stefan_hoy Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Hei, Har en D-Link DWL-G700AP som jeg ønsker å sette passord på. Standard Gateway: 82.164.12.1 (hentet fra command -> ipconfig. Har også verifisert ping på denne). Har brukt denne adressen i flere forskjellige nettlesere (IE, Chrome, Opera), men kommer meg ikke inn på setup-siden på ruteren. Får standard feilmelding "Denne nettsiden er ikke tilgjengelig". Jeg har også forsøkt å koble pcen med ruteren gjennom etherhet-kabel. Problemet da er at det kun finnes én port for denne kabeltypen i ruteren, noe som gjør at jeg ikke kan direktekoble fra ruteren til både pc og modem samtidig. Ergo har jeg ikke kobling til Internett gjennom ruteren når jeg forsøker å åpne setup-siden når jeg har sammenkoblet ruter og pc med etherhet-kabelen. Er det noen som har tips? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Den adressen er en offentlig IP adresse, som du har fått fra din ISP! Det er IKKE IP adressen til AP'et! Og det er ingen router, men et aksesspunkt.. Google modellen din og finn korrekt IP... 1 Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Har du lest brukerhåndboka? Default IP adresse er 192.168.0.50 Lenke til kommentar
stefan_hoy Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 Beklager upresisheter, og takk for info og oppklaringer! Har tidligere lest brukerhåndboka og tastet inn Default IP-adresse, men da dette ikke fungerte forsøkte jeg å finne korrekt gjennom ipconfig. Får uansett samme resultat. Har dog lest noe om at enkelte aksesspunkter krever kabeltilkobling for at man skal få tilgang til setup-siden. Dette vet jeg ikke om jeg får testet ut siden jeg da ikke får koblet D-Linken til både pc og det som da vel blir routeren (?) (Thomson TCM471). Eller har ikke dette noe å si? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Du må koble deg til AP'et med kabel, og eventuelt resette det hvis default IP ikke fungerer.. BTW, så er AP'et en museumsgjenstand du seriøst bør kaste langt fanden i vold! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Siden du ikke får privat IP: Har du ikke en router i det hele tatt? Dersom du har kabelmodem eller fiberconverter, må du sette opp en router bak denne, ikke et AP. Lenke til kommentar
stefan_hoy Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2015 Nei, det kan nok se ut til at jeg ikke har det. Kun AP og Thomson-boksen, som da er kabelmodemet. Da skjønner jeg det dithen at jeg må anskaffe meg ruter. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå