Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.

Anbefalte innlegg

eproformance har slitt med noen dårlige printbare DVDer i det siste såvidt jeg har forstått. Regner med at det står printable utenpå pakken, og at DVDen ikke har noen tekst på plata? Jeg klarte nemlig ikke å se dem i print versjon på Binders.

Jeg kjører besvisst brenning på lavere hastighet på rimelige plater, dette øker vel brennekvaliteten noe.

Spennende for meg å komme inn i DVD verdenen :o) Alltid vært opptatt av kvalitet på opptaksmedia, fra musikkassetter, VHS, CD-R og nå DVD.

Faktisk så er ikke nødvendigvis det å senke brenne hastigheten en god ting .. det har nemlig litt å si med "write strategies" .. det er noe som ligger i selve firmwaren i brenneren , som sier hvordan brenneren skal brenne plata. Noen plater har f.eks. Fuji03 stragei på 8x , mens en helt ann en på 4x..

F.eks. Ritek 8x dvd+r , jeg fikk "greie" resultater på 8x .. men i 4x var det mye mye værre.

Det er ikke slik som cd brenning ei gang var.. dvd brenning er noe møkk :) Må jo følge med hele tia for å vite at man faktisk får noe som virker.. nytter ikke lengre gå inn på rimi og "åja tomme dvd'er" det er greit å ha.. *sukk*

Lavkvalitetsprodusenter .. grrr.

Det som koster mest er å kjøpe noe som ikke virker.. enkelt og greit

Endret av xB^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så brennehastigenten på DVD påvirker ikke kvaliteten slik som med CD? På CD er det jo slik at det lønner seg å velge en lavere brennehastighet, så den blir mer kompatibel/lesbar til avspilling i diverse CD spillere.

Nå er jeg nok litt utenfor overskriften i denne tråden

Lenke til kommentar

vil bare advare alle mot å kjøpe DataWrite DVD-R printable som er i handelen nå, det være seg både MCC02RG20 og CMC MAG AE1 av disse har jeg bare brent 3 disker som er lesbare etter 3 GB merket (av 100).

Jeg har prøvd på følgende brennere Philips DVDR 1640P / BENQ DW-1620pro med alle tilgjengelige firmwares offisielle og uoffisielle. NEC ND-3500AG en 4-5 forskjellig firmwares. SONY DRU-500 med siste fw og brenneren i min bærbare HP nx 7010 (en lg sak)

ligg unna!

flexi data skal få mine i retur på mandagen...

Endret av bObleJet
Lenke til kommentar
Hei, har kikket litt igjennom denne tråden men ikke lest alt. Jeg lurer på om PXP.NO er det eneste stedet en kan få tak i YUDEN000T02 plater? Det er disse platene som er de beste enda?

Så vidt jeg veit så er PXP de eneste som selger Yuden på spindle ja. Jeg har kjøpt 100 stk av de nå, er veldig godt fornøyd. De regnes fortsatt som de beste platene på markedet, sammen med Maxell, som også er meget bra. Verbatim kommer deretter.

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som vet om hvilken hastighet man brenner på påvirker holdbarheten til platene. Eller er det bare kjemikaliene i platen som avgjør dette? Har BenQ brenner med nyeste firmware, og får bedre resultater da jeg brenner på 8x enn 4x. Brenner da med dvd+r 8x plater, mulig dette er en selvfølge men....

Lenke til kommentar

hei!

kjører fujifilm dvd+r med "hp dvd writer 300n" og de funker som bare det!

trodde kanskje det skulle være noe tull med dem siden de er så billige, men har tatt backup av ørten dvd'er nå og de funker som søren.

produsert av RICOHJPNR01, og er 4x DVD+R.

ser at det står noe om RICOHJPNR01 i oversikten, men ikke at fujifilm bruker dem, og heller ikke hvordan de funker med min brenner....

koster kun 29,- for en 5-pack.

har du noe formening om disse platene OC-freak?

mine erfaringer er ihvertfall bare positive....har brent ut ihvertfall 40 plater nå, uten å ha opplevd problemer.... men er jo mulig jeg bare var heldig med kombinasjonen av brenner og dvd'er. :thumbup:

uansett, bra oversikt med sinnsykt mye nyttig info :thumbup:

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som vet om hvilken hastighet man brenner på påvirker holdbarheten til platene. Eller er det bare kjemikaliene i platen som avgjør dette? Har BenQ brenner med nyeste firmware, og får bedre resultater da jeg brenner på 8x enn 4x. Brenner da med dvd+r 8x plater, mulig dette er en selvfølge men....

BenQ brenneren er bedre å brenne på høge hastigher enn lave. Så på 1.4x 2x og 4x kan du risikere å få dårligere kvalitet enn viss platen er godkjent for mer.

Er vel egentlig bare positivt det viss du får bedre kvalitet med å brenne på 8x enn på 4x :)

Lenke til kommentar
hei!

kjører fujifilm dvd+r med "hp dvd writer 300n" og de funker som bare det!

trodde kanskje det skulle være noe tull med dem siden de er så billige, men har tatt backup av ørten dvd'er nå og de funker som søren.

ser at det står noe om RICOHJPNR01 i oversikten, men ikke at fujifilm bruker dem, og heller ikke hvordan de funker med min brenner....

har du noe formening om disse platene OC-freak?

mine erfaringer er ihvertfall bare positive....har brent ut ihvertfall 40 plater nå, uten å ha opplevd problemer.... men er jo mulig jeg bare var heldig med kombinasjonen av brenner og dvd'er. :thumbup:

uansett, bra oversikt med sinnsykt mye nyttig info :thumbup:

4x DVD+R

RICOHJPNR01 4x DVD+R: Meget bra plater som produseres av ritek men med teknologi fra ricoh. Merker: That's write i spindel, en del memorex, TDK, Maxell, traxdata, ritek, fortis, imation. Leverandører: www.komplett.no www.databutikken.no www.pxp.no Kvalitets score 85%

Ser bra ut det :)

Lenke til kommentar

Meget bra plater ja, brennekvaliteten er i alle fall meget bra, holdbarheten vet jeg ikke hvordan er på disse platene. Men får meget bra resultater på kvalitetstesten på CDSpeed, får like bra resultat som Taiyo Yuden platene mine!!!

post-62-1110742950_thumb.png

Lenke til kommentar
Er det noe som har testet RCT Storage DVD-R platene? (dvd pla6tenhe du kjøper på rimi!)

"Act Storage" mener du... Disse platene har mediakoden AN31 og er de største møkkaplatene jeg har hatt i hus!!!

Lenke til kommentar

Jeg har funnet Taiyo Yuden til 6,- pr. plate på Ebay. $22 for platene og $28 for levering dette tilsier ca 300,- til sammens.

Se forøvrig mer her

Leverandøren sier at platene har media kode: TYG02.

Før jeg bestiller, er det noen som har formening om dette kan være noen av de falske TY platene som finnes?

****EDIT****

sorry dårlig research av meg, disse platene er falske....

ref tråden til OC Freak

Endret av kimare
Lenke til kommentar
Er det noe som har testet RCT Storage DVD-R platene? (dvd pla6tenhe du kjøper på rimi!)

"Act Storage" mener du... Disse platene har mediakoden AN31 og er de største møkkaplatene jeg har hatt i hus!!!

Hmm, jeg kan ikke si at de er dårlig, kompis bruker de. Noen som har tester av de?.. og det er RCT storrage! (leste av pakkningen)

Endret av Omy
Lenke til kommentar

Hmm, jeg kan ikke si at de er dårlig, kompis bruker de. Noen som har tester av de?.. og det er RCT storrage! (leste av pakkningen)

Siden du ikke syns de er dårlige, hvorfor vil du se noen tester på de da??

De funker jo bra som du sier, da burde jo alt være i skjønneste orden da!

Men for å være helt sikker på at vi snakker om de samme platene, må du komme med mediakoden på dem.

Legger med et bilde av mine "ACT Storage" plater, som er kjøpt på Rimi.

post-62-1110829604_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Clas Ohlson selger 25 disc cakebokser fra Fujifilm (made in japan) med media kode YUDEN000 T02 for 179,- .

Jeg ser at de selger 25 disc spindler til 149,- på nettbutikken sin, er det de samme platene tro? (det står nemlig ingenting om dem)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...