Burkeren Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Hei! Jeg kunne gjerne tenkt meg noen innspill på denne builden fra multicom. Er dessverre håpløs på det tekniske når det kommer til å sette sammen komponenter.. Jeg er bare veldig glad i å spille, hovedsakelig fps. Er dette et godt kjøp for en som ikke kan sette sammen selv? Alle svar blir tatt gledelig imot! Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Hei dette er jo hvordan builden ser ut Intel Core i7-4790K prosessor 4.0GHz ~ 4.4GHz, 4 kjerner Har for det meste hørt at dette fort er litt overkill, at en I5 prosessor holder langt gode mål til en mindre pris. Men denne i7 er du ivertfall godt fremtidsrustet. Men for og nevne det så eneste minuset her er at prossesor kjøleren som følger med ikke er av det beste hvor det er en standard kjøler men er okei til sitt bruk. Selv ville jeg anbefalt noe bedre cpu kjøler men det er ikke så alt for nøye. GeForce GTX 980 4GB GDDR5, PhysX CUDA Du har jo også 970 som er like bra forsåvidt til en mindre penge. Det at jeg kommenterte kan få noe som er litt "under det igjen! til en litt bedre pris var bare sånn at det er mulig og fått det litt biligere dette setupet. Men så er det ferdigbydge som ikke kan endre på komponenter. Men i7en og gtx 980 skjemkortet er knall kraft! 2TB harddisk 7200rpm God lagringsplass men en ssd (solid state drive) hadde ikke vært feil, med tanke på at det ikke følger med OPRATIVSYSTEM noe du må handle itilegg så ville jo en ssd disk også passet bra hvor de har langt bedre ytelse en en tradisjonell hardisk, men at ssden brukes for systemdisk og 2TB som lagringsdisk. 8GB DDR3 1600MHz 9-9-9 minne (3 ledige slotter. Støtter opptil 32GB) Nok med ram, noe som duger veldig godt! DVDRW brenner Kjekt og ha! eneste minuset ikke bluray spiller men vet ikke hvor mye det har og si? ASRock Z97 Pro4 hovedkort Hovedkortet er også bra (ATX hovedkort (str), med gode muligheter). 750W ATX strømforsyning Cooler Master HAF 912 Plus miditower kabinett med røde LEDs (av/på) Ser ut som et greit kabinett! Kontakter:- 3 x mini-DiplayPort - 1 x DVI-I - 1 x mini-HDMI 2.0 (om du skulle ha koblet til hdmi fra pc/tv skjerm må du ha en slik itilegg: http://www.multicom.no/business/STARTECH-50CM-HIGH-SPEED-HDMI-KABEL-MIT-ETHERNET--HDMI-AUF-HDMI-MINI-IN-CABL/cat-p/c/p5117194 - 6 x SATA3 Dette er jo for kobling for cd rom og hardisker/ssd. Nok av koblinger her ivertfall! - 1 x Optisk SPDIF utgang - 4 x USB 2.0 (2 front, 2 bak) - 1 x Audio front - 1 x MIC front - 4 x USB 3.0 Disse har da større grensesnitt en 2.0 usb. - HD Audio jack (rear, central, bass, linje inn, front, mikrofon) Størrelse kabinett: 23 x 49.6 x 48 cm Leveres uten operativsystem som standard < Her kan du ganske enkelt ordne og bestille oprativsystem selv ved og kjøpe det itilegg (om du enten vil ha windows 7 eller 8. Enkel å oppgradereProsessor, skjermkort, harddisk, SSD, strømforsyning... alt kan enkelt oppgraderes etter behov. Både harddisker og optiske enheter har skrueløs teknologi som skyves på plass Maskinen leveres med 2 års garanti og epost- og telefonsupport Du har også komplett.no som også selger ferdibygd komplett pcer. De kan også konfigureres på slik at du selv kan velge litt sånn mer valgt. Men denne pcen her har jo iallefall nok av kraft i seg! Så alt i alt så dette ut som en veldig bra godt pc med veldig bra komponter/gears! Men sånn i alt og hele hvor mye forventer du ut av en pc? Eks: Veldig opptatt av at den kjører full grafikk og driver med ellers tunge oppgaver (eks: bilde video redigering.? Ellers om Mulicom er kundeservicen sånn på treet, både bra og dårlig. Har hørt noen ufornøyde kunder, men har selv ikke noe særli erfaring med de. Men de skal uansett fungere helt greit! Har en fetter som handla ferdig bærbar pc den funger veldig bra, en kompis igjen fikk en som var defekt (i strøm tilførselen) Ellers kjenner jeg en annen igjen som har et ganske så godt forhold med multicom hvor han også kjøpte ferdig bygd her for noen år siden og er veldig fornøyd med dem. Også vil jeg også nevne at en annen jeg kjenner mangla en vifte til multicom bærbar (var defekt) da som tok 1 måned og få tilsendt pga manglende service fra Mulicom sin side. Men bare kom med litt tilbakemeldinger iforhold til dems kundeservice bare hvist det er greit og ha litt i bakhaue. Men et kjøp hos Multicom er uansett verdt det! Bare for en liten oppsumering er multicom mer kjent for et bredt utvalg av endel bra produkter som pcer de selger og sånt. Men at kundeservicen kunne vært bedre og slikt... Men nå er jo dette oppi hele opp til du om hva du bestemmer deg for, jeg kom bare med mine synspunkter. Kan også komme med flere linker til andre pcer om det skulle vært ønskelig. Også Håper mitt svar var til god hjelp/ greit og forstå og at jeg ikke skrev for mye! mvh Heinza7 Endret 5. januar 2015 av Heinza7 Lenke til kommentar
Burkeren Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2015 Hei dette er jo hvordan builden ser ut Intel Core i7-4790K prosessor 4.0GHz ~ 4.4GHz, 4 kjerner Har for det meste hørt at dette fort er litt overkill, at en I5 prosessor holder langt gode mål til en mindre pris. Men denne i7 er du ivertfall godt fremtidsrustet. Men for og nevne det så eneste minuset her er at prossesor kjøleren som følger med ikke er av det beste hvor det er en standard kjøler men er okei til sitt bruk. Selv ville jeg anbefalt noe bedre cpu kjøler men det er ikke så alt for nøye. GeForce GTX 980 4GB GDDR5, PhysX CUDA Du har jo også 970 som er like bra forsåvidt til en mindre penge. Det at jeg kommenterte kan få noe som er litt "under det igjen! til en litt bedre pris var bare sånn at det er mulig og fått det litt biligere dette setupet. Men så er det ferdigbydge som ikke kan endre på komponenter. Men i7en og gtx 980 skjemkortet er knall kraft! 2TB harddisk 7200rpm God lagringsplass men en ssd (solid state drive) hadde ikke vært feil, med tanke på at det ikke følger med OPRATIVSYSTEM noe du må handle itilegg så ville jo en ssd disk også passet bra hvor de har langt bedre ytelse en en tradisjonell hardisk, men at ssden brukes for systemdisk og 2TB som lagringsdisk. 8GB DDR3 1600MHz 9-9-9 minne (3 ledige slotter. Støtter opptil 32GB) Nok med ram, noe som duger veldig godt! DVDRW brenner Kjekt og ha! eneste minuset ikke bluray spiller men vet ikke hvor mye det har og si? ASRock Z97 Pro4 hovedkort Hovedkortet er også bra (ATX hovedkort (str), med gode muligheter). 750W ATX strømforsyning Cooler Master HAF 912 Plus miditower kabinett med røde LEDs (av/på) Ser ut som et greit kabinett! Kontakter:- 3 x mini-DiplayPort - 1 x DVI-I - 1 x mini-HDMI 2.0 (om du skulle ha koblet til hdmi fra pc/tv skjerm må du ha en slik itilegg: http://www.multicom.no/business/STARTECH-50CM-HIGH-SPEED-HDMI-KABEL-MIT-ETHERNET--HDMI-AUF-HDMI-MINI-IN-CABL/cat-p/c/p5117194 - 6 x SATA3 Dette er jo for kobling for cd rom og hardisker/ssd. Nok av koblinger her ivertfall! - 1 x Optisk SPDIF utgang - 4 x USB 2.0 (2 front, 2 bak) - 1 x Audio front - 1 x MIC front - 4 x USB 3.0 Disse har da større grensesnitt en 2.0 usb. - HD Audio jack (rear, central, bass, linje inn, front, mikrofon) Størrelse kabinett: 23 x 49.6 x 48 cm Leveres uten operativsystem som standard < Her kan du ganske enkelt ordne og bestille oprativsystem selv ved og kjøpe det itilegg (om du enten vil ha windows 7 eller 8. Enkel å oppgradereProsessor, skjermkort, harddisk, SSD, strømforsyning... alt kan enkelt oppgraderes etter behov. Både harddisker og optiske enheter har skrueløs teknologi som skyves på plass Maskinen leveres med 2 års garanti og epost- og telefonsupport Du har også komplett.no som også selger ferdibygd komplett pcer. De kan også konfigureres på slik at du selv kan velge litt sånn mer valgt. Men denne pcen her har jo iallefall nok av kraft i seg! Så alt i alt så dette ut som en veldig bra godt pc med veldig bra komponter/gears! Men sånn i alt og hele hvor mye forventer du ut av en pc? Eks: Veldig opptatt av at den kjører full grafikk og driver med ellers tunge oppgaver (eks: bilde video redigering.? Ellers om Mulicom er kundeservicen sånn på treet, både bra og dårlig. Har hørt noen ufornøyde kunder, men har selv ikke noe særli erfaring med de. Men de skal uansett fungere helt greit! Har en fetter som handla ferdig bærbar pc den funger veldig bra, en kompis igjen fikk en som var defekt (i strøm tilførselen) Ellers kjenner jeg en annen igjen som har et ganske så godt forhold med multicom hvor han også kjøpte ferdig bygd her for noen år siden og er veldig fornøyd med dem. Også vil jeg også nevne at en annen jeg kjenner mangla en vifte til multicom bærbar (var defekt) da som tok 1 måned og få tilsendt pga manglende service fra Mulicom sin side. Men bare kom med litt tilbakemeldinger iforhold til dems kundeservice bare hvist det er greit og ha litt i bakhaue. Men et kjøp hos Multicom er uansett verdt det! Bare for en liten oppsumering er multicom mer kjent for et bredt utvalg av endel bra produkter som pcer de selger og sånt. Men at kundeservicen kunne vært bedre og slikt... Men nå er jo dette oppi hele opp til du om hva du bestemmer deg for, jeg kom bare med mine synspunkter. Kan også komme med flere linker til andre pcer om det skulle vært ønskelig. Også Håper mitt svar var til god hjelp/ greit og forstå og at jeg ikke skrev for mye! mvh Heinza7 Hei Heinza7 Takk for et fantastisk svar, jeg kunne ikke håpet på noe mer utfyllende enn det! Du skrev det på en måte som var enkelt og fint for en nybegynner å relatere seg til. Jeg må si at jeg ble noe usikker på denne builden grunnet kjølesystemet. Har tidligere eid 2 stasjonære pcer og en laptop. Alle har hatt problemer med avkjøling, cpu har blitt for varm, og automatisk shutdown. (I min håpløshet har jeg brukt bordvifte inn mot kjøleslusene for å holde temperatur nede) Har som mål denne gangen at det ikke skal skje, virker som det er noe usikkert dette kjøpet. Er veldig interessert og takknemlig for den kunnskapen og hjelpen du gir,vil mye heller gå for et av dine tips på kjøp.Det er ikke et mål i seg selv å bruke mye penger på utstyr, men jeg ønsker en pc som klarer å ta i mot de største utfordringene til spill nå, og kommende år. Mvh. Burkeren Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Kjøleløsning jeg anbefaler ville vært noe i dette området eller en ellers så god cpu kjøler som ikke er vannkjølt. Dette er ivertfall min pc http://bildr.no/view/NEpZSTNq Satt først inn cpu kjøler men tok kort tid før jeg monterte denne Corsair Hydro 50 lukket vannkjølingsystem! Har hatt pcen i snaue 4 år nå, men bytta gpu og cpu for noen månder tilbake. Er ivertfall en pc som fungerer supert og med vannkjøling så holder tempratueren og støyet på et lavt og bra nivå. Synes egentlig den du fant er et supert valg bortsett fra cpu kjøleren...... Men er det kun stasjonær du trenger (ikke skjerm eller annet utstyr) ? Kan sjekke oppi pcer, men bare kjekt og vite det over først! Endret 6. januar 2015 av Heinza7 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Hvis lyd er et faktum, er de fleste aio'ene bråkete. Kan anbefale sterkt en noctua nh-d15 den er bedre enn h100i og like god som h110+ bittelitt til. 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Du må bare vite at cpu kjølere på 165mm passer. Lenke til kommentar
Burkeren Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2015 Kjøleløsning jeg anbefaler ville vært noe i dette området eller en ellers så god cpu kjøler som ikke er vannkjølt. Dette er ivertfall min pc http://bildr.no/view/NEpZSTNq Satt først inn cpu kjøler men tok kort tid før jeg monterte denne Corsair Hydro 50 lukket vannkjølingsystem! Har hatt pcen i snaue 4 år nå, men bytta gpu og cpu for noen månder tilbake. Er ivertfall en pc som fungerer supert og med vannkjøling så holder tempratueren og støyet på et lavt og bra nivå. Synes egentlig den du fant er et supert valg bortsett fra cpu kjøleren...... Men er det kun stasjonær du trenger (ikke skjerm eller annet utstyr) ? Kan sjekke oppi pcer, men bare kjekt og vite det over først! Takk igjen for svar. Jeg har mus/musmatte og hodetelefoner. Bruker p.d.t. en laptop (m/bordvifte for å holde den kjølig) Flott at den jeg fant var et godt valg, vil det da være å snakke med multicom om et bytte av den ene delen? Trenger da: Tastatur, Skjerm + skjermkabel i tillegg Lenke til kommentar
Burkeren Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2015 Du må bare vite at cpu kjølere på 165mm passer. Takk for svar, er dette noe som jeg kan høre med Multicom om? Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 ^^ Ja det står også under specs/detaljer Men send meg linken til kabinettet så kan jeg sjekke Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) ^^ Ja det står også under specs/detaljer Men send meg linken til kabinettet så kan jeg sjekke Ifølge linken her og et bilde jeg sjekka så passer Noctua D15 med Cooler Master haf 912 https://pcpartpicker.com/parts/cpu-cooler/?compatible_with=cooler-master-case-rc912kkn1 Edit: Men det kabinette er jo ikke advanched edition så da som jeg fant ut at Cooler master haf 912 standard editon støtter opptil 160 mm men advanched typen støtter opp til 165 eller 170/75 mm:.... Men du expensidegamerfinder du har vel fasiten kansje? Endret 6. januar 2015 av Heinza7 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Advanced edition støtter cpu kjøler opp til 175mm så der passer den. Non advanced edition har max cpu kjøler på det samme. Så uansett version er du rtg http://us.coolermaster.com/product/Detail/case/mid-tower/haf-912.html Endret 6. januar 2015 av ExpensiveGameFinder 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 H110/H100I er bedre en Noctua D15, spesielt når Cpu er overklokket, ikke del BS EGF bare fordi du har den kjøleren. Min H110 var ikke bråkete ihvertfall. ikke værre en stock vifter. 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Nettopp ikke værre enn STOCK vifte. Jeg hadde h100i men sendte den tilbake: Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Nettopp ikke værre enn STOCK vifte. Jeg hadde h100i men sendte den tilbake: Så bra for deg da at du sendte den tilbake... jeg helt ærlig bryr meg midt... Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 ^^ Var det det beste du hadde mot videoen? At nh-d15 slår h100i opp i støvelen, og h110? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 ^^ Var det det beste du hadde mot videoen? At nh-d15 slår h100i opp i støvelen, og h110? Haha, Jeg stoler mer på tester i lukket kabinett, kjører du åpent kabbis 24/7? Oppi støvelen ja, Ser 1¤C +/- til begge er det.. kos deg med tårnet ditt du. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 ^^ Det var ikke akkurat 1c på h100i nærmere 7 er det jeg husker og på h110 var det ca 2. Bedre? Slår h105 med noen få ºc så da blir h110 likt hvis ikke bedre fra d15 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Skulle likt å se en D15 holde en I7 5820K på 4.5Ghz like kald som H110... Jeg gir en respons når jeg gidder.. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Ok bevis: http://www.overclock.net/t/1519715/mini-review-noctua-nh-d15-vs-corsair-h110 De er drøyt det samme... Lenke til kommentar
Burkeren Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2015 Takk for gode tilbakemeldinger. Jeg klarer ikke å følge den tekniske praten deres, men slik jeg leser det anbefaler dere meg å sette inn ekstra kjøling av merket noctua-15? Burde jeg også bedt multicom om å legge til en ssd disk slik som heinza anbefaler, hvilken i så tilfelle? Hvilken skjerm vil anbefales til denne pcen? Igjen, hjertelig takk for hjelpen til en gammel, men glad gamer :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå