Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link DWL-G700AP: får ikke tilgang til setupsiden for ruteren

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en D-Link DWL-G700AP som jeg ønsker å sette passord på.

Standard Gateway: 82.164.12.1 (hentet fra command -> ipconfig. Har også verifisert ping på denne).

Har brukt denne adressen i flere forskjellige nettlesere (IE, Chrome, Opera), men kommer meg ikke inn på setup-siden på ruteren. Får standard feilmelding "Denne nettsiden er ikke tilgjengelig".

Jeg har også forsøkt å koble pcen med ruteren gjennom etherhet-kabel. Problemet da er at det kun finnes én port for denne kabeltypen i ruteren, noe som gjør at jeg ikke kan direktekoble fra ruteren til både pc og modem samtidig. Ergo har jeg ikke kobling til Internett gjennom ruteren når jeg forsøker å åpne setup-siden når jeg har sammenkoblet ruter og pc med etherhet-kabelen.

Er det noen som har tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager upresisheter, og takk for info og oppklaringer!

Har tidligere lest brukerhåndboka og tastet inn Default IP-adresse, men da dette ikke fungerte forsøkte jeg å finne korrekt gjennom ipconfig. Får uansett samme resultat.

Har dog lest noe om at enkelte aksesspunkter krever kabeltilkobling for at man skal få tilgang til setup-siden. Dette vet jeg ikke om jeg får testet ut siden jeg da ikke får koblet D-Linken til både pc og det som da vel blir routeren (?) (Thomson TCM471). Eller har ikke dette noe å si?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Siden du ikke får privat IP: Har du ikke en router i det hele tatt? Dersom du har kabelmodem eller fiberconverter, må du sette opp en router bak denne, ikke et AP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...