OC-Freak Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Til alle DVD-plate-kjennere:Har tenkt til å kjøpe meg plater nå og har begynt å lure litt. Folk har problemer både med Verbatim og That`s Write platene. Til nå har jeg kjøpt meg Samsung DVD+R plater fra psdata og Sony DVD+R plater fra SmartClub. Disse har fungert helk OK, ingen feil. Hvilke plater bør jeg kjøpe ?? De samsung DVD+R platene er laget av Taiyo Yuden og er et knallbra valg. Prisen er ikke så ille heller 73,- for 5 stk Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Til alle DVD-plate-kjennere:Har tenkt til å kjøpe meg plater nå og har begynt å lure litt. Folk har problemer både med Verbatim og That`s Write platene. Til nå har jeg kjøpt meg Samsung DVD+R plater fra psdata og Sony DVD+R plater fra SmartClub. Disse har fungert helk OK, ingen feil. Hvilke plater bør jeg kjøpe ?? Har ikke hatt noe problemmer med That's Write 25 stk. spindel som de seller på Kmomplett. Fordelen med disse er prisen. Jeg har en LDW-811s og den kan bare vanskelig med noen platter. Lenke til kommentar
v0id Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Takk for en god og informativ tråd! Har bestillt en NEC 2500A og en 25pakk Verbatim DVD-R 4x til 350,- hos MultiCom. Dette gir da en pris på 14,- kr pr plate, er ikke det ganske billig? Er dette brukbare plater? (Kan ikke bruke DVD+R da DVD-spilleren i Stuen ikke støtter det ) Spørsmålet er da hvilken kvalitet disse platene er i. Gir nærmere rapport da jeg får brenneren på Onsdag. Endret 14. februar 2004 av v0id Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Kan ikke bruke DVD+R da DVD-spilleren i Stuen ikke støtter det Husk at Liteon LDW-811s og 411s med den siste firmwaren støtes booktype bitsetting endring til DVD-ROM for DVD+R og DVD+RW plater. Dette gjør at du kan bruke DVD+R plater på spillere som vanligvist ikke støter dem. Jeg har hørt veldig bra komentar om de NEC brennere, det er synd at de ikke støter bitseting forendring. Jeg har en Liteon LDW-811s. Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Det finnes en modifisert firmware til nec 1300 som støtter bitsetting for de med slike behov, men desverre ikke til 2500 enda. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Kjøpte 25stk 4x Thats write! for 219.- hos Digital Impuls i Oslo. Altså 8,76 pr medie. Virker som det er grei kvalitet. DVD identifier igjenkjenner platen som VANGUARD. Noen andre som kjenner til disse platene? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Kjøpte 25stk 4x Thats write! for 219.- hos Digital Impuls i Oslo. Altså 8,76 pr medie. Virker som det er grei kvalitet. DVD identifier igjenkjenner platen som VANGUARD. Noen andre som kjenner til disse platene? http://forum.hardware.no/index.php?showtop...811&hl=vanguard "virker som grei kvalitet" HAHA. Disse er blant de 5 værste plate typene jeg har hatt Lenke til kommentar
Proteuz_4 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Hei. Vil rette en stor takk til OC-FREAK som har startet denne tråden og holder den gående! Har en plextor708-a firmware 1.04 og er veldig godt fornøyd. Brent litt forskjellige cdr og ellers Verbatim dvd-r singapore. Er veldig godt fornøyd med resutlatet hittil, på et 20-talls dvd plater, ingen feil eller problemer med lesbarhet. Fyllte opp til randen med filmer og lignende, og ser ut til å funke meget godt. Kommer nå til å gå over til dvd+r muligens pga hastighet og enda bedre avspillingsmuligheter evnt. Men lurer også litt på Mmore dvd+r .. Ser det er mulig å få tak i flere steder, og disse er da Made in India: Produsert av Moser Baer. Noen som har testet de skikkelig? Husker man brukte mye cdr fra Mmore og da var jeg veldig godt fornøyd. Disse er lesbare fortsatt! På forhånd takk Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Har brukt Verbatim til NEC ND2500A, fungerer helt utmerket. Har sikkert brent 100 plater, uten et eneste problem... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Hei. Vil rette en stor takk til OC-FREAK som har startet denne tråden og holder den gående!Har en plextor708-a firmware 1.04 og er veldig godt fornøyd. Brent litt forskjellige cdr og ellers Verbatim dvd-r singapore. Er veldig godt fornøyd med resutlatet hittil, på et 20-talls dvd plater, ingen feil eller problemer med lesbarhet. Fyllte opp til randen med filmer og lignende, og ser ut til å funke meget godt. Kommer nå til å gå over til dvd+r muligens pga hastighet og enda bedre avspillingsmuligheter evnt. Men lurer også litt på Mmore dvd+r .. Ser det er mulig å få tak i flere steder, og disse er da Made in India: Produsert av Moser Baer. Noen som har testet de skikkelig? Husker man brukte mye cdr fra Mmore og da var jeg veldig godt fornøyd. Disse er lesbare fortsatt! På forhånd takk Har kun sett MMORE 1x DVD+R (komplett) - ikke testa disse da jeg ikke er så interessert i 1x/2x/2.4x media. Har du en annen plass de selger 4x MMORE DVD+R plater så kan jeg nok teste dem etterhvert. MMORE 4x DVD-R er produsert av Optodisc og er sånn midt på treet. Obs på at det partiet som Norkom (komplett, pcutstyr og mange andre) inneholder en del feilmerkede 2x plater! Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Til alle DVD-plate-kjennere:Har tenkt til å kjøpe meg plater nå og har begynt å lure litt. Folk har problemer både med Verbatim og That`s Write platene. Til nå har jeg kjøpt meg Samsung DVD+R plater fra psdata og Sony DVD+R plater fra SmartClub. Disse har fungert helk OK, ingen feil. Hvilke plater bør jeg kjøpe ?? De samsung DVD+R platene er laget av Taiyo Yuden og er et knallbra valg. Prisen er ikke så ille heller 73,- for 5 stk På dine Liteon DVD+R testene er That's Write platene @ 8X=BRA og TY platene @8X=OK ?? Betyr dette at de That's Write er bedre @8X en de TY da? Jeg har That's Write DVD+R plater fra Komplett nå og har ikke hatt noe problem, men skal kjøpe de Samsung TY plater fra PS-Data. Etter jeg leser dine tester ble dette valg ikke så enkel da. Mellom disse 2 (Samsung og That's Write) hvilken du anbefaler? Jeg trodde at TY plater skule gi til meg bedre kvalitet en disse That's Write som jeg har, som er ikke dårlig men kunne har vært bedre. Takk! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Kommer ann på firmware og TY plater. TY revision 1 (plextor DVD+R) + LDW-811S og fw HS0K (eller nyere) = knall bra på 8x. Samsung (TY revision 0) virker kun på 4x med nyere firmware da brennekvaliteten ikke var bra nok med disse på 8x i en Lite-On brenner. That's write DVD+R varierer desverre også i kvalitet, det siste partiet jeg fikk virker ikke helt topp på 8x - mens de tidligere jeg har hatt har vært perfekte. Alt i alt så er det vanskelig å si - kommer ann på firmware og plate-kvalitet (varierer for that's write plater). Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Takk OC-Freak, har du testet med DVD+RW allerede? Jeg lurer på hvilke av disse er bra med den LDW-811s. Jeg har kjøpt en Sony DVD+RW men det var produsert av RICOH og kvaliteten er ikke så bra (ikke dårlig heller). Jeg vet at vi må være forsiktig og ikke kjøpe Princo DVD+RW, men den er vanskelig å vite hvilke plater er laget av Princo. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Princo lager kun DVD-RW -så kjøper du DVD+RW så får du ihvertfall ikke princo. Har du lest mine DVD+RW resultater i min LDW-811S test hos www.cdfreaks.com ? Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Princo lager kun DVD-RW -så kjøper du DVD+RW så får du ihvertfall ikke princo. Har du lest mine DVD+RW resultater i min LDW-811S test hos www.cdfreaks.com ? Ja, har lest den. Derfor kjøpte jeg den LDW-811s. Game backup sttøte er den beste, de andre DVD brennere kan ikke gjøre noe mot siste Safedisc. Veldig bra resultater på de Philips DVD+RW platter! Jeg ser at Komplett.no har That's Write 4X DVD+RW om 2 dager 5stk. for 90.08 Kr. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=12&s=pl Er disse plattene bra? Jeg har allerede en bestiling hos dem da er det enkel for meg å ha disse plattene i tilleg. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Har ikke selv disse platene men tror de er RICOHJPNW11 4x DVD+RW plater. Har også en bestilling inne på disse. Philips platene ble kjøpt hos www.mpx.no som BenQ 4x DVD+RW. Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Har ikke selv disse platene men tror de er RICOHJPNW11 4x DVD+RW plater. Har også en bestilling inne på disse. Philips platene ble kjøpt hos www.mpx.no som BenQ 4x DVD+RW. Da er bestillingen gjørt Jeg poster med en gang jeg har kjørt noen tester. Lenke til kommentar
v0id Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Takk for en god og informativ tråd! Har bestillt en NEC 2500A og en 25pakk Verbatim DVD-R 4x til 350,- hos MultiCom. Dette gir da en pris på 14,- kr pr plate, er ikke det ganske billig? Er dette brukbare plater? (Kan ikke bruke DVD+R da DVD-spilleren i Stuen ikke støtter det ) Spørsmålet er da hvilken kvalitet disse platene er i. Gir nærmere rapport da jeg får brenneren på Onsdag. Burde vel nesten gi tilbakemelding om kjøpet. Har brent ut 23 plater i helgen, alle uten feil. Platene var desverre "made in India" som ikke tyder på den beste kvaliteten tilgjengelig, men alle filmene jeg tok backup av, spilles av knirkefritt i DVD-Spilleren. Ingen hakk eller annet tull. Legger man til at platene fint kunne brennes på 8x selv om de kun var sertifisert for 4x, må da dette kunne konkluderes som ett knallkjøp? 13,- kr pr plate er ikke blodbpris akkurat. Bruker omtrent 9 minutter pr plate. Anbefales! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Helt enig! Disse platene (Verbatim 4x DVD-R) + ND-2500A + 8x brenning = Konge Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Trenger litt hjelp av ekspertene her. Jeg har en Pioneer 106 brenner og jeg har tenkt til å kjøpe noen dvd plater snart som skal brukes til brenning av film. Kan noen gi meg linker til plater som er billig, men som er av god kvalitet? Vil ikke kjøpe en og en, men spindler på 25stk er bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå