Nilsen Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Varsler både syklist og bilfører om at det er i ferd med å smelle.Har syklistene denne hjelmen på huet, vil du unngå å kjøre dem ned 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Utifra videoen kan jeg fort tro det vil blinke rødt svært ofte om man skal sykle gjenom sentrum med en slik hjelm. Det blir mye "ulv, ulv". Kjedelig å ha internett-lagg som dødsårsak forøvrig... 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Mann døde - internett var nede... Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 "Varsler både syklist og bilfører om at det er i ferd med å smelle." Da rekker du i alle fall å være skrekkslagen det siste sekundet av livet ditt... 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Det er ofte ikke mange cm som skiller "at det gikk godt, og at det ble fatalt". Så hvordan GPS, triangulering skal ha presis nok måling er en gåte for min del ihvertfall. Men Volvo-"ingeniørene" ser jo ut til å være svært optimistiske om ikke annet Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Tror sjansen for at en syklist med en slik hjelm kommer i nærheten av en bil som støtter systemet er mindre enn sjansen for å bli påkjørt i utgangspunktet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Mann døde grunnet DDoS-angrep mot hjelm... Lenke til kommentar
maedox Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Selv bruker jeg øyne, øre og sunn fornuft. Det finnes ingen erstatning for det. Samtidig tror jeg ikke vi skal undervurdere hva man kan få til med moderne teknologi, men det er foreløpig ikke plass til alt man trenger av sensorer og maskinvare i en ussel sykkelhjelm. Lenke til kommentar
Yamarin415 Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Det er ofte ikke mange cm som skiller "at det gikk godt, og at det ble fatalt". Så hvordan GPS, triangulering skal ha presis nok måling er en gåte for min del ihvertfall. Men Volvo-"ingeniørene" ser jo ut til å være svært optimistiske om ikke annet Systemet vil jo kobles opp mot et fremtidig smartby konsept, så det vil nok basere lokasjon på mer enn bare GPS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå