Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.


Anbefalte innlegg

Har fått noen verbatim dvd+r 16x mediakode: MCC 004

 

Er disse bra å brenne på 16X i benq dw 1620? (nyeste firmware)

 

Noen som har PI/CIF screenshot fra nero?

 

Er sikkert gode plater men lurer bare på erfaringer om det f.eks lønner seg å brenne på 16X

Endret av Praeferox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått noen verbatim dvd+r 16x mediakode: MCC 004

 

Er disse bra å brenne på 16X i benq dw 1620? (nyeste firmware)

 

Noen som har PI/CIF screenshot fra nero?

 

Er sikkert gode plater men lurer bare på erfaringer om det f.eks lønner seg å brenne på 16X

Jepp...

Brennetid 6:08

DQT-VerbatimDVDR16Xbrentp16XDonnieBrascoB7V9Brennetid6.png

 

Relativt bra resultat til å være 16X...

 

Min erfaring med Verbatim 8X DVD+R brent på 12X er litt bedre.

Men det tar omtrent ett minutt lenger tid....

Lenke til kommentar
Har fått noen verbatim dvd+r 16x mediakode: MCC 004

 

Er disse bra å brenne på 16X i benq dw 1620? (nyeste firmware)

 

Noen som har PI/CIF screenshot fra nero?

 

Er sikkert gode plater men lurer bare på erfaringer om det f.eks lønner seg å brenne på 16X

Har dårlig erfaring med MCC-004 brent med 16x

post-62-1115319209_thumb.png

Lenke til kommentar

Kjøpte et større antall Princo 4X DVD-R plater jeg fikk for latterlige 1,20 per stk. Ikke plater jeg vil anbefale på noen brennere egentlig, utenom Pioneer DVR-108, som overrasker på nytt med bra resultat på plater av lav kvalitet. Legger ved en scan gjort på NEC ND-3520A, brent 4X med Pioneer DVR-108.

Lenke til kommentar

Jeg har prøv Princo platene (That'write 4X DVD-R, som fremstår som bagatellmessig økonomisk) på BenQ DW1620 og resultatene var omtrent som forventet....

 

2bf4bcde.png

 

Ingen bombe at Pioneer kan skimte med bedre resulatat, men annet var heller ikke å vente

 

Uansett, er dette for drittplater å regne kvalitetsemssig, noe som fremkommer av prisen, så jeg vil ikke anbefale platene for annet enn det som kan katigoriseres som "er det så nøye".

 

Selv om DQT kan gi platen godkjent er det så som så med holdbarheten, men det regner jeg med at alle potensielle low quakity disc kjøpere er fullt klar over :)

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har en NEC-3520A brenner.

Hvilke DVD plater bør kjøpes? Både av R og RW.

Kommer an på hva du skal bruke platene til.

 

Kvalitetsplater som Verbatim og Taiyo Yuden gir best resultat også på NEC som andre brennere, og holdbarheten både før og etter brenning er trolig mye bedre på disse enn på plater av lav kvalitet.

 

Som regel får man hva man betaler for, men ikke alltid. Jeg har hatt gode erfaringer med endel billigere plater på NEC ND-3520A.

 

Her kan du lese endel folks erfaringer med media/mediakoder og NEC ND-3520A,

http://www.videohelp.com/dvdwriters.php?DV...list=2#comments .

 

Trond

Lenke til kommentar
_Adler_ @  22/04/2005 : 11:30:

Dette gjelder en DVD+RW plate som er av merket Deja. De ble kjøpt i Tyskland for ikke så lenge. Informasjonen er som følger:

 

---------------------------------------------------------------------------

Unique Disc Identifier : [DVD+RW:OPTODISC-OP4-001]

---------------------------------------------------------------------------

Disc & Book Type : [DVD+RW] - [Not Available]

Manufacturer Name : [Optodisc Technology Corp.]

Manufacturer ID : [OPTODISC]

Media Type ID : [OP4]

Product Revision : [001]

Blank Disc Capacity : [2,295,104 Sectors = 4,482.6MB = 4.38GB (4.70GB)]

Recording Speeds : [1x , 2.4x , 4x]

---------------------------------------------------------------------------

[ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ]

---------------------------------------------------------------------------

De kostet omregnet til kr, ca. 70 kr for 5 plater m/ slimcase cover.

Håper noen klarer å uttale seg om kvaliteten og om de er bra osv. selv om dette gjelder RW plater.

OC-Freak @ 22/04/2005 : 13:55:

Har selv ikke hatt så veldig gode resultater med disse (ei heller med andre optodisc produserte plater uansett format).

 

Kan du si noe om hva som ikke har vært bra?

Hvordan tror du holdbarheten på disse platene er?

Lenke til kommentar
Selv om DQT kan gi platen godkjent er det så som så med holdbarheten, men det regner jeg med at alle potensielle low quakity disc kjøpere er fullt klar over :)

 

Som et dårlig prosjekt men moro lell, har jeg lagt denne Princo platen og et par til, til side. Så skal jeg ta og scanne den i ny og ne i årene framover. ;)

 

Trond

Lenke til kommentar

Forhandler av AN31: Rimi ;)

 

Disse kjøpte jeg som de aller første platene da jeg nettopp hadde fått min NEC ND-2510. Har ikke fått noen feilbrenning på de 10 platene jeg kjøpte, men nå holder jeg meg til Verbatim stort sett (Mitsubishi, DVD-R, 8X)

 

 

Edit: De screenshots som er postet her, er det en Nero-test eller no? Og de gir en realistisk poengsum på kvaliteten til platene?

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har en NEC-3520A brenner.

Hvilke DVD plater bør kjøpes? Både av R og RW.

Kommer an på hva du skal bruke platene til.

 

Kvalitetsplater som Verbatim og Taiyo Yuden gir best resultat også på NEC som andre brennere, og holdbarheten både før og etter brenning er trolig mye bedre på disse enn på plater av lav kvalitet.

 

Som regel får man hva man betaler for, men ikke alltid. Jeg har hatt gode erfaringer med endel billigere plater på NEC ND-3520A.

 

Her kan du lese endel folks erfaringer med media/mediakoder og NEC ND-3520A,

http://www.videohelp.com/dvdwriters.php?DV...list=2#comments .

 

Trond

Takk for tipset :thumbup:

Men ett spm til, hva bør jeg velge av + og - plater og hva er egentlig forskjellen på disse?

Lenke til kommentar
Men ett spm til, hva bør jeg velge av + og - plater og hva er egentlig forskjellen på disse?

Hva du skal velge kommer igjen helt an på bruken. Ofte spiller det ingen rolle, men noen DVD-spillere leser bare DVD+R (evt. med bitsetting til DVD-ROM) og andre bare DVD-R. Det gjelder helst eldre spillere.

 

DVD+R er teknisk sett bedre enn DVD-R, du finner dyptgående lesing her:

 

http://www.cdfreaks.com/article/113

 

Trond

Lenke til kommentar
Men ett spm til, hva bør jeg velge av + og - plater og hva er egentlig forskjellen på disse?

Hva du skal velge kommer igjen helt an på bruken. Ofte spiller det ingen rolle, men noen DVD-spillere leser bare DVD+R (evt. med bitsetting til DVD-ROM) og andre bare DVD-R. Det gjelder helst eldre spillere.

 

DVD+R er teknisk sett bedre enn DVD-R, du finner dyptgående lesing her:

 

http://www.cdfreaks.com/article/113

 

Trond

Akkurat. Regner da med at alle eller de fleste stue-DVD spillerer leser begge formater??

Takker for all hjelp :-)

Lenke til kommentar

Hva bør man handle av That's Write DVD-R og DVD+R?

 

Har lest at DVD+R har generelt har bedre feilkorrigering enn DVD-R, men ble litt i tvil når jeg leste om kvalitetsforskjellen fra produsent til produsent.

 

Jeg har til når brent på That's Write DVD-R 8x (Optodisk) og har i noen tilfeller fått feil, riktig nok når jeg brant dem på 12x på min NEC 3500...

Lenke til kommentar

Må først si at 8x optodisc(That's Write og Samsung) er merkbart bedre enn tidligere optodisc plater.

 

Det jeg ikke liker/bekymrer meg:

1: det er flere plater med dye feil (mørkere flekker) i de spindlene jeg har hatt. Disse blir uleselige.

2: Det blir ofte mye feil mot slutten av platen.

3: Levetid - mine 4x optodisc DVD-R plater varte mindre enn et halvt år...

 

Det skal også sies at optodisc sannsynligvis blir/er ulovlig i EU grunnet at de ikke betaler lisensavgifter til philips og pioneer. Princo og gigastorage er allerede ulivlige i EU (men selges enda av enkelte - så lenge det varer).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...