Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.

Anbefalte innlegg

Var en tur på Elkjøp i dag og kom over noen Packard Bell Dvd+R plater 10 stk. i jewelcase til 69,-

La merke til at de hadde to forskjellige innpakninger, den ene stod det 1-4x Speed på og den andre stod det 2.4-4 Speed på...

Kjøpte en av hver da jeg misstenkte at de hadde to forskjellige produsenter(merkelig hobby dette her)

Jeg hadde forøvrig rett i min misstanke.

De platene som det stod 1-4x speed på var OPTODISC OR4

De platene som det stod 2.4-4x speed på var Plasmon1 C01

Min BenQ 1620A med B7T9 firmware støtter opp til 12x speeds brenning på plasmon platene men bare 4x speed på OPTODISC platene.

Har ikke fått testet de enda, men skal prøve de i morgen.

Optodisc var ikke bomba at den ikke støtta rask brenning på, for det er jo møkka plater, men er veldig spent å se ka resultater du får på 12x på de andre. Har ikke hørt om den produsenten. Gidder du brenne og kjekke kvalitetstesting i nero cd speed etterpå?

peewee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Optodisc var ikke bomba at den ikke støtta rask brenning på, for det er jo møkka plater, men er veldig spent å se ka resultater du får på 12x på de andre. Har ikke hørt om den produsenten. Gidder du brenne og kjekke kvalitetstesting i nero cd speed etterpå?

peewee

Optodisc platene er ren møkk ja, helt enig der.. så jeg gidder ikke å legge ut noen scan på de...

Men her er iallefall Plasmon platene brent på 12x...

Plasmon1%20C01.png

Speedtest%20Plasmon1%20C01.png

Ikke akkurat nydelig men...

Lenke til kommentar
Var en tur på Elkjøp i dag og kom over noen Packard Bell Dvd+R plater 10 stk. i jewelcase til 69,-

La merke til at de hadde to forskjellige innpakninger, den ene stod det 1-4x Speed på og den andre stod det 2.4-4 Speed på...

Kjøpte en av hver da jeg misstenkte at de hadde to forskjellige produsenter(merkelig hobby dette her)

Jeg hadde forøvrig rett i min misstanke.

De platene som det stod 1-4x speed på var OPTODISC OR4

De platene som det stod 2.4-4x speed på var Plasmon1 C01

Min BenQ 1620A med B7T9 firmware støtter opp til 12x speeds brenning på plasmon platene men bare 4x speed på OPTODISC platene.

Har ikke fått testet de enda, men skal prøve de i morgen.

Jeg kom også over disse og kjøpte en pakke. Kan ikke si jeg har merket noe galt med de så langt etter å ha brukt halve pakken på en BENQ DW1620PRO

Lenke til kommentar
Jeg kom også over disse og kjøpte en pakke. Kan ikke si jeg har merket noe galt med de så langt etter å ha brukt halve pakken på en BENQ DW1620PRO

Hvilken pakke kjøpte du? Den det stod 1-4x på eller den det stod 2.4-4x på?

Lenke til kommentar

Clas Ohlson i Tønsberg (og mulig også andre steder) selger Fujifilm 8X DVD+R 25 pack spindle laget i Japan til 249,-

Kan også kjøpes 1 og 1 i DVD cover til 19,- pr. stk.

Og det er Yuden disker ja ;)

00000000 01 02 00 00 A1 0F 02 00 00 03 00 00 00 26 05 3F .............&.?

00000010 00 00 00 00 00 00 03 59 55 44 45 4E 30 30 30 54 .......YUDEN000T

00000020 30 32 00 38 23 54 37 10 02 4E 72 02 8C 63 16 16 02.8#T7..Nr..c..

00000030 0B 0B 0A 0A 01 19 1B 0C 0C 0C 0D 01 00 00 00 00 ................

Lenke til kommentar

Kjöpte fujifilm plater til 7 kr stk her i Sverige, de ga 98 kvalitetspoeng, meget bra plater. Men jeg trenger printables, så de er ikke aktuelle for meg lengre. Men fy for en bra pris på de meget bra platene. Tror mediakoden var fujifilm02, dersom jeg husker rett.

Lenke til kommentar

Det spørs jo ka type plater du vil ha. Vil du ha gode kvalitetsplater som er litt dyrere enn andre, vil du ha någen plater med relativ bra kvalitet i forhold til pris, eller vil du kjøpe billige dritt plater og bare brenne ut någe

peewee

Lenke til kommentar

Lurer litt på dette med livstidsgaranti, hva det egentlig innebärer. Hva er det som gjör at f.eks en Taiyo Yuden plate har lengre holdbarhet enn en ePerformance plate? Hvor lang holdbarhet beregnes f.eks en ePerformance plate å ha egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...