Comox Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Fresh papyrus roots can be eaten Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Mulig det er meg som ikke ser skogen for bare trær, men jeg ser ikke helt sammenhengen mellom tittel og bilde. Hvis det er papyrus som utgjør den slørete bakgrunnen og er utgangspunkt for tittelen burde den vært skarp og ikke sløret. Mitt første inntrykk er at her burde kanskje hele den voksne personen også vært med i bildet eller rett og slett kutta bare 1 cm over hodet på jenta som da hadde blitt bildet. Her får vi inntrykk av at de to er på vei ut av bildet og det er derfor at grunnregelen sier mest luft foran og minst bak selv om det er et stillestående eller dødt motiv som en statue, en stein, et tre osv. Mitt forslag her går da ut på å kutte Ca. 1 cm bak de lyseblå duskene i tillegg til kuttet jeg nevnte oppe og rett og slett la jenta være bildet da her er fint lys og god skarphet som henter ut sterke farger og gode detaljer. Roar Lenke til kommentar
Comox Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2015 Mulig det er meg som ikke ser skogen for bare trær, men jeg ser ikke helt sammenhengen mellom tittel og bilde. Hvis det er papyrus som utgjør den slørete bakgrunnen og er utgangspunkt for tittelen burde den vært skarp og ikke sløret. Mitt første inntrykk er at her burde kanskje hele den voksne personen også vært med i bildet eller rett og slett kutta bare 1 cm over hodet på jenta som da hadde blitt bildet. Her får vi inntrykk av at de to er på vei ut av bildet og det er derfor at grunnregelen sier mest luft foran og minst bak selv om det er et stillestående eller dødt motiv som en statue, en stein, et tre osv. Mitt forslag her går da ut på å kutte Ca. 1 cm bak de lyseblå duskene i tillegg til kuttet jeg nevnte oppe og rett og slett la jenta være bildet da her er fint lys og god skarphet som henter ut sterke farger og gode detaljer. Roar De spiser rent faktisk friske papyrus røder. Det var ikke min tanke at avbilde papyrus, men det skulle få folk til at assosiasjon til at de bor på ør av papyrus planter som flyer i Titicaca søen. Det er kanskje for privat. Bilde er ikke redigert etter at det er tatt. Det var hensikten at ta et ukonvensjonelt snitt. Jeg syntes det ofte bliver mer utfordrede, spendende og autentisk. Takk for kommentar i øvrig, men jeg kan ikke love at følge reglene. Du er velkommen til at kommenter mine foto i fremtiden. Det kan jo være at jeg lære noe tros alt. Mvh Comox Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Nok et flott dokument fra, for oss, en eksotisk verden. Synes det er et fint bilde, der den lille jenta holder i den voksne for og antageligvis opprettholde trygghet. Flotte farger på klesdraktene til mange av disse folkene, som du har fått fint frem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg