Paulex Skrevet 6. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Det er en million tråder om (ca. det samme) her, men jeg velger å lage min egen tråd istedefor å "hijacke" en annens. Jeg sitter på ett GIGABYTE GA-Z97X-GAMING 3 hovedkort, som da eventuelt blir "lydkort" løsningen min. Hvor mange "ohm" og alt dette det klarer vet jeg ingenting om. Jeg sitter nå med ett ROCCAT Kave XTD5.1 eller noe i den duren og det er så platt og rævva lyd at jeg blir forbanna av å ha det på meg. Det er veldig greit i spill, men musikk messig er det faktisk som å ha ett koss portapro på seg. Derfor har jeg tenkt å investere i en god mic og ett par saftige hodetelefoner. Jeg har ca. 2.5- 3.5k å rutte med, kan strekke meg LITT om det er veldig vitalt for opplevelsen. Jeg har lest mye og sett mye rundt, men jeg vet ikke om det er noe vits å fyre på med noe svære greier om "lydkortet" mitt kommer til kort. Sett på Beyerdynamic DT770 pro 80ohm's samt MMX 300. Div sennheiser headset samt pioneer. Husker jeg hadde ett par PIONEER HDJ-1000 en gang i tiden, man gnagde ørene av hvis man hadde de på i mer enn 10 minutter, men lyden er fortsatt det beste jeg har erfart til dags dato. Men ja, halp? Setter veldig pris på alle som tar seg tiden til å gi meg noen tips så jeg ikke kaster hele julekontoen ut av vinduet = Endret 6. januar 2015 av Paulex Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2015 Kommer litt an på hva du foretrekker. HD650 hvis du liker litt nedtonet kremlyd som fungerer med alt av musikk du hører på. Disse kan du ha på deg en hel dag uten å bli sliten i ørene. Dette er silke i lydform og de hodetelefonene jeg bruker aller mest av 5 hodetelefoner og 7 propper. Supercomfy hodetelefon som du har i mange år. Åpen konstruksjon. Liker du mer bass så kan du se på ATH-M50. Ikke la deg lure av prisen. Dette er kvalitet i forkledning. Sleng på en fresh Modmic så blir det hode og skulder over det meste av gamingheadset. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 6. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2015 Jeg har HD650 og denne må/bør du ha en egen hodetelefon forsterker til. Skal du først ha det så kan du like greit gå for en hodetelefonforsterker og DAC i ett. Jeg bruker en FiiO E10 og synes den fungerer knall med både mine AKG K701 og HD650. http://www.lydogbilde.no/test/fiio-e10 Vet at denne har blitt erstattet av et etterfølger for ikke lenge siden, men jeg har dessverre ikke helt oversikt over markedet for disse dingsene nå til dags så her får du bare google litt selv. Men tipper du får mye bra for rundt 1000,- her. Hva hodetelefoner angår så jeg har jeg iblant handlet disse brukt på finn.no, med god erfaring. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Jeg spiller en del og sitter ganske mye på skype mens jeg hører på musikk og div. så tror nok ett lukket er å foretrekke. Har alltid hatt lukket versjon, så vet ikke hvordan åpen er sånn sett. Hvis jeg monterer en mic på siden av det åpne headsettet så blir det vel ett ganske greit lydnivå folk i andre enden må forholde seg til. Endret 7. januar 2015 av Paulex Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 Dette er forskjellen på åpen vs lukket. Den lukkede er heller ikke spesielt god på å isolere. Nå er opptaket gjort med en svært sensitiv mic og støyen i bakgrunnen er laptopen. Brukte HD650 og Aurvana Live! på middels til høyt lyttevolum justert slik at de ble likt i begge. Først hører du HD650 og deretter Aurvana Live! Husk dette er overdrevet for poengtering, så det blir ikke så ille på telefon. hd_650_vs_aurvana_live.mp3 1 Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 7. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 Okei, takk for det. Merker at det ikke er en vesentlig forskjell så det er mulig jeg går for åpent og heller evt. kjøper en bordmic slik at det kan komme på litt avstand fra lydkilden. Takk igjen Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 16. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2015 Gå for en av beyerdynamicene er mitt råd. Fantastisk støyreduksjon, god bass og ikke minst lydkvaliteten! Har prøvd noen åpne headsett i den prisklassen, men jeg syntes Beyerdynamic bare gav mer enn de andre, men det er jo meg. Du kan kjøpe hos komplett(cdon om du skal ha mmx 300), og retunere om du blir misfornøyd, men det blir du ikke med Beyerdynamic, skal jeg si deg! Mic kjøper du på biltema til 20kr. Fungerer som bare det, og jeg bruker den til skype daglig med venner, og de ble overrasket hvor god den var ^^, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå