Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så alt i alt... hvis man skal virkelig ut på handel da. 100 plater elns. hvor og hvilke plater burde man kjøpe da? cover er ingen nødvendighet selv om det er litt kjekt da. skal brukes til dvd backup..

Fikk nettop 100 Verbatim DVD+R 16x printbare plater i posten med mediakoden [DVD+R:MCC-004-000]

Disse er blitt blassert i kategori 1. (altså best) i "OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd" noe som vitner om meget god kvalitet og holdbarhet.

Jeg betalte 269kr per spindel a 50 stk hos multicom (det blir vel 5,28kr/plata), noe som er en ganske bra pris for disse platene...

 

Har ikke fått testet dem enda fordi jeg fortsatt venter på ny brenner fra norwaydisc (benq 1640)

 

Edit: nå har de bare 1 spindel igjen hos multicom :cool:

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte noen Verbatim DVD-R 8x i dag, for bruk med NEC 3520A. Fyren i butikken "advarte" meg om at dette var dyre plater av veldig høy kvalitet. Er han bare opptatt av at jeg ikke kjøper dyrere ting enn jeg egentlig trenger, eller får de mer ut av at jeg kjøper billigmerker? :)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte noen Verbatim DVD-R 8x i dag, for bruk med NEC 3520A. Fyren i butikken "advarte" meg om at dette var dyre plater av veldig høy kvalitet. Er han bare opptatt av at jeg ikke kjøper dyrere ting enn jeg egentlig trenger, eller får de mer ut av at jeg kjøper billigmerker? :)

Kanskje han tjener mer på å selger deg billige drittplater :p

Lenke til kommentar
er dette et bra resultat?

Vet ikke om jeg er helt sertifisert til å kommentere scans enda men de PIE verdiene syntes jeg var litt høye (spessielt søylen på midten)

Ellers så jo PIF verdiene akseptable ut (har ikke den kjedelige oppturen på slutten av plata som Benq 1640 har en lei uvane med å lage)

Her er en av OC-Freaks sine scans av samme palate på Benq 1640 (legg merke til lavere PIE men en lei PIF opptur på slutten)

Vet ikke om det er helt riktig å sammenlikne scans gjort av Nec brenner med scans gjort av Benq brennere direkte da...

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar
er dette et bra resultat?

Mistenkelige høye feil til å gi 97 i kvalitetesscore - har aldri kommet over 95 selv med PIE under 10 og PIF på maks 2.

 

Vet OC-freak hadde en forklaring på dette tidligere - at scans nødvendigvis ikke kan sammenliknes da det varierer avhengig av brennermerke.

Lenke til kommentar

Kvalitets scoren avhenger mest av PIF, her er PIF maks 5 så jeg trodde det ville gi score 95. Men det er uansett så liten forskjell at det ikke er noe å henge seg opp i.

 

Har du siste CD-Speed? Versjon 3.80?

 

PS - dat anbefales å scanne på 5x med NEC brennere for mest nøyaktig resultat.

 

Men ellers er det et helt greit resultat til NEC å være.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hey

Fattern kjøpte noe plater her en dag. Sony 8x @ smartclub. (250 kr eller noe for 50 plater)

 

----------------------------------------------------------------------------

Unique Disc Identifier : [DVD+R:SONY-D11-000]

----------------------------------------------------------------------------

Disc & Book Type : [DVD+R] - [DVD+R]

Manufacturer Name : [sony Recording Media Co.]

Manufacturer ID : [sONY]

Media Type ID : [D11]

Product Revision : [Not Specified]

Blank Disc Capacity : [Not Supported By Method 2]

Recording Speeds : [Not Available With Partial 'Media Code'-Block Enabled]

[Method 2 Might Not Always Detect All Speeds]

----------------------------------------------------------------------------

[ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ]

----------------------------------------------------------------------------

 

Anyways, disse scorer 86 eller 85 på kvalitetstesten, hvor resultatene ligger på side 1 av forumet.

 

Problemet er bare det at jeg ikke får brent platene på mer enn 2.4x. Brenner'n min (NEC ND-1300A med FW@1,05) støtter maks 4x, men vil alikevel få de til å brenne max Oo.

 

Hvordan mekker jeg dette? Er det nødvendig med en update av FW, og i såfall hvor, og hvordan gjør jeg dette? :p

 

EDIT: Har nå sjekket siden (NEC home) og lastet ned en updater som skal update til FW-10B >>(1.0B (WIN) - 03-05-2004)<<.

Har alt klart til en evt. update (om ikke update proget er bugga).

Endret av RaScZaK
Lenke til kommentar
Hey

Fattern kjøpte noe plater her en dag. Sony 8x @ smartclub. (250 kr eller noe for 50 plater)

 

----------------------------------------------------------------------------

Unique Disc Identifier : [DVD+R:SONY-D11-000]

----------------------------------------------------------------------------

Disc & Book Type : [DVD+R] - [DVD+R]

Manufacturer Name : [sony Recording Media Co.]

Manufacturer ID : [sONY]

Media Type ID : [D11]

Product Revision : [Not Specified]

Blank Disc Capacity : [Not Supported By Method 2]

Recording Speeds : [Not Available With Partial 'Media Code'-Block Enabled]

[Method 2 Might Not Always Detect All Speeds]

----------------------------------------------------------------------------

[ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ]

----------------------------------------------------------------------------

 

Anyways, disse scorer 86 eller 85 på kvalitetstesten, hvor resultatene ligger på side 1 av forumet.

 

Problemet er bare det at jeg ikke får brent platene på mer enn 2.4x. Brenner'n min (NEC ND-1300A med FW@1,05) støtter maks 4x, men vil alikevel få de til å brenne max Oo.

 

Hvordan mekker jeg dette? Er det nødvendig med en update av FW, og i såfall hvor, og hvordan gjør jeg dette? :p

 

EDIT: Har nå sjekket siden (NEC home) og lastet ned en updater som skal update til FW-10B >>(1.0B (WIN) - 03-05-2004)<<.

Har alt klart til en evt. update (om ikke update proget er bugga).

NEC ND-1300A er ganske kresen på plater så jeg er nesten imponert over at den i det hele tatt brenner dem på 2,4X!

 

Det kan ikke skade å oppdatere firmwaren,

men det er ingen garanti for at det hjelper, siden FW-10B ser ut til å være godt over et år gammel......

Lenke til kommentar
NEC ND-1300A er ganske kresen på plater så jeg er nesten imponert over at den i det hele tatt brenner dem på 2,4X!

 

Det kan ikke skade å oppdatere firmwaren,

men det er ingen garanti for at det hjelper, siden FW-10B ser ut til å være godt over et år gammel......

 

 

Har oppdatert FW'en og alt funker smooth :D

Platene brenner nå på 4x ute problem. Men det er bare et tidsspørsål før jeg kjøper ny brenner ^^ 14 minutter er rett og slett for lenge å vente xD

Lenke til kommentar
NEC ND-1300A er ganske kresen på plater så jeg er nesten imponert over at den i det hele tatt brenner dem på 2,4X!

 

Det kan ikke skade å oppdatere firmwaren,

men det er ingen garanti for at det hjelper, siden FW-10B ser ut til å være godt over et år gammel......

 

 

Har oppdatert FW'en og alt funker smooth :D

Platene brenner nå på 4x ute problem. Men det er bare et tidsspørsål før jeg kjøper ny brenner ^^ 14 minutter er rett og slett for lenge å vente xD

med tanke på at en ny brenner koster fra 390kr og opp til 600 kr er det vel ingen vits å vente? :)

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg klarer ikke å få til sånne scans med Nero CD-speed jeg... kun den vanlige kurven får jeg opp. De ser bra og glatte ut, men jeg får ikke til disse PIE og PIF scan'ene....

 

Er det fordi min Plextor 708 kanskje ikke støtter dette (8x brenner)?

 

Jeg kan ikke brenne eProformance plater sertifisert for 8x på min brenner, men kjører jeg på 4x blir resultatet meg bra!

 

Verbatim kan jeg derimot brenne på 8x.

Jeg kjører aller siste firmware for brenneren min...

Lenke til kommentar

PX708 støtter ikke PIE/PIF-rapportering, dette kom først på PX712, det nytter derfor ikke å bruke Plextools heller.

 

Eller har jeg erfart at min PX708 gir dårlig brennekvalitet på 8x uansett hvilke plater jeg bruker. Kvaliteten på 4x er ok men varierer mye etter hvilken type plater som brukes.

 

Edit:

Benytter anledningen til å poste et scan av en 8x plate brent på 8x med PX708.

post-62-1124297874_thumb.png

Endret av simfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...