Gå til innhold

One Call bytter til Netcom-nettet. Hva nå videre?

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Talkmore Nyhet! Nå også med fri bruk til Norden

Dette abonnementet inkluderer f.o.m 7.januar 2015 også fri bruk til Norden! Det vil si at du kan ringe, sende SMS og MMS fritt til landene Sverige, Danmark, Finland og Island

Hva med data? Har Tele2 idag, og er ofte i Sverige, men opplever dessverre at det sjelden kan brukes i Sverige pga manglende dekning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ble Talkmore for oss her hjemme.

Jeg lurer litt på hvor mange kunder som vil bli igjen hos One Call etter nettverksbyttet.

Tipper egentlig under 50 %, men det er forsatt litt vanskelig å spå ennå.

Jeg bor på bygda, og jeg er godt fornøyd med NetCom dekning. For mange tror jeg ikke det har så mye å si.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mange av kundene vil nok ikke merke det til daglig nei. Det er først når de skal på tur/ferie de vil merke noe. Jeg bor selv i en "storby", og Netcom-dekningen er god nok her. Men jeg vil ha dekning når jeg kjører bort fra byen og. For de som er i en by sør for Trondheim, og aldri forlater byen, så er dekningen sikkert mer enn bra nok.
Hvis dere selv sammenligner dekningskartene fra Telenor og Netcom, så ser man store forskjeller, om man ikke syntes Edge/2g er bra nok da. One Call skryter så masse av Netcom nå, at de har bygget så mange nye basestasjoner, og skal bygge så mange nye til dette året. Hvis jeg forsatt skulle hatt One Call, så skulle jeg og hatt noe ekstra siden de bytter til Netcom. Datapakkene blir vel heller ikke oppgradert med det første.
Hva hjelper det med den økte farten de skryter av, når datapakkene blir like begrenset som før?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på hvor mange kunder som vil bli igjen hos One Call etter nettverksbyttet.

Tror faktisk det er dessverre flere som blir da folk er for late, kansje 80-90% om ikke mer ;)

Lenke til kommentar

Tror faktisk det er dessverre flere som blir da folk er for late, kansje 80-90% om ikke mer ;)

Det er vel det Tele2/Netcom håper på. Men jeg håper at de tar grundig feil. De lytter uansett ikke til kundene sine. Folk flest som valgte One Call, gjorde vel det pga pris og Telenordekning.

Men One Call gjorde en flott jobb for Talkmore da. Rene drømmegaven det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg føler trangen til å opprette to nye tråder. En der de som har byttet fra Onecall til Talkmore kan fortelle verden om det, pluss en der alle som ikke liker dekningen til Netcom kan lette hjertet sitt.

Lenke til kommentar

Lure på om eg må bytte til noe annet, netcom dekningen er jo så og si ikke eksisterende mange plasser i Nord Norge.

Akurat derfor bestilte jeg meg talkmore i kveld. Hadde netcom her oppe før å var ikke veldig imponert. Etter jeg skiftet til onecall ble det mye bedre, men gidder ikke fortsette med de når de går over til netcom.

Lenke til kommentar

Då har eg fått følgjande epost:

54cc6211-cc4d-49d4-9e36-d2ae026d8069.pngd98d0fe6-6af9-485c-943d-afd4a7c979ce.pngOne Call bytter til NetCom-dekning, med høyere hastigheter på mobildata! NetCom har gjort store oppgraderinger i eget nett de siste årene, og dette får du som One Call-kunde nå dra nytte av. Vi flytter fra Telenor- til NetCom-dekning og tilbyr deg Norges mest moderne mobilnett, med god kapasitet og høye datahastigheter.

NetCom har:

• Bygget mest nett de siste årene
  • Nettverket med høyest 4G-fart
  • 99% befolkningsdekning totalt i 2G og 3G-nettet

Se hvordan dekningen blir for deg

Alt annet blir som før, samme lave priser og god kundeservice. Billig og enkelt! "Vi gjør denne dekningsendringen for å sikre fortsatt lave priser, god dekning og høye datahastigheter. Et stabilt og fullverdig alternativ for både våre kunder og oss selv."
One Call-sjef Øistein Eriksen Hva skjer når? Fra 19. januar fjernoppdaterer vi SIM-kortene til alle kunder, og i løpet av januar og februar vil alle ha dekning i NetCom sitt nett i tillegg til vårt eget. Du merker ikke noe til oppdateringen, men etterpå får du en SMS fra oss med beskjed om å skru telefonen av og på.

I løpet av mars stenger vi gradvis ned vårt eget nett og du gis full mobildekning via NetCom. Les mer på www.onecall.no/dekning
Vi gleder oss til å gi deg tilgang til Norges mest moderne mobilnett!

Hilsen oss i One Call fb72b19a-e306-46d7-9ed4-66d6e5839603.png

This email was sent to torbjornen
why did I get this? unsubscribe from this list update subscription preferences
One Call · Innspurten 15, Oslo, Norway · Oslo, Oslo 0663 · Norway

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Det overrasker meg at ikke flere går over til Telipol.etter 3-4 mnd. har jeg bare gode erfaringer og de er prisgunstig med Telenor-dekning.

Forøvrig hadde jeg NetCom mobilt bredbånd fra 2010-14, hadde aldri problemer - utrolig stabilt. Riktignok i bruk på sentrale østlandet.

Endret av GEIRHH
Lenke til kommentar

Chilimobil kaster seg på, og lanserer en vervekampanje.

Denne dumpet i mailenboksen min i går:

Verv og slank månedsavgiften din i et helt år!

Verv en venn til oss – få rabatt på regningen din i ett år! Vi gir deg 10% rabatt på månedsavgiften for hver kunde du verver til oss. Du kan verve når og så mange du vil, og verver du 10 personer – så får du 100% rabatt på månedsavgiften i et helt år (verdi inntil 3576kr).

Dette kaller vi en kjempedeal. Verving er superenkelt!

Slik gjør du:

1. Verv en kunde til et av våre abonnement (Basis, Medium eller Large)
2. Han eller hun du verver fyller inn bestillingen og legger inn ditt chilimobil nummer i verdikodefeltet når de bestiller.
3. Vips! Vi fikser resten og du får rabatten automatisk på din neste regning i ett år.

Lenke til kommentar

Er det mangel på dekning som gjør at folk vil på Telenor sitt nett? Jeg hadde Onecall tidligere, men måtte bytte til en Netcom-leverandør pga dårlig dekning hjemme. Ulempen var at OneCall-abonnementet var særdeles prisgunstig, som ikke lenger gjelder for nye kunder. Lurer på om jeg kan få tilbake mitt gamle abonnement nå som de bytter til Netcom :hmm:

Lenke til kommentar

På facebooksidene til One Call, så skryter One Call at de forsatt vil ha like god dekning med Netcom som de har med Telenor. Har mistet helt troen på det selskapet nå jeg.

Det er jo direkte løgn.

Jeg må ha telenor nett fordi Netcom overhodet ikke har dekning flere plasser jeg bruker mobilen.

Så nå må jeg se hvilke andre aktører jeg kan gå til - og som forhåpentligvis ikke går konk/ går til netcom med det første!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...