attachicon.gifimage.jpg attachicon.gifimage.jpg

Takk, :) tror jeg gjør det, men burde jeg bytte grafikkkorter og strømforsyningen med denne pakken?

attachicon.gifimage.jpg

Selv ville jeg kanskje prøvd å fått med meg en supernova g2 750w. Men jeg er kresen på strømforsyning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

attachicon.gifimage.jpg

Selv ville jeg kanskje prøvd å fått med meg en supernova g2 750w. Men jeg er kresen på strømforsyning.

Takk :) skal se litt på den :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...