tempozzz Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Tilkobling til trådløst internett med bærbar pc`en har de siste månedene vært trøblete. Har nå prøvet maskinen på 3 forskjellige trådløse nettverk og hver gang får jeg problemer. Nettet faller ut, og det kan virke som om det faller fortere ut når jeg prøver å se video på youtube/nett tv, laste inn mange bilder på nettsider osv, altså det virker som om det faller ut fortere når det får "belastning". Hvor lang tid det tar før det detter ut varierer, det kan ta 5 minutter og det kan ta 5 timer, men somregel så går det ikke lengre enn 20 minutter på youtube før det faller ut... Når det har falt ut så er det absolutt ingen trådløse nettverk å finne i listen over trådløse nettverk, da er alle borte og jeg må restarte maskinen for at den skal koble seg opp igjen. Har nettopp kjørt en formatering på maskinen, men har fortsatt problemer. Kobler jeg kabel rett inn i maskinen så virker nettet uten problemer. Hva kan jeg gjøre for å få fikset dette? Er maskinen/nettverkskortet rett og slett modent for utskiftning? Det er en 7,5 år gammel HP Pavilion dv6525eo pc med Windows 7 32 bit. Endret 13. januar 2015 av tempozzz Lenke til kommentar
CynicalDuck Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Kan tyde på at kortet ditt driver å tar kvelden ja. Siden du har formatert maskinen regner jeg med at du har oppdatert alle drivere også? Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2015 Alle drivere skal være oppdatert ja, har ihvertfall installert alle som jeg har fått tilbud om å installere etter at formateringen ble gjort. Jeg kan jo for sikkerhets skyld sjekke nettverksdriveren(e) om den er oppdatert, det har jeg ikke gjort nå etter formateringen. Jeg gjorde det før formateringen og da var den oppdatert, men hadde jo som nevnt i førstepost akkurat samme problemet da også. Om det er kortet som er dårlig, så har jeg ihvertfall enda en god grunn til å bruke penger på en ny maskin. Batteri er allerede ødelagt, og pc må kjøres med strøm direkte fra stikkontakt. Lenke til kommentar
CynicalDuck Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Da ville jeg nok tenkt på å få kjøpt meg en ny en ja, den begynner uansett å dra på årene Endret 6. januar 2015 av CynicalDuck Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2015 Ja, den begynner å dra på årene og den har vært MYE brukt oppigjennom årene. Skulle vært artig å funnet ut totalt antall timer oppetid på denne Men nok om det, jeg oppdaterte nettopp nettverksdriveren, men uten løsning på problemet. Nettet falt ut etter 5 minutter på youtube. Det som derimot skjedde denne gangen var at alle tilgjengelige nettverk i listen fortsatt var synlige, og ikke borte slik som vanligvis skjer. Alikevel, å koble til mitt nettverk var fortsatt ikke mulig (selv om det var synlig i listen denne gangen), og maskinen måtte restartes så koblet den opp automatisk (som vanlig). Så problemet er her fortsatt... Blir nok ny pc ja, hvis ikke noen her vet en løsning på dette problemet. Lenke til kommentar
mekas Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Kan laste ned et program som leser S.M.A.R.T status til disken, om du har hatt samme disk hele tiden da. CrystalDiskInfo fungerer bra, der kan du se hvor lenge disken har vært påslått Faller ikke nettet ut på flere enheter samtidig som på laptop? Hvilken ruter/aksesspunkt har du? Lenke til kommentar
MrMountainLurk Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Gå inn i enhetsbehandling, finn produsent og modellnavn på WiFikortet ditt. Gå så til produsentens hjemmeside (Realtek, Intel, Atheros, el.) og last ned nyeste driver derifra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Ikke alltid lurt. For enkelte HP-modeller funker driverne herfra bedre: http://www8.hp.com/no/no/drivers.html Må testes i hvert enkelt tilfelle. Min LAN-driver fra produsent ga meg ekstremt dårlig ytelse på LAN, mens den gamle på HPs sider funket fint. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 Kan laste ned et program som leser S.M.A.R.T status til disken, om du har hatt samme disk hele tiden da. CrystalDiskInfo fungerer bra, der kan du se hvor lenge disken har vært påslått Faller ikke nettet ut på flere enheter samtidig som på laptop? Hvilken ruter/aksesspunkt har du? Takk for info, skal se nærmere på CrystalDiskInfo... Nettet falt kun ut på bærbar pc`en, ikke de andre eller mobiltlf. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 Problemet er forøvrig løst. Kjøpte en Netgear N600 Wifi Dual Band Usb Adapter og koblet den inn i usb porten på maskinen og logget meg på internett med den. Billig simpel fiks, kontra å kjøpe ny pc. Rart ingen her inne på forumet nevnte noe om en sånn sak. Jeg for min del var ikke klar over at noe slikt fantes, helt til jeg dagen før jeg skulle bruke x antall tusen kroner på ny pc fikk høre av en kamerat at jeg kunne bruke en slik for å komme på nett, hvis man sliter med nettverkskortet inne i pc`en. Men men, det er nå så... Nå fungerer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå