Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.

Anbefalte innlegg

MCC02RG20 8x DVD-R: Bra plater produsert av Mitsubishi eller Mitsubishi OEM. Merker: Verbatim.

Leverandører: http://www.norwaydisc.no www.brenner.no www.komplett.no og de fleste andre, samt de fleste store varehus.

Kvalitets score: 85%

Brennere som brenner disse bra på 8x:

Plextor PX-712A

BenQ DW822A

Pioneer DVR-107D

NEC ND-2500A

NEC ND-2510A

Her kan du legge til at LiteOn SOHW-1653S brenner disse bra på 12x.. Nettopp testet, men maskinen jeg brant på klarte ikke henge med så det gikk noe mer tid enn 3 minutter... (jobb nå) Tester når jeg kommer hjem..

Edit: Fjerna ikke-fungerende testresultater og la dem i neste post.. :)

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket om platen er lesbar?

Jeg brant også disse platene på 12x med samme brenner og da ble platen nesten uleselig.

btw - vedlegget ditt virker ikke - får kunn opp den rene htm koden i tekstformat.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Her er resultatene lagt ut i html med begge filene = ingen ren html..

Resultater

Kanskje jeg må testbrenne en dvd i det programmet... ?

Ja, jeg gjør det.. Resultater havner her snart..

Edit:

Det jeg la ut, er lesing av den dvd`en jeg brant i 12x, og jeg får sett filmen fra den...

Evt: hvilket testprogram anbefaler du?

Edit igjen: fant "hvordan tester vi" tråden på norwaydisk forumet.. :)

Resultater fra KProbe2:

Date : 03.03.2005 23:03:57

Model : 0-0-0-0 D:LITE-ON DVDRW SOHW-1653S CS0C

Disc : DVD-R , MCC 02RG20 [Mitsubishi Chemical Corporation]

Speed : Max

ECC blocks sum (PI/PIF) : 8/1

Scanned range : 0 - 2286177

Sampling count : 114611

Errors : 0

PI Max : 366

PI Average : 75,41

PI Total : 1261170

PIF Max : 149

PIF Average : 1,09

PIF Total : 18174

Screenshot

Vet ikke om det er halvriktige innstillinger engang, men... :p

Edit igjen:

På jobben kunne jeg brenne i 12x, her hjemme kan jeg "bare" brenne i 8x... Hva har skjedd? Har siste firmware her hjemme, kan det ha noe med det å gjøre?

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Grunnet problemer med brennekvalitet på 12x er de begrenset til 8x med nyere firmware ja.

PI max skal ikke overstige 280 (på en god plate bør den ikke overstige 100)

PIF Max skal ikke overstige 10 (på en god plate bør den ikke overstige 4)

Det sier vel sitt. ;)

Anbefaler 4x lesehastighet i stedet for max.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Hei, leste igjennom første posten + søkte på forumet, og tror ikke det er spurt om før.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304627&cks=PRL

Disse dvd-r platene er sinnsykt billige, og jeg har ikke hatt problemer med med de jeg har brent til nå (nec 3500A).

Men er de noe bra? litt kjipt hvis jeg bare holder meg til disse dvd-platene, og etter et år er de uleselige...

Det må jo være en grunn til at de er så billige...litt over 4kr platen er jo utrolig.

Lenke til kommentar

Disse dvd-r platene er sinnsykt billige, og jeg har ikke hatt problemer med med de jeg har brent til nå (nec 3500A).

Men er de noe bra? litt kjipt hvis jeg bare holder meg til disse dvd-platene, og etter et år er de uleselige...

Tror de platene der blir fortere uleselig enn de aller fleste andre plater faktisk. Datawrite har meget dårlig rykte på seg. Hvilke brenneresultat har du fått med de? Legg de ut hvis du kan.

Lenke til kommentar
Hei, leste igjennom første posten + søkte på forumet, og tror ikke det er spurt om før.

Det må jo være en grunn til at de er så billige...litt over 4kr platen er jo utrolig.

De skal virke bra på Nec ND3520.

Se egen tråd for platene HER, da de var på ukens tilbud rett før jul.

At de er sinnsykt billige er jeg ikke så enig i.

Både Universal platene på Norwaydisc til 89kr og eProformance platene på MPX til 75kr er billigere.

Begge er produsert av Prodisc og skal være minst like bra som Datawrite platene.

Lenke til kommentar

Både Universal platene på Norwaydisc til 89kr og eProformance platene på MPX til 75kr er billigere.

Begge er produsert av Prodisc og skal være minst like bra som Datawrite platene.

OBS!

På at MPX har levert printbare eProformance med feil på i stedet for vanlige eProformance i det siste.

Lenke til kommentar

OBS!

På at MPX har levert printbare eProformance med feil på i stedet for vanlige eProformance i det siste.

Hvis så skjer har varen en mangel i rettslig forstand og forbruker kan heve kjøpet.

Problemet er vel at folk flest ikke er klar over dette og dermed blir "lurt"".

Lenke til kommentar

Vil bare nevne at eProformance DVD+R (8x skriv) i kakeboks med 25 stk selges i vanlige butikker til kr 99,- (f.eks. hos Binders). Jeg kjøpte en boks 8/3-05, produsenten er Prodisc (prod. rev 003). Greie plater dette.

Skal man betale gebyr/frakt hos en nettbutikk så skal det litt til før et kjøp av kun plater lønner seg, i forhold til butikkpris.

Kan ellers nevne at Memorex DVD+R som selges i 5 pakk med cover, nå for tiden er fra CMC magnetics.

Syntes at OC-Freak kommer med mye nyttig info om brennbare DVD media. Savner selv litt linker til anerkjente steder som tar opp dette med kvalitet og fabrikanter av DVD/CD brennbare media.

Edit: Retta opp til Memorex DVD+R, skrev visst feil merke først.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Kan ellers nevne at Maxell DVD+R som selges i 5 pakk med cover, nå for tiden er fra CMC magnetics.

Hvor kjøpte du dem? var det 8x plater eller 4x?

Lurer på dette fordi jeg kjøpte Maxell DVD+R 4x på Europris og det var Taiyo Yuden plater(T01).

Lenke til kommentar
Kan ellers nevne at Maxell DVD+R som selges i 5 pakk med cover, nå for tiden er fra CMC magnetics.

Oi,oi !! Beklager, her kommer en stooor rettelse. :blush:

Jeg mente ikke Maxell men Memorex !!

Jeg har nå rettet opp mitt forrige innlegg i denne tråden!

Det er forresten andre som kjøpte disse platene til meg, i beste gode mening og uten kjennskap til pris på DVD plater.

Maxell på Europris, hva var prisen?? Er vel begrensa hvor mange blanke DVDer jeg trenger... Er ny på brenning av DVD.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Her er mine resultater i 8x med Nec ND3500. Fuji03 Dye . 2.18 firmware på nec.

post-62-1110379045_thumb.png

Endret av xB^
Lenke til kommentar
Her er mine resultater i 8x med Nec ND3500. Fuji03 Dye . 2.18 firmware på nec.

Fatter ikke hvordan du klarte å få så bra resultater med disse platene....

Har du forresten fått Yuden platene enda?

Hvorfor ikke ? vel det var iaffal et bra parti jeg fikk plater av.. jeg vil ikke si noe om hvordan de er NÅ da.. fuji03 er vist produsert av prodisc eller.no har jeg hørt rykter om , men kan ikke bekrefte dette.

Spindelen med 100 stk TY dvd+r 8x print fullface ligger på posten, henter de i morgen.

Endret av xB^
Lenke til kommentar

eproformance har slitt med noen dårlige printbare DVDer i det siste såvidt jeg har forstått. Regner med at det står printable utenpå pakken, og at DVDen ikke har noen tekst på plata? Jeg klarte nemlig ikke å se dem i print versjon på Binders.

Jeg kjører besvisst brenning på lavere hastighet på rimelige plater, dette øker vel brennekvaliteten noe.

Spennende for meg å komme inn i DVD verdenen :o) Alltid vært opptatt av kvalitet på opptaksmedia, fra musikkassetter, VHS, CD-R og nå DVD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...