Olav H Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Hei, Jeg trenger litt hjelp med å finne frem i høyttalerverden. Jeg har ikke verdens største budsjett, men det er ca 6000 pluss minus. Bør vell nevnes at høyttalerne skal stå i en middels stue ca 24 kvm. Størrelsen har litt å si så store gulvhøyttalere med tilhørende forsterker er utelukket. Favoritt bandene gjennom tidene er vell metallica, dropkick murphys osv. men jeg koser meg også med artister som Bob Dylan og Tom Waits. Stort sett kommer all musikken min fra Spotify (tenker også teste ut wimp engang i fremtiden) Fikk masse tips fra hos Bergen Musikk Handel og high fi klubben (bra folk altså) men forvirringen ble komplett når jeg fikk lyst på: Nad D3020 som forsterker (3800,-) hos high fi klubben samt Tannoy Mercury V1i som høytaler (2000,-) hos BMH. Er det noen som kan hjelpe en ørkenvandrer ? Takk for all hjelp som kan tilbys. Mvh Olav H Endret 5. januar 2015 av Olav H Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) God lyd er subjektivt, men se nærmere på Argon Octave 5A (aktive høyttalere med subwoofer utgang) kombinert med Argon Sub840. Du trenger altså ikke forsterker. Endret 5. januar 2015 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå