Gå til innhold

9800 pro(blemer)

Tuba.Titan

Anbefalte innlegg

Sliter litt med et powercolor 9800 pro kort, mitt under spilling av warcraft 3 eller max payne 2 vil skjermen plustelig blir svart og jeg må reboote.

Dette skjer med både catalyst 3.7 3.8 og omega 3.8 drivere. Battlefield og counterstrike går smertefritt. Lurte på om dette var et kjent problem eller en lett måte og fikse det på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har 4 kabinettvifter og temperaturen i kassen er den samme som romtemperaturen....

bytting av vifte på gpu innebærer vel at garantien forsvinner noe jeg ikke ønsker. Ellers tviler jeg på at den blir for varm, kjøleribbene er ikke varmere enn 30-40 grader.

Ellers har jeg ikke prøvd agp 4x, men fastwrite er prøvd både av og på. Tester 4x etterpå.

Lenke til kommentar
Power Cooler kortene er varme fordi de kommer overklokket i utganspunktet, så problemer kan fjernes ved å klokke det ned igjen, en annen løsning er å kjøpe gode kabinetts vifter og kanskje en ny vifte til skjermkortet.

har du ett power color kort selv?

De kommer IKKE overklokket!

men det er nok ett vermaproblem, koster ikke "mye" for en heatpipe, eller en vantec Iceberq 4. det burde fikse problemet.

Lenke til kommentar

Har også powercolor radeon 9800pro, hadde problemer med at jeg "spratt" tilbake til desktoppen når jeg spilte, satt ned agp hastigheten fra 8x til 4x, etter dette har jeg ikke plagdes. Men jeg vurderer å sende kortet tilbake, ser at det er svært mange som plages med powercolor.

Lenke til kommentar
Sliter litt med et powercolor 9800 pro kort, mitt under spilling av warcraft 3 eller max payne 2 vil skjermen plustelig blir svart og jeg må reboote.

Dette skjer med både catalyst 3.7 3.8 og omega 3.8 drivere. Battlefield og counterstrike går smertefritt. Lurte på om dette var et kjent problem eller en lett måte og fikse det på.

Jeg har et Sapphire Radeon 9800 non-pro kort.. å en Athlon XP2800+ ! pc`n er så å si helt ny..snaue 2 uker.. om jeg i det heletatt klokker LITT på skjermkort.. (som jeg tror er feilen) så restarter pc`n seg om jeg går inn i f.eks 3dMark eller Max Payne 2.. om jeg klokker den ned igjen så skjer akkuratt det samme.. om jeg venter en stund å har det normalt så funker det etter et par timer.. hva er galt her tror dere ? jeg har på 8XAGP! tenkte kanskje det her var no likhet.. ? :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...