Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Expert kjeden selger DVD+R plater i 25 pakk kakeboks, av merket Prodisq. -Er det noen som vet hvem som trykker dette merket?? Kvalitet ??

Prodisc.R02 4x DVD+R: Meget bra plater som produseres av prodisc i Taiwan. Det beste pris/kvalitetsforholdet akkurat nå. Merker: eProformance Leverandører: http://www.norwaydisc.no Kvalitets score: 85%

 

Er ikke bare ePreformance som har det merke lengre, men er ennå veldig gode til den prisen.

Lenke til kommentar

Bulkpaq DVD+R 2,4X med lilla overflate, var faktiskt meget gode, produsert av Ritek. Men disse 2,4x platene blir naturlig nok ikke produsert mer..

 

Men dessverre har Bulkpaq også kommet ut med svært mye dårlig, vi førsøker derfor kun tilby de som er gode, de øvrige vil vi holde oss unna.

 

Bulkpaq DVD+R 8x Printbar er forøvrig "Prodisc R03".

 

Tester på de nye Taiyo Yuden DVD-R 16x, vil forøvrig bli lagt ut så snart de er klare... (sannsynligvis i morgen)

 

mvh

Pål Kristiansen

PXP

Lenke til kommentar
Någen som har testet om de er ekte? Tvilsomt at de ikke er ekte når de koster 7.19 pr plate, men er fortsatt billig da :)

hei! som sagt:

 

kjører fujifilm dvd+r med "hp dvd writer 300n" og de funker som bare det!

trodde kanskje det skulle være noe tull med dem siden de er så billige, men har tatt backup av ørten dvd'er nå og de funker som søren.

 

produsert av RICOHJPNR01, og er 4x DVD+R.

 

ser at det står noe om RICOHJPNR01 i oversikten, men ikke at fujifilm bruker dem, og heller ikke hvordan de funker med min brenner....

 

koster kun 29,- for en 5-pack.

 

disse er enda billigere enn de du nevner, og om de er fake eller ikke funker de som søren ihvertfall. viser det samme på tester også;)

Lenke til kommentar
Bulkpaq DVD+R 2,4X med lilla overflate, var faktiskt meget gode, produsert av Ritek. Men disse 2,4x platene blir naturlig nok ikke produsert mer..

 

Men dessverre har Bulkpaq også kommet ut med svært mye dårlig, vi førsøker derfor kun tilby de som er gode, de øvrige vil vi holde oss unna.

 

Bulkpaq DVD+R 8x Printbar er forøvrig "Prodisc R03".

 

Tester på de nye Taiyo Yuden DVD-R 16x, vil forøvrig bli lagt ut så snart de er klare... (sannsynligvis i morgen)

 

mvh

Pål Kristiansen

PXP

Disse (TYG03 TY 16X -R) virker glimrende på de brennerene jeg har testet de med. Pioneer DVR-109D, LG GSA-5163D og Lite-On SOHW-1673S ihvertfall.

 

Ikke brent flere da jeg kun fikk noen få plater til test for 3 uker siden, håper å få flere til test om 1-2 uker.

 

Noen ide om når du får inn til deg og evt pris?

 

16x TY lukter dyrt......

Lenke til kommentar

Hei

 

I frykt for at dette skal oppfattes som reklame, er jeg usikker på om jeg kan svare, men siden du spør så direkte.....

 

(moderator får eventuellt redigere dette bort hvis det blir oppfattet slik, men jeg setter ingen linker eller priser.....det får andre gjøre ;) )

 

TY DVD-R 16x vil vi få inn om kort tid (ca 2uker)

Det er kun blanke som kommer i første rekke, printbare vil komme i løpet av april.

 

TY DVD+R 16x kommer nok ikke før til sommeren (juni/juli), da TY ikke er helt fornøyd med kvaliteten på disse riktig enda. Muligens at andre merker kommer med disse før, men TY slipper ikke våre "pro" plater før de er av ønsket kvalitet...

 

Så til godbiten.....prisen vil ligge tilnærmet våre TY 8x printbare plater idag (100spindel), muligens 100-lappen over :w00t:

 

PS: Send meg gjerne de testresultatene OC-Freak....du har mailen min...

 

MVH

Pål Kristiansen

PXP

Endret av pxp.no
Lenke til kommentar

Dette anser jeg mer som viktig produkt informasjon enn reklame.

 

Post gjerne resultater av 8X platene til TY også, helst brent med BenQ DW1620 og firmware B7U9 på ulike hastigheter.

Tenkte på å bestille noen plater for testbrenning, men jeg venter til 16X platene kommer!

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen erfaring med DVD-R plater med denne mediakoden?

 

 

---------------------------------------------------------------------------

Unique Disc Identifier : [DVD-R:SKC Co.,Ltd.]

---------------------------------------------------------------------------

Disc & Book Type : [DVD-R] - [DVD-R]

Manufacturer Name : [sKC Co. Ltd.]

Manufacturer ID : [sKC Co.,Ltd.]

Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3MB = 4.38GB (4.71GB)]

---------------------------------------------------------------------------

** INFO : Hex Dump Of 'Media Code'-Block Listed Below

** INFO : 4-Byte Header Preceding 'Media Code'-Block Discarded

** INFO : Format 0Eh - Pre-Recorded Information In Lead-In

0000 : 01 40 80 12 23 00 52 00 02 88 0d 13 66 78 80 00 .@..#.R.....fx..

0010 : 03 53 4b 43 20 43 6f 00 04 2e 2c 4c 74 64 2e 00 .SKC Co...,Ltd..

0020 : 05 88 80 00 00 00 01 00 06 0b 14 11 87 78 80 00 .............x..

0030 : 07 88 80 00 00 00 00 00 08 07 1c 0d 10 0a 0b 00 ................

0040 : 09 97 07 0f 0b 68 88 00 0a c0 00 00 00 00 10 00 .....h..........

0050 : 0b 06 1c 13 a8 88 65 00 0c 98 9a 88 80 00 00 00 ......e.........

0060 : 0d 00 00 d0 00 00 00 00 00 00 00 00 ............

---------------------------------------------------------------------------

[ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ]

---------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Er det noen som har noen erfaring med DVD-R plater med denne mediakoden?

 

 

---------------------------------------------------------------------------

Unique Disc Identifier : [DVD-R:SKC Co.,Ltd.]

---------------------------------------------------------------------------

Disc & Book Type : [DVD-R] - [DVD-R]

Manufacturer Name : [sKC Co. Ltd.]

Manufacturer ID : [sKC Co.,Ltd.]

Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3MB = 4.38GB (4.71GB)]

---------------------------------------------------------------------------

** INFO : Hex Dump Of 'Media Code'-Block Listed Below

** INFO : 4-Byte Header Preceding 'Media Code'-Block Discarded

** INFO : Format 0Eh - Pre-Recorded Information In Lead-In

0000 : 01 40 80 12 23 00 52 00 02 88 0d 13 66 78 80 00 .@..#.R.....fx..

0010 : 03 53 4b 43 20 43 6f 00 04 2e 2c 4c 74 64 2e 00 .SKC Co...,Ltd..

0020 : 05 88 80 00 00 00 01 00 06 0b 14 11 87 78 80 00 .............x..

0030 : 07 88 80 00 00 00 00 00 08 07 1c 0d 10 0a 0b 00 ................

0040 : 09 97 07 0f 0b 68 88 00 0a c0 00 00 00 00 10 00 .....h..........

0050 : 0b 06 1c 13 a8 88 65 00 0c 98 9a 88 80 00 00 00 ......e.........

0060 : 0d 00 00 d0 00 00 00 00 00 00 00 00 ............

---------------------------------------------------------------------------

[ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ]

---------------------------------------------------------------------------

Jepp. Hadde noen billige budget plater med den mediekoden.

 

Drittplater deluxe, ikke så ille som vanguard - men allikevel langt fra akseptabel kvalitet.

Lenke til kommentar

Matkjeden Lidl selger DVD-R plater under eget navn, det stod produsert for Lidl på baksiden av pakka. Jeg husker ikke navnet på platene. Kjenner noen til kvaliteten på disse?

Coop kjeden selger DVD plater i 25 pakk kakeboks til kr 99,- under merket Lumatron (DVD-R 1-4x), boksen er merket produsert i Kina for Coop. Noen erfaringer på disse?

Lenke til kommentar
Matkjeden Lidl selger DVD-R plater under eget navn, det stod produsert for Lidl på baksiden av pakka. Jeg husker ikke navnet på platene. Kjenner noen til kvaliteten på disse?

Coop kjeden  selger DVD plater i 25 pakk kakeboks til kr 99,- under merket Lumatron (DVD-R 1-4x), boksen er merket produsert i Kina for Coop. Noen erfaringer på disse?

Platene fra Lidl heter Octron og har mediakoden RITEKG04, jeg har testet de her.

Kvaliteten på disse er ok, men de er ikke spessielt billige...

 

De Lumatron platene har mediakoden AML, jeg har testet de her.

Kvaliteten på disse er meget dårlig!

Lenke til kommentar

Hei Gerrard

 

Forsøker å legge ut testresultater av våre plater fortløpende her

men hadde et lite "uhell" på vår testmaskin i helgen, så vi jobber med å få denne opp i løpet av påsken.... Tar gjerne imot testresultater av dere også.

 

OC-Freak & Gerrard

Prisen på TY har forøvrig blitt endret i dag, og TY DVD-R 16x "shiny" satser vi derfor å kunne tilby til rett under 10'ern plata (100-spindel)...

 

God Påske!

 

MVH

Pål Kristiansen

PXP

Endret av pxp.no
Lenke til kommentar

pxp.no Skrev 22/03/2005 : 14:07

Forsøker å legge ut testresultater av våre plater fortløpende her

 

Topp liste, sånt vil vi ha :w00t:

Eneste er ut du godt kan sette på en fotnote om hvilke program du testet (Nero CD-DVD Speed ?) med og med hvilken hastighet.

 

Arne M

 

Edit: Trykkleif

Endret av Arne M
Lenke til kommentar

Takker Arne M

...da var det bare det å fylle den ut da :-)

 

PS: Klikker du på platenavnet får du mer info, om bl.a. hvilken brenner, firmware m.m. samt bilde av test osv.

 

Og for enkelheten og sammenligningsgrunnlagets skyld så ønsker vi at testene skal bli gjort under tilnærmet likt "data-miljø"....og med Nero CD/DVD speed.

 

Ideer til forandring/forbedring mottaes med takk....men ønsker ikke at oversikten være overøst med info, da blir det lett uoversiktlig og meningsløst for andre enn de som er "guruer"!

 

MVH

Pål K.

PXP

Lenke til kommentar

Faktisk så er ikke nødvendigvis det å senke brenne hastigheten en god ting .. det har nemlig litt å si med "write strategies" .. det er noe som ligger i selve firmwaren i brenneren.

Bør jeg nærmest "slavisk" bruke maks brennehastighet som ligger i firmwaren for ulike plater?

Forstår at det å senke brennehastigheten ikke er lik bedre brenning på DVD (slik det er på CD). -Men på f.eks. eproformance 8x brenn plater kan brenneren brenne på 12x. Bør jeg her senke brennehastigheten til det som er maks oppgitt brennehastighet på selve DVDen ??

Jeg får en følelse av at modifisert firmware kanskje lar hurtig brenning gå litt foran brennekvaliteten...

 

PS! Hvem trykker ut Medicana DVD platene (Spaceworld), ok eller mindre bra kvalitet?

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
PS! Hvem trykker ut Medicana DVD platene (Spaceworld), ok eller mindre bra kvalitet?

Det varierer. Har sett både Prodisc og Optodisc tidligere, men det er lenge siden jeg hadde noen. Har også sett andre mediamerker postet som kjøpt under mediancanavnet, så her tror jeg nesten man bare må kjøpe i blinde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...