Gå til innhold

Folk - Hvilken vei var det nå.....

Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her ville jeg latt den hvite panelen ute til venstre avslutte bildet framfor fragmenter av et vindu. Til høyre finnes flere muligheter for å roe ned siden så kanskje like gjerne ta alt det sorte nederst på huset der du har sort stripe ytterst, så hvit sprose før sort felt. Da blir kanten roligere og trekker ikke så lett lys.

Men så kan man jo selvfølegelig si som du sa i går at det var jo der - og det er jo ganske riktig. Men da bør man kanskje ta utsnittet i eksponeringen og ikke vente til redigeringen slik jeg gjør. Den klassiske fotografen gjør mesteparten av jobben i felten i motsetning til meg som lager bilder i etterkant og ikke nødvendigvis perfekt foto selv om jeg også tenker komposisjon og vinkel i eksponeringen. Men erfaringen er at svært ofte har man oversett mindre ting i søkeren og som kommer til syne først når bildet kommer opp på skjerm i større format.

Men når alt dette er sagt så kan arkitekturbilder være svært så vriene å beskjære mange ganger. Ofte har jeg følt meg som gutten i Prøysenvisa som skulle lage syskrin til mor og endte opp med spekefjøl.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Takker for konstruktive og gode kommentare. Rent bildemessig, har jeg nok levert bedre. Det som var med dette, var at byen vrimlet av folk, og denne dama gikk bare rundt og visste ikke hvor hun skulle gå (så det ut som) Plutselig sto hun der dønn aleine, uten noen i nærheten, og da måtte jo Pentaxen frem...

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Jeg kikker alltid på detaljene i bildene dine og reflekterer litt over det. Jeg leser en dame med vonde bein som skal inn å få en sårt trengt behandling i huset rett over gata :)

mvh

Jan

Takker for kommentar. Interessante observasjoner igjen, Jan:-) Går ut ifra at hun ikke skal på Diamanthuset for og få behandling.....(som noen mener de trenger)

Litt fint og se hva forskjellige øyne kan få ut av samme situasjon. Er litt glad i bilder som gjør at en tenker litt:-)

Lenke til kommentar

Jeg kikker alltid på detaljene i bildene dine og reflekterer litt over det. Jeg leser en dame med vonde bein som skal inn å få en sårt trengt behandling i huset rett over gata :)

mvh

Jan

Takker for kommentar. Interessante observasjoner igjen, Jan:-) Går ut ifra at hun ikke skal på Diamanthuset for og få behandling.....(som noen mener de trenger)

Litt fint og se hva forskjellige øyne kan få ut av samme situasjon. Er litt glad i bilder som gjør at en tenker litt:-)

*ler godt* tror hun må opp i 2'dre etage :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...