Theo343 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Jeg påpeker at man må være en uavhengig utvikler for å ha den friheten du nevnte i innlegget ditt. Samt at du mener at jeg (og sikkert andre) som støtter konsollaktører ikke støtter uavhengige utviklere som representerer friheten du nevner. Det er mulig å støtte flere parter i en slik sak. Den ene utelukker ikke den andre. Nei, det må man ikke, et firma med ansatte har også friheten til å lansere ethvert spill de vil på ikke-konsollplattformene jeg nevnte. En frihet de nyter godt av. Jeg har ikke sagt noe som helst om å "ikke støtte uvhengige utviklere", det er du som dro i det. Man må ikke være en uavhengig utvikler for å ha nytte av at et firma ikke styrer hva du kan gi ut av kultur elelr ikke. AtW Kan du nevne noen slike firmaer som har gitt ut spill det siste året og ikke kan betegnes som et uavhengig studio? De må representere et nesten ikke-eksisterende fåtall per i dag. Har man investorer, styre og stell osv. er man ikke lenger fullstendig uavhengig som utviklere til å forfølge sin visjon og har ikke full kunstnerisk frihet i praksis i de aller fleste tilfeller. Endret 8. januar 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Hva er poenget med å rapportere en bitteliten sum som 18,5 millioner? PC-salget i 2014 ble anslått til å bli på over 276 millioner enheter, og det blir ansett som et katastrofeår for plattformen pga nettbrett. Dessverre for Sony, fanboys og de andre konsollprodusenten er det nok ikke lenge før de er totalt utradert av mobiler og nettbrett, som snart er like kraftige som denne såkalte "nestegenerasjonen". Dette kommer til å bli den neste store spillrevolusjonen etter at vi nå har hatt indierevolusjonen. Det blir en stor seier for Gamere. Tenk den dagen hvor vi kan spille de spillene vi vil uten å låses til en proprietær boks. Spill kommer (forhåpentligvis) til å kunne spilles på akkurat hva vi selv ønsker. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Utan konsollane hadde vi ikkje fått di spilla den delen av spillindustrien pusher fram. Det blir ikkje som at utan konsoller vil vi få masse meir spill til PC-platformen. Hadde ikkje PC-platformen fått såpass konkurranse fra konsoll ville kanskje aldri Steam og liknande dukka opp. Nå har og konsoller teke indie-utviklere under vingene og den kvalitetssjekken di må innom er faktisk nødvendig for at ikkje ein eller anna fanatisk tulling skal kunne gi ut kva som helst på konsoll. Husk at konsoller er retta mot barn og familier noko som krever at spill er riktig aldersmerka osv. Poenget er at vi trenger mangfald og valgfrihet. Nei, masse mer hadde man sikkert ikke fått, siden konsoller har utrolig få spill i forhold til PC, spesielt om man kun teller plattformunike spill. Men det hadde antakelig ført til en bedre spillhverdag for kundene. Konsoller står ikke for mangfold og valgfrihet, de står for det motsatte, det er på e åpne plattformene mangfoldet og valgfriheten kultiveres, og jo sterkere de begrensede plattformene blir, jo mere kveles mangfoldet og valgfriheten. AtW Er ikkje enig. Det du meiner kveler mangfold og valgfrihet vil eg påstå skaper utvikling og konkurranse. Så blir det opp til kvar av oss å støtte det man sjølv syns mest om. Sjølv ser eg på konsoller som ein del av mangfoldet og valgfriheten der man like gjerne kan velge mobil, nettbrett eller PC som sin spill-platform. Fordeler og ulemper er det med alle. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Jeg påpeker at man må være en uavhengig utvikler for å ha den friheten du nevnte i innlegget ditt. Samt at du mener at jeg (og sikkert andre) som støtter konsollaktører ikke støtter uavhengige utviklere som representerer friheten du nevner. Det er mulig å støtte flere parter i en slik sak. Den ene utelukker ikke den andre. Nei, det må man ikke, et firma med ansatte har også friheten til å lansere ethvert spill de vil på ikke-konsollplattformene jeg nevnte. En frihet de nyter godt av. Jeg har ikke sagt noe som helst om å "ikke støtte uvhengige utviklere", det er du som dro i det. Man må ikke være en uavhengig utvikler for å ha nytte av at et firma ikke styrer hva du kan gi ut av kultur elelr ikke. AtW Kan du nevne noen slike firmaer som har gitt ut spill det siste året og ikke kan betegnes som et uavhengig studio? De må representere et nesten ikke-eksisterende fåtall per i dag. Har man investorer, styre og stell osv. er man ikke lenger fullstendig uavhengig som utviklere til å forfølge sin visjon og har ikke full kunstnerisk frihet i praksis i de aller fleste tilfeller. Så hva er det du mener? At nesten alle som gir ut spill er uavhengig studio? Forstår jeg deg rett da? AtW Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Hva er poenget med å rapportere en bitteliten sum som 18,5 millioner? PC-salget i 2014 ble anslått til å bli på over 276 millioner enheter, og det blir ansett som et katastrofeår for plattformen pga nettbrett. Dessverre for Sony, fanboys og de andre konsollprodusenten er det nok ikke lenge før de er totalt utradert av mobiler og nettbrett, som snart er like kraftige som denne såkalte "nestegenerasjonen". Dette kommer til å bli den neste store spillrevolusjonen etter at vi nå har hatt indierevolusjonen. Det blir en stor seier for Gamere. Tenk den dagen hvor vi kan spille de spillene vi vil uten å låses til en proprietær boks. Spill kommer (forhåpentligvis) til å kunne spilles på akkurat hva vi selv ønsker. Mobil og nettbrett kommer aldri til å ta over. Di blir bare ein tilleggsdings når det kommer til spilling. Har større tru på at mobil og nettbrett vil trigge fleire til å kjøpe seg konsoller for å spille på TV'n. For min egen del har eg ikkje sansen for å spille på så små skjermer som mobil og nettbrett tilbyr. På konsoll er det 55" og for PC blir det 27-30" ganske snart. Går da ikkje baklengs inn i framtida. Den dagen vi kan spille alt av spill på alt av bokser vil neppe komme før det er snakk om at alt blir streama. Det vil aldri skje. Streaming blir bare ein tilleggsmulighet for spilling på linje med mobil og nettbrett. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Eneste måten noen går baklengs inn i framtiden på her er å ikke ta til seg at man i mange mange år nå har kunne spille PC på TV, eller konsoll på monitor, om det er det man ønsker.... AtW Endret 8. januar 2015 av ATWindsor Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Alt har bare klaffet for Sony og Playstation 4 helt siden dem startet å snakke om maskinen i 2013. At Microsoft fortsatt ikke vil ut med konkrete tall over solgte konsoller til KUNDER selv etter dem har dumpet prisen i flere uker. Er mildt sagt veldig bekymringsfullt. Nå skal det bli spennende å se hvor flinke Sony er på å holde momentumet oppe for PS4 i tiden fremover. Og hvordan Microsoft skal kunne ta igjen noe som helt sikkert er over 10 millioner flere solgte konsoller til KUNDER. 2015 blir et spennende år....personlig så tror jeg vi vil se Microsoft på sitt mest aggressive på mange mange år i 2015. Dette er året dem må slåss med nebb å klør for å prøve å ta igjen PS4 sitt massive overtak. Og det er det vi som kunder som vinner på. Så dette kan bli spennende Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Skulle tro det blir dyrt for Microsoft å sikre seg eksklusiver fremover, med tanke på hvor stort marked slike avtaler utelukker. Kanskje slipper vi flere oppkjøp som Tomb Raider? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Hva er poenget med å rapportere en bitteliten sum som 18,5 millioner? PC-salget i 2014 ble anslått til å bli på over 276 millioner enheter, og det blir ansett som et katastrofeår for plattformen pga nettbrett. Dessverre for Sony, fanboys og de andre konsollprodusenten er det nok ikke lenge før de er totalt utradert av mobiler og nettbrett, som snart er like kraftige som denne såkalte "nestegenerasjonen". Dette kommer til å bli den neste store spillrevolusjonen etter at vi nå har hatt indierevolusjonen. Det blir en stor seier for Gamere. Tenk den dagen hvor vi kan spille de spillene vi vil uten å låses til en proprietær boks. Spill kommer (forhåpentligvis) til å kunne spilles på akkurat hva vi selv ønsker. Det er også mitt ønske, men selv et spill jeg kjøper på iOS kan jeg ikke spille på Android uten å kjøpe det på nytt. Jeg kan ikke spille et spill fra Steam på iOS osv. uten å kjøpe det på nytt. Jeg håper dog vi kommer dit at dette blir mulig og PS4 med Remote Play har gjort et steg i denne retningen. Men der er man likevel bundet til en PS4. Streaming av spill har stort potensiale for å være en løsning på dette med total uavhengighet mot brukerplattformen. Men selv på filmstreaming ser vi at aktører velger å holde seg utenfor noen plattformer. Endret 8. januar 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
berget.jr Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Og fremdeles ikke et eneste spill på den som gjør at jeg vurderer å kjøpe den. De spillene jeg vil spille på ps4 finnes på pc. The Crew er bra Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) TLOU:RM til PS4 er meget bra, det beste jeg har spilt og det eneste spillet jeg har spilt helt ferdig på mange år. Kjøpte konsollen delvis pga. det spillet. Driveclub er et meget underholdende bilspill og etter at det ble fikset har det vært en nytelse om man liker bilspill. Billig er det også, kun 300,-. Nå i 2015 kommer det dog et rush av kongebra PS4 eksklusiver. Endret 10. januar 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Hva er poenget med å rapportere en bitteliten sum som 18,5 millioner? PC-salget i 2014 ble anslått til å bli på over 276 millioner enheter, og det blir ansett som et katastrofeår for plattformen pga nettbrett. Dessverre for Sony, fanboys og de andre konsollprodusenten er det nok ikke lenge før de er totalt utradert av mobiler og nettbrett, som snart er like kraftige som denne såkalte "nestegenerasjonen". Dette kommer til å bli den neste store spillrevolusjonen etter at vi nå har hatt indierevolusjonen. Det blir en stor seier for Gamere. Tenk den dagen hvor vi kan spille de spillene vi vil uten å låses til en proprietær boks. Spill kommer (forhåpentligvis) til å kunne spilles på akkurat hva vi selv ønsker. På grunn av nettbrett, den var god. Det er to komplett forskjellige sjangere. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 På grunn av nettbrett, den var god. Det er to komplett forskjellige sjangere. Det forandrer da ikke det faktum(?) at folk har skiftet "sjanger"? Mobiltelefoner og MP3-spillere var også to komplett forskjellige sjangre en gang i tiden. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) Både og. Man fikk minst like god MP3-spiller på mobiltelefonen om ikke bedre, altså en oppgradering og konsolidering av dingser man bar på. Mens et nettbrett tilbyr ikke en oppgradering på spillsiden på en del år ennå. Men det er mye som skjer så å være påståelig på noe nå kan være uklokt. Endret 11. januar 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå