ndrs Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Hei! Har en selvbygd PC med følgende specs: i7 2700K overklokket til 4.4 GHz Asus P8Z68-V Pro/Gen3 Corsair HX850 Asus GTX 770 Corsair Obsidian 650D (en vifte i toppen, en vifte i front) Corsair H80 (bak, push & pull) For noen uker siden oppdaget jeg at temperaturen på CPUen var unormalt høy. Da jeg så inn i kabinettet, oppdaget jeg at viftene på CPU-kjøler (H80) snurret saktere enn vanlig. På kabinettet er det en viftekontroller for viftene fremme og på toppen. Viftekontrollen var stilt på maks, vanligvis har jeg på laveste. Da jeg skrudde viftekontrolleren ned på lav, så jeg at viftene på H80'en gikk raskere, og CPU temp gikk (selvsagt) ned. Da jeg skrudde på PCen i går, etter å ha vært borte hele jula, var det ingen liv i viftene fremme og i toppen, men viftene på H80'en snurret rundt. Skrudde viftekontrolleren opp, og da startet de, og fortsette å gå når jeg skrudde viftehastigheten ned igjen. Så hovedproblemet er at jeg ikke kan kjøre viftene i kabinettet på maks, noe jeg liker å gjøre når jeg spiller. Det bekymrer meg også at viftene fremme og i toppen ikke alltid starter. Skjønner ingenting av dette, men håper noen andre her gjør det Lenke til kommentar
CynicalDuck Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Hva om du bruker programmet speedfan? Får du justert de som normalt der? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Høres ut som om feilen er i viftrekontrolleren din. H80 koplet på hovedkortets cpu_fan? Er asus q fan installert og er det noen bios instillinger aktive for automatisk kontroll Lenke til kommentar
ndrs Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 H80 koblet til cpu_fan ja. Koblet viftene fra viftekontrolleren til direkte på HK, ser ut som det fungerer nå Skal jeg bruke speedfan til å kontrollere viftene nå da? Eller fins det bedre måter? Lenke til kommentar
Corsair Johan Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Hei! Har en selvbygd PC med følgende specs: i7 2700K overklokket til 4.4 GHz Asus P8Z68-V Pro/Gen3 Corsair HX850 Asus GTX 770 Corsair Obsidian 650D (en vifte i toppen, en vifte i front) Corsair H80 (bak, push & pull) For noen uker siden oppdaget jeg at temperaturen på CPUen var unormalt høy. Da jeg så inn i kabinettet, oppdaget jeg at viftene på CPU-kjøler (H80) snurret saktere enn vanlig. På kabinettet er det en viftekontroller for viftene fremme og på toppen. Viftekontrollen var stilt på maks, vanligvis har jeg på laveste. Da jeg skrudde viftekontrolleren ned på lav, så jeg at viftene på H80'en gikk raskere, og CPU temp gikk (selvsagt) ned. Da jeg skrudde på PCen i går, etter å ha vært borte hele jula, var det ingen liv i viftene fremme og i toppen, men viftene på H80'en snurret rundt. Skrudde viftekontrolleren opp, og da startet de, og fortsette å gå når jeg skrudde viftehastigheten ned igjen. Så hovedproblemet er at jeg ikke kan kjøre viftene i kabinettet på maks, noe jeg liker å gjøre når jeg spiller. Det bekymrer meg også at viftene fremme og i toppen ikke alltid starter. Skjønner ingenting av dette, men håper noen andre her gjør det Hej, Är de en H80 eller H80i du har? Ifall de är en H80i så kopplar du in fläktarna till pumpen och sen från pumpen till USB. Med vänliga hälsningar, Corsair Johan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå