Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.


Anbefalte innlegg

Hei, har et dvd problem som jeg håper proffene her :w00t: kan hjelpe meg med.....

Ved avspilling av brente dvd'er så får jeg noen ganger problemer med hakking i filmen og/eller lyd sync. som ikke henger med, kombiner dette med en dæsj fortfim så blir man bra frustrert! (Dette kommer og går som regel her og der igjennom hele filmen.)

Har du problemer med avspilling kun i Denver spilleren eller også i PC'en? Kan hende Denver spilleren leser brente plater dårlig, da er det normalt at bilde/lyd hakker.

 

Du burde teste kvaliteten på de brente platene dine med PI/PIF sjekking i f.ex. Nero CD-DVD Speed, men er ikke 100% sikker på om brenneren din støtter dette. Nå holder vanligvis Verbatim plater høy kvalitet, men kan være brenneren din brenner dem med høy feilrate / unøyaktighet.

 

Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg er på utkikk etter verbatim dvd+r plater. Kan noen si meg hvor de selger disse som ikke er produsert fra india? Er jo ingen webshopper som opplyser hvor de kommer fra!

 

Evt om det er noen andre plater som kan anbefales? Skal bestille inn en del så vil ikke gå på en smell

 

Ellers brenner jeg med benq 1620 nyeste firmware.

 

Har brukt eproformance dvd+r 8x nå, men siste pallet fra de er defekt, kommer til 99% så kutter de:/

 

Håper noen kan komme med tips! Pris spiller selvfølgelig rolle;)

Har sett verbatim 50pk til rett over 200,-

Endret av Praeferox
Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg er på utkikk etter verbatim dvd+r plater. Kan noen si meg hvor de selger disse som ikke er produsert fra india? Er jo ingen webshopper som opplyser hvor de kommer fra!

 

Evt om det er noen andre plater som kan anbefales? Skal bestille inn en del så vil ikke gå på en smell

 

Ellers brenner jeg med benq 1620 nyeste firmware.

 

Har brukt eproformance dvd+r 8x nå, men siste pallet fra de er defekt, kommer til 99% så kutter de:/

 

Håper noen kan komme med tips! Pris spiller selvfølgelig rolle;)

Har sett verbatim 50pk til rett over 200,- f.eks på www.ece.no

Dette vil være nesten umulig å opplyse om på web da hva verbatim leverer india og Taiwan om hverandre ca annahver gang.

 

De vi hadde i sist uke var india, det nye partiet vi fikk inn denne uken er Taiwan.

 

Du kan eventuelt maile de butikkene der du ønsker å handle og få de til å sjekke hva de har på lager akkurat der og da - men ingen butikker vil kunne garantere hva de har på lager om en uke eller to - da dette til stadighet endrer seg.

 

Edit: Angående andre bra plater - har du testet universal? Er selv meget fornøyd med disse så langt.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg er på utkikk etter verbatim dvd+r plater. Kan noen si meg hvor de selger disse som ikke er produsert fra india? Er jo ingen webshopper som opplyser hvor de kommer fra!

 

Evt om det er noen andre plater som kan anbefales? Skal bestille inn en del så vil ikke gå på en smell

 

Ellers brenner jeg med benq 1620 nyeste firmware.

 

Har brukt eproformance dvd+r 8x nå, men siste pallet fra de er defekt, kommer til 99% så kutter de:/

 

Håper noen kan komme med tips! Pris spiller selvfølgelig rolle;)

Har sett verbatim 50pk til rett over 200,- f.eks på www.ece.no

Billig Verbatim 8X DVD+R har de HER (99 kr for 25 pakk).

Men de har kun 5 igjen på lager.

Jeg er tror dette er MMC plater, men det er ingen garanti.

Det har du derimot på Norwaydisc der de selger 25 pakk til 109!

Lenke til kommentar
Dette vil være nesten umulig å opplyse om på web da hva verbatim leverer india og Taiwan om hverandre ca annahver gang.

Hva er forskjellen i kvalitet mellom plater produsert i India og Taiwan?

 

Og er mediakoden den samme for plater fra begge land (både + og -)?

Lenke til kommentar
Dette vil være nesten umulig å opplyse om på web da hva verbatim leverer india og Taiwan om hverandre ca annahver gang.

Hva er forskjellen i kvalitet mellom plater produsert i India og Taiwan?

 

Og er mediakoden den samme for plater fra begge land (både + og -)?

I utgangspunktet skal det ikke være forskjell, men har desverre på enkelte brennere sett at Moser baer india produserte plater er noe dårligere enn andre.

 

Mediekoden er helt lik.

 

Mine erfaringer med Verbatim og produsent:

 

Best på toppen:

 

Taiyo Yuden Japan ( i hovedsak kun verbatim pastell - disse har TY dye og mediekode)

Mitsubishi Singapore

Prodisc Taiwan

CMC Magnetics Taiwan

Moser Baer India

 

Som du ser er det mange produsenter av verbatim sine plater.

Lenke til kommentar
Dette vil være nesten umulig å opplyse om på web da hva verbatim leverer india og Taiwan om hverandre ca annahver gang.

Det er jo strengt tatt bare å legge dem inn som to forskjellige varer, og gjøre oppmerksom på hvilken av dem dere har på lager.

Det vil ikke være enkelt grunnet vår struktur, vi har 3 lager lokasjoner i landet - og det kan variere hva hvert lager har inne. Derfor ville dette i praksis være vanskelig med tanke på lagerstatus (det er ikke alle lager som til en hver tid har alle varer på lager).

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har kikket kjapt gjennom denne tråden for å få en oversikt over rimelige Taiyo Yuden DVD-media på det norske markedet. Er snart tom for Verbatim Pastell-plater, så det er på tide å handle inn igjen :p

 

Dette er hva jeg har kommet over av potensielle TY-media så langt:

 

Verbatim Pastell +/-R 8x ca 35,-/5 stk

 

Maxell DVD+R 4x 25pk 129,- på pxp.no (Kan noen verifisere at dette stemmer? I så fall veldig billig, men kun 4x da)

 

Fujifilm +R 8x 25pk 179,- på Clas Ohlson. Bare pass på at det står 'Made in Japan' på emballasjen!!!!

 

Diverse TY Branded (bl.a. pxp.no, men disse blir for dyre for meg)

 

Plextor

 

Kom gjerne med rettelser og flere TY-media!

 

*Edit: Jeg sjekket Fujifilm +R 8x 25pk fra Clas Ohlson og fikk Ritek R03. Altså rimelig skuffende :thumbdown:

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer med denne disken:

 

Bulkpaq DVD+R 8x 50stk

Media ID MCC 003

 

Er forholdsvis billige så de kunne bli aktuelle hvis det er bra plater?

 

Brennes på benq dw1620 !

Har ikke prøvd disse men har prøvd Datawrite MCC003 som kommer fra samme leverandør.

 

Ikke samme kvalitet som ekte verbatim, men fremdeles bra. Du må kunne regne med enkelte plater i hver spindel med defekter (har vel funnet 4 i den 25CB'en jeg har brent meg igjennom nå). Med defekter mener jeg feil på dye (ofte synlige etter brenning som mørke prikker eller felt) som gjør platene uleselige.

Lenke til kommentar

Hei

 

Skal bestille en del DVD+R plater, hvordan er kvaliteten på verbatim platene med mediakoden MCC004 ? (sertifisert som 16x)

 

Har brennere ND-3520A og plextor sin px-712A

 

Bruker normalt TY sine 8x DVD+R på 12x men tenkte jeg skulle spare noen kroner da jeg bruker ganske mange av dem på en måned.

 

Vil MCC004 holde mål?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981348976324

Hei,

 

Beste guide om DVD+/-R plater jeg har funnet (tenk at jeg måtte Google for den, når den lå HER :p), så takker til alle som har bidratt.

 

... men nå har jeg bruk for 8cm DVD plater, og lurer på om noen av dere vet noe om markedet det?

 

Det finnes Verbatim 8 cm DVD plater på Komplett.no til 195,- pr 5-pakning. Disse er (dyre) Taiwan-produserte MCC01RG20. Jeg så også nettopp Datasafe på Brenner.no til 149,- pr. 10 pakning. Disse er oppgitt til å være ProdiscS03, men jeg har ingen erfaring med dem.

 

[Edit: Bare noen omformuleringer.]

Endret av Slettet+981348976324
Lenke til kommentar

Jeg vil bare informere om at jeg sjekka en spindel med Fujifilm +R 8x 25pk på Clas Ohlson og fikk Ritek R03. Altså ikke Taiyo Yuden lenger :thumbdown:

 

Da blir det vel fortsatt Verbatim Pastell som er alternativet her i landet da.

 

 

Edit: Burde selvfølgelig gjort som OC-Freak skriver i posten under og sjekka at det stod 'made in Japan' på emballasjen. :wallbash:

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar
Jeg vil bare informere om at jeg sjekka en spindel med Fujifilm +R 8x 25pk på Clas Ohlson og fikk Ritek R03. Altså ikke Tayo Yuden lenger :thumbdown:

 

Da blir det vel fortsatt Verbatim Pastell som er alternativet her i landet da.

Sjekk spindlene!

 

Står det "made in Japan" er det TY.

 

Men det stemmer at Fujifilm nå har gått bort fra TY som leverandør, er vel prodisc og ritek for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...