Happydevil Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Vil den se mye bedre ut tror du? Og burde jeg bytte støtdempere? Er 1.9 passat 4motion sedan Lenke til kommentar
Happydevil Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2015 Og siden det er 4 hjulsstrekk vil det bli noe komplikasjoner? Bestilt time sånn at den blir godkjent av veivesenet Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Ja. Et moderat senkesett og noen finere felger er alltid en suksess på originale biler. 35mm senk vil ikke gjøre annet enn å minske/fjerne åpning i mellom dekket og hjulbuen. Mange sier at man ikke trenger å bytte støtdempere før man skal ha 40mm senking, eller lavere. Hvorvidt det senker levetiden på originale dempere aner jeg ikke, men har du bare vanlige dempere på bilen hadde jeg ikke kjøpt nye dempere før de gamle var gåene uansett. Nei, senking vil ikke gi noen komplikasjoner annet enn at du ikke lenger skal være like modig når du kjører på veldig dårlig vei eller er på tur på den halvdårlige veien til hytta. Eneste er at du må informere selger om at du har 4motion eller bestille senkefjærer til bil med dette. Normalt sett er en bil med trekk på alle fire litt tyngre bak og dermed trenger litt stivere fjærer for å nå samme høyde. 1 Lenke til kommentar
Happydevil Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2015 Tusen takk for svar! Gleder meg til jeg får se resultatet. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Jeg er enig i at 35mm senk er innenfor fornuften, MEN.... Skal du har kortere og hardere fjærer bør du ALLTID kombinere dette med kortere og hardere dempere, SPESIELT det at de bør være hardere. Støtdemperens funksjon er å kontrollere tilbakeleveringen av lagret energi i fjæra. Når du har kortere og hardere fjærer er vandringen over et kortere slag. Standard støtdempere demper ikke nok til å gjøre samme jobben som før over et kortere slag. Resultatet blir en bil som oppleves som den spretter mer over humper, veigrepet blir dårligere enn det kan være og den får mye lettere for å slå nedpå enn om det monteres støtdempere som er satt opp for typen fjærer som brukes. Hardere støtdempere gir bedre kjørekomfort på harde fjærer enn standarddempere. Skulle jeg velge mellom enten støtdemperbytte eller fjærbytte med tanke på grep og komfort hadde jeg bytta dempere. 1 Lenke til kommentar
Happydevil Skrevet 7. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2015 Men trenger jeg å informere forsikringsselskapet om at jeg har putta senkesettet på? Eller holde det med å få det sjekka hos biltilsynet og putta i vognkortet? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Det er nok å få det godkjent innført i vognkortet. 1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Sleng på noen gode bumpstops, så slipper du at du bunner demperen helt- det er det som dreper dem Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Og så gjør bilen et hopp når bumpstopen sparker fra, langt hardere enn demperne kan kontrollere. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Bedre det enn å ødelegge demperen de få gangene man bunner den... Finnes ganske gode bumpstops som ikke skyter bilen i retur.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Det kan selvfølgelig diskuteres, men jeg ville i alle fall investert i skikkelige dempere. Spør du MEG handler senking om mer enn utseende. Lenke til kommentar
Happydevil Skrevet 9. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2015 Men vil det koste noe ekstra for forsikringa i måneden? Lenke til kommentar
NorThy Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) . Endret 23. april 2016 av NorThy 1 Lenke til kommentar
Happydevil Skrevet 9. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2015 Passater gjør seg bra meg senk og felger Har en senka 3bg('03) selv. Konge Gleder meg Lenke til kommentar
NorThy Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) . Endret 23. april 2016 av NorThy Lenke til kommentar
Happydevil Skrevet 9. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2015 Hvor mye mm senk er det? Bra bil btw Lenke til kommentar
NorThy Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) . Endret 23. april 2016 av NorThy Lenke til kommentar
Happydevil Skrevet 9. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2015 Å ja, vet ikke helt om jeg tørr å gjøre det men Men vil jeg merke forskjell etter senkinga? Vet ikke om 35mm er så mye Prøver å ha alt lovlig, hehe Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 35mm, eller 3.5cm er ikke mye nei. Du kan få et inntrykk av hvor mye det er ved å ta en tommestokk og måle deg fra hjul byen og nedover. Lavere tyngdepunkt og stivere fjærer bedrer i mange tilfeller kjøreegenskapene slik at man kan kjøre hardere igjennom svinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå