Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plater av dårlig kvalitet kan bli uleselige kun av å ligge trygt i coveret, men det går selvsagt raskere hvis du lagrer dem i sollys :p

 

Det som skjer er vel at laget som lagrer dataene er ustabilt og går i oppløsning over tid. Dette vil skje med alle plater, men jeg renger med at Tayo Yuden plater vil vare veldig mye lenger enn f.eks søppel som optodisc og princo. Brente en del filmer på optodisc og princo for en tid siden (1-2 år siden), og omtrent alle platene er uleselige nå.

 

Jeg ville ikke lagret originaler av familiebilder/film på drittplater for å si det sånn.

 

*Edit: Det samme problemet går igjen på cd-plater, bare så det er sagt.

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar
Jeg ser at Imation bruker Metal AZO, slik som Verbatim. Er disse da ganske likestilt innen kvalitet og holdbarhet?

Sikker på at de bruker metal AZO?

 

Det står ikke metal AZO noen plass på de platene jeg har.

 

De jeg har er moser Baer India - som er helt ok.

Lenke til kommentar

Kan nevne at thats write fåes faktisk som 4x dvd+r med manufacture ID ricoh som er meget gode plater. Ellers er thats write for det meste optodisc hvis jeg ikke tar feil?

 

Dette har OC-Freak nevnt tidligere i tråden, men bare nevner det

Endret av Praeferox
Lenke til kommentar

Ritek full face printbare plater (50pk cakebox)

 

Mediakode= RitekG05

 

Noen erfaringer med disse?, gjerne screenshot fra nero quality test.

 

For å si det sånn har brent 2stk til nå og kvaliteten er ikke akkurat bra, ligger på 79 i score her med 400 pi errors og 20 pi failures.. Brent i 8x

Endret av Praeferox
Lenke til kommentar

Til Jalladoode og Preaeferox (2/5/2005) m.fl.

 

Våre Maxell DVD+R 4x 25stk, er produsert av TY, det er korrekt!

Men uansett er Maxell et særdeles godt valg, om det er Ty media kode eller ei.

Så hvis en vil ha garantert meget gode plater som er kompatibelt med det aller meste, til en pris litt over de billigste, så er nok Maxell det beste valget ( basert på kompatibilitet/brennekvalitet/levealder/pris).

Alle vet at TY plater er de beste på det meste, men de koster jo mest også...

 

Forrøvrig må jeg nevne at vi nettopp fikk en telefon fra trailersjåføren som kommer med våre Taiyo Yuden varer direkte fra Taiyo Yuden, han kommer nå i ettermiddag kl 1800 med Taiyo Yuden DVD-R 16x Print hvit, og Print sølv... Blanke er allerede på plass.

 

Verbatim Pastell (TY) +/- 8x kommer på lager i morgen.

 

Uten å trå noen på tærne....personlig er jeg ikke så overbegreistret over Prodisc produserte plater, grunnet varierende kvalitet, dårlige tidligere erfaringer og diffus levealder.... så Ja jeg vil påstå at Disse Bulkpaq'ene skal være tilfredstillende "billigplater". Men ville nok gått opp til vår nye serie Omega eller Platinet (fuji og MBI)...men 8x er kun i -R på lager foreløpig.

 

Ateius

Vi forsøker å lage ett lettfattelig oppsett her , men trenger hjelp til forbedringer, tips og testresultater...

 

www.pxp.no

Pål K.

Lenke til kommentar
Til Jalladoode og Preaeferox  (2/5/2005) m.fl.

 

Våre Maxell DVD+R 4x 25stk, er produsert av TY, det er korrekt!

Men uansett er Maxell et særdeles godt valg, om det er Ty media kode eller ei.

Så hvis en vil ha garantert meget gode plater som er kompatibelt med det aller meste, til en pris litt over de billigste, så er nok Maxell det beste valget ( basert på kompatibilitet/brennekvalitet/levealder/pris). 

Alle vet at TY plater er de beste på det meste, men de koster jo mest også...

 

Forrøvrig må jeg nevne at vi nettopp fikk en telefon fra trailersjåføren som kommer med våre Taiyo Yuden varer direkte fra Taiyo Yuden, han kommer nå i ettermiddag kl 1800 med Taiyo Yuden DVD-R 16x Print hvit, og Print sølv... Blanke er allerede på plass.

 

Verbatim Pastell (TY) +/- 8x kommer på lager i morgen.

 

Uten å trå noen på tærne....personlig er jeg ikke så overbegreistret over Prodisc produserte plater, grunnet varierende kvalitet, dårlige tidligere erfaringer og diffus levealder.... så Ja jeg vil påstå at Disse Bulkpaq'ene skal være tilfredstillende "billigplater". Men ville nok gått opp til vår nye serie Omega eller Platinet (fuji og MBI)...men 8x er kun i -R på lager foreløpig.

 

Ateius

Vi forsøker å lage ett lettfattelig oppsett her , men trenger hjelp til forbedringer, tips og testresultater...

 

www.pxp.no

Pål K.

Maxell er ikke bare topp ;)

 

Maxell 8x er rett som det er ritekG05 - som jeg ikke setter på samme nivå som Maxell og TY sine egne...

 

Personlig mener jeg at prodisc er klart bedre enn moser baer, men at Prodisc er de beste - skal jeg ikke påstå :p De printbare har hatt store problemer - det er jeg klar over, men vet ikke om det er disse du refererer til.

 

Edit: Skal også nevnes at Bulkpaq, datawrite, datasafe, tuffdisc og 10ne er langt fra A grade hver gang.... Ofte B/C grade, eller en miks mellom A/B/C.....

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Har nå brent en 50pack Ritek dvd-r 8x i benq 1620 da nec'en likte de dårlig hos meg. Benqen brente de kjempebra og imponerte på minus plater! Alle platene ligger på ca. 95 i qual. score i nero.

 

Brente de med nec 3520 kunne jeg komme helt ned i 40.

Ja jeg har selvfølgelig nyeste firmware på alt

 

Så min konklusjon må være at nec'en er best på minus plater og benq på pluss..føler det er litt "oppblåst"..

Jeg har det svart på hvitt at iallefall ritek sine minus plater funker knall på benq.

Er ikke verre å sette book type til dvd-rom siden benqen ikke gjør dette automatisk på minus..

 

PS benqen står i midten av cd-rom brønnene og er ingen deksel over så kjente oppå toppen av benqen og seriøst den var så varm at jeg brant meg nesten :D

 

GO benq 1620

 

Edit: lagt til ny info og gjort teksten litt mer "leselig"

Endret av Praeferox
Lenke til kommentar

Maxell: Jeg kan ikke huske å ha hatt noen Ritek G05 - Maxell plater, hvilke er det du tenker på? Men hadde en gang Ricoh media kode... Men uansett om det er MXL media kode eller Rioch eller noen andre, så er det alltid stamper'n til Maxell som er blitt brukt. Så "rett som det er" er nok ikke helt korrekt OC-Freak....hvis ikke man handler Maxell fra visse steder i USA da...Der kan man få ritek-maxell som er dårlige Taiwan-"kopier"

 

Historien er forøvrig slik at:

 

Før:

Tidligere gride ikke Maxell å produsere nok plater, og brukte andre produsenter for å lage plater til seg, men de brukte alltid egne Stampere og kvalitetssikring, men det var selvfølgelig noe variasjon på kvaliteten etter hvilke som produserte.

Men sjekker man for eksempel plater med mediakode Ricoh produsert av Maxell, mot TDK, Sony, Ritek og flere sine Ricoh-kodede media, så ser du hva jeg mener..prøv så å avspill de i en meget kresen DVD avspiller!

 

Mellomperiode:

De produserte selv, hvis ikke de greide å produsere nok, ble det noen sjeldne ganger brukt andre til å produsere for seg, og da ble Taiyo Yuden brukt.....kvaliteten kjenner man. Ellers sa de bare at de ikke greide å produsere nok, og ville ikke bruke andre!

 

Alle originale Maxellprodukter er made in japan, og kun Maxell sin - mediakode!

Alle våre Maxell'er skal være "made in Japan", men ser nå på videohelp.com at det finnes Ritek-maxell....men disse er IKKE ikke "ekte" Maxell /Japan....

 

Bulkpaq, Datawrite, Datasafe, O1ne etc.

Ja, her kan det være mye dårlige, og beklageligvis er det ikke dermed sagt at alle er dårlige eller alle er bra...

 

O1ne, var stort sett greie

 

Bulkpaq, var stort sett dårlige, men hadde noen ordentlig gode innimellom,

derfor er vi ganske kresene på hvilke vi tar inn her nå.

 

Datawrite/safe, Mye bra, men også noe dårlig (her var det også litt av hvert), så

samme kriterie som ovenfor. Husker med gru på Datasafe RED

(ANI), men mest OK plater, av de VI har tatt inn vel og

merke....det er mange vi har testet og ikke ønsket i sortimentet.

Men ser man på kompatibilitetsoversikten på våre sider, eller hva

som eventuellt vi har skrevet om disse, så vet du hva man får!

 

Tuffdisc Vet at disse DVD'er bedrøvelige, aldri hatt noen intensjon om å ta

de inn på lager!

 

Jeg har aldri opplevd miks av A, B og C kvalitetsplater som vi har solgt!

Uansett, så setter vi opp mediakodene på våre plater, og alle platene i pakken skal ha denne mediakoden, og vi har aldri opplevd noen miks av mediakoder i samme pakke/sending. Aldri fått den tilbakemeldingen av noen av våre kunder heller!

 

Prodisc

Nei, mine dårlige erfaringer strekker seg litt lenger tilbake enn Eproformance (men de også, selv om disse prodiscene var de beste så langt (ikke print)). Erfaringsmessig så har det alltid vært altfor store kvalitetssvigninger på prodisc platene gjennom de siste åre(ne), og når vi har funnet et merke som virker lovende m/prodisc, har vi testet og funnet ut at de er ok den ene gangen, men bedrøvlig i en annen pakke...gang etter gang. Så jeg er litt lei de...

Har forsøkt JVC, Intenso, Bulkpaq, Datasafe, Datawrite, Fujifilm, Memorex og plater direkte fra Prodisc selv.... samme greia hver gang... de siste (brent for ca 1 år siden), virket forøvrig ikke mer, og det var en av de som funket greit den gang...

 

Så vi får være enig om at vi er uenige om prodisc....men som du vet er alt opp til den brukeren som skal bruke det, og utstyret han besitter. Noe som virker perfekt hos en, behøver ikke å virke i det heletatt hos en annen.

 

Så alle tester m.m. er ingen fasit, mer som en pekepinn....interessante pekepinner også, uten at resultatene gjelder "alle" brennere og ikke minst DVD-avspillere, der det til syvende og sist skal avspilles...

 

oj, dette ble langt...sorry

 

www.pxp.no

Pål K.

Lenke til kommentar

Fikk noen plater direkte fra leverandøren bak 10ne, Datawrite, Ridisc og Datasafe, dette er resultatene:

 

Datawrite 8x DVD+R Orange: MCC 003, ca 4-5 plater defekte i en 25 spindel (mørkt felt som gjør platene uleselige), !!!!De 2 øverste platene i spindelen var TTG02 DVD-R plater merket og solgt som DVD+R!!!!!

 

Datawrite Optima Blue: RitekG05, Stort sett ok, ikke de beste RitekG05 platene jeg har hatt, men også her er det i snitt en dårlig plate per 5-6 gode.

 

RiDisc Extreme: RitekG05. Samme som Datawrite Optima Blue, men generelt litt lavere kvalitet enn datawrite versjonen - dog små forskjeller.

 

Datawrite Titanium 8x DVD-R: CMC.MAG.AE1, De fleste platene har små lakkdråper nær ytterkanten av brennesiden (feil under påføring av label - slik at det har kommet lakkdråper også på undersiden?), mange blir dårlige/ubrukelige grunnet dette. Ellers midt på treet plater.

 

Greit nok - platene er rimelige - men dette viser igjen på kvalitet og gradering også...

Lenke til kommentar

Jeg sitter her med en pakke eProformance (25 til 95 fra Digital Impuls) som jeg har åpna, og plutselig har jeg store problemer. Jeg har hatt to eller tre pakker før som har fungert utmerket, men nå har DVD-spilleren problemer med å lese fra DVDen. Filene listes, men det går tregt, og prøver jeg å kopiere fra DVD til harddisk. Jeg har prøvd fire plater nå, og det er varierende problemer på alle... Prøvde å ta fra bunnen av pakka og for å sjekke...

 

I brenneren virker det som det går bra på de fleste av diskene, men ikke i DVD-spilleren (har både spiller og brenner i maskina).

 

Feilmelding ved kopiering av fil fra DVD-spiller:

 

"Error Copying File or Folder ... (cyclic redundancy check)"

 

Er det såpass variabel kvalitet at jeg har fått en spindel som rett og slett er av dårlig kvalitet?

 

---------------------------------------------------------------------------

Unique Disc Identifier : [DVD+R:PRODISC-R03-003]

---------------------------------------------------------------------------

Disc & Book Type : [DVD+R] - [DVD+R]

Manufacturer Name : [Prodisc Technology Inc.]

Manufacturer ID : [PRODISC]

Media Type ID : [R03]

Product Revision : [003]

Blank Disc Capacity : [2,295,104 Sectors = 4,482.6MB = 4.38GB (4.70GB)]

Recording Speeds : [1x , 2.4x , 4x , 6x-8x]

---------------------------------------------------------------------------

[ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ]

---------------------------------------------------------------------------

Endret av hkm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...