Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Candida.

Gjest Bruker-369050

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-369050

Hei!

Har vært litt plaget med Candida. Fikk utskrevet fluconazol av legen. Svelgepille. Hvor ofte skal den taes? Fikk bare beskjed om hver gang symptomene melder seg. Tok en i forrige uke, men har jo fortsatt sopp. Smører med pevaryl.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-369050

Det er 7 tabletter i den fluconazol pakken jeg fikk utskrevet fra legen. Kanskje jeg skulle tatt de hver dag? Misforstått kanskje.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Du kan jo ringe legen?

Uansett kan du vel trygt ta ved utbrudd etter hva legen har sag, men hvis utbruddet ikke gir seg er jeg usikker på når du skal ta neste dose. Står kanskje noe på pakningen?

Lenke til kommentar

Jeg fikk fluconazol for en tid tilbake for å rette opp i en feildiagnose (det medikamentet legen gav meg først, fikk jeg sopp av...). Jeg fikk hvertfall bare en eske med én pille som fjernet alt sammen iløpet av noen få dager.

Ring legekontoret og spør, mye mulig resepsjonisten kan fortelle det uten å snakke med legen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Har funnet ut av det og det skal taes som en engangsdose. Har bare så lyst RIL å ta en til for å bli kvitt det. Skal til legen neste uke. Svir når jeg er på toalettet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Jeg tenker litt å kjøpe lactal balance for å forebygge med, men noen som vet om slike tranebærtabletter hjelper mot sopp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...