Rockj Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hvem produserer 'That's Write'? Og er du garantert å få samme produsent hver gang? Kjøpte 10 Verbatim DatalifePlus DVD+R nå, har ikke sjekket platene ennå, men boksene sier 'Made in India'. Min forrige bestilling var TY/Made in Japan. Samme part nummer og nøyaktig like bokser, bortsett fra 'Made in....'. Stort sett gjelder dette for verbatim (både CD-R og DVDR): Made in Japan: produsert av Taiyo Yuden og identifiseres som Taiyo Yuden. Made in Singapore: Produsert an Mitsubishi Chemicals. Made in Taiwan: Produsert av CMC Magnetics, men identifiseres som Mitsubishi Chemicals. Made in India: Produsert av Moser Baer (samme som produsere MMORE CD-R f.eks), men identifiseres som mitsubishi chemicals. Made in Mexico: Produseres av Mitsubishi chemicals Made in EU: Produseres i Irland på Kodak sin gamle fabrikk, identifiseres som Mitsubishi Chemicals. Made in China: Du kan få både CMC magnetics som er produsert i kina eller Mitsubishi Chemicals som er produsert i mexico! (Ja så "made in China" kan være feil!). Så jeg spør - Når du kjøper Verbatim - vet du alltid hva du får? Så vitt eg har forstått, så er det "That's Write" cd'er som er fine for NEC-1300a dvd brennaren min. Men så skriver du om ...dette med er du garantert om å få samme produsent kvar gong? men gjaldt dette berre Verbatim eller er det også "That's Write" ...fordi..eg har kjøpt en 25 pakkning av Datawrite manufactured by database media på komplett. og til no so har eg trutt platene har funka fint av dei eg brenne...men når eg lånte dei til ein venn får du lese problem på slutten ..har undersøkt litt meir, og det er bad sectors mykje på slutten så har en følelse på at eg mykje øydelagt backup..litt kjipt. Dette skjer iallefall når du brenner på 4x, skal ta å sjekke om det same oppstår når eg brenner på 2x. Ellers så har eg lyst til å prate med andre som har NEC 1300a brenner for å høre kva plater dere bruker som ikkje har noen problemer.. uten av å vere av den dyre sorten. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Så vitt eg har forstått, så er det "That's Write" cd'er som er fine for NEC-1300a dvd brennaren min. Men så skriver du om ...dette med er du garantert om å få samme produsent kvar gong? men gjaldt dette berre Verbatim eller er det også "That's Write" ...fordi..eg har kjøpt en 25 pakkning av Datawrite manufactured by database media på komplett. og til no so har eg trutt platene har funka fint av dei eg brenne...men når eg lånte dei til ein venn får du lese problem på slutten ..har undersøkt litt meir, og det er bad sectors mykje på slutten så har en følelse på at eg mykje øydelagt backup..litt kjipt. Dette skjer iallefall når du brenner på 4x, skal ta å sjekke om det same oppstår når eg brenner på 2x. Ellers så har eg lyst til å prate med andre som har NEC 1300a brenner for å høre kva plater dere bruker som ikkje har noen problemer.. uten av å vere av den dyre sorten. Det er That's Write +R som skal virke med NEC, du har kjøpt -R. Sansynligvis er det versjon 1, som ble laget av Princo. De er kjent for å være dårlige på slutten om ikke man har en god brenner. NEC ser ut til å variere litt i brennekvalitet, både avhengig av hvor heldig du er med brenneren, og hvilken BIOS-versjon du bruker. For å ha noen sjanse til å brenne Princo bra, bør du bruke Herries hackede firmware, og brenne på 2x. Link finner du ved å søke. Kjøper du Datawrite fra brenner.no, får du versjon 2, som er produsert av Infodisc. Disse fungerer muligens noe bedre med NEC, men du vil uansett komme bedre ut av det ved å kjøpe That's Write +R. Endret 11. desember 2003 av tvangsgreie Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 That's write DVD-R: Versjon 1: Princo - ikke så veldig bra. Versjon 2: Lead data - kommer ann på brenner, men funker bra i plextor PX-708A. (funker dårlig i pioneer, LG og Lite-On). Versjon 3: VANGUARD - vet lite om disse da jeg ikke har dem - trolig dårlig kvalitet. JA, de fleste merker bytter ofte produsent. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Så det er bare til å hamstre That's Write! mens det ennå er go' saker altså? Lenke til kommentar
cyc Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Heisann. Noen som vet om disse platene er noe å satse på? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=3&GrpID=9&s=pl Har en pioneer brenner. Har brent en haug med datawrite dvd-r som alle nesten er tullete. Lenke til kommentar
larion Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hei og hå alle sammen! Jeg bruker Princo i en Sony DW - U10A. Jeg har brent rundt 1000 - 2000 plater siden jeg begynte med dette og har ødelagt maks 10 plater, jeg backer up filmer, xbox spill og PS2 spill, har ikke hatt noen problemer enda.. Bestiller mine plater fra www.brenner.no, for 10 kr stk. Min erfaring med Princo er at de funker utrolig bra, ihvertfall nå som de kan brennes på 4x enten du brenner filmer eller spill, eller data *S* larion Lenke til kommentar
_pippin_ Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Hallo, jeg tenkte å bestille DVD plater, hvilken av disse vil dere anbefale?? Verbatim DVD+R plate 4,7GB, 4x (Metal AZO) pakke 25stk i Spindle-379,00 That`s Write DVD+R plate 4,7GB 4x - (Sølv) 25 stk. spindel-323,05 Hvilken av disse er best? Lenke til kommentar
_pippin_ Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg har en Pioneer dvd rw dvr-106D brenner! Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Verbatim DVD+R plate 4,7GB, 4x (Metal AZO) pakke 25stk i Spindle-379,00That`s Write DVD+R plate 4,7GB 4x - (Sølv) 25 stk. spindel-323,05 Hvilken av disse er best? Det er litt komplisert å svare på, men alle svarene finnes i denne tråden... Lenke til kommentar
ss8200 Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Tenkte jeg kunne legge inn min erfaring med That's write DVD-R. Platene er fra Lead data. Brenner er en Plextor 708A(firmware 1.03). Dette funker utrolig dårlig. Har hatt feilbrenning på ca 50% Prøvd i forskjellig hastighet også. Det hjalp ikke stort. Så fra nå blir det Verbatim +plater, uansett. Edit:trykkleif Endret 17. desember 2003 av ss8200 Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Tenkte jeg kunne legge inn min erfaring med That's write DVD-R. Platene er fra Lead data. Brenner er en Plextor 708A(firmware 1.03). Dette funker utrolig dårlig. Har hatt feilbrenning på ca 50% Prøvd i forskjellig hastighet også. Det hjalp ikke stort. Så fra nå blir det Verbatim +plater, uansett. Edit:trykkleif Samme her. Thats Write - plater er noe av den verste møkka som noengang er lagd. Jeg har en NEC 1300a. De eneste platene som har vært problemfrie hos meg med denne brenneren er Verbatim + og - plater. Jeg har prøvd Thats Write og Ricoh sin 50 pakning med produsent leaddata01. Ricoh platene fungerer greit i 2.4X, men med 4 blir de uleselige på slutten. Problemet er at man ikke kan stole på de slik at jeg blir nødt til å kjøre en discscanning hver gang platen er ferdig. Det er utrolig kjipt. Med Verbatim sine plater er det aldri feil selv om jeg brenner på 4X hastighet. Mitt inntrykk er at hvis du skal ha noen plater som er til å stole på på en NEC 1300a brenner så må du kjøpe plater med TY som produsent. Etter så mange feilbrenninger jeg har hatt med andre billigmerker ville det også lønt seg i lengden samtidig som man slipper bekymringer for feilbrenning. LarsC har flere ganger påpekt at det er sløsing med penger å kjøpe kvalitetsplater. Der må jeg si meg uenig. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 LarsC har flere ganger påpekt at det er sløsing med penger å kjøpe kvalitetsplater. Der må jeg si meg uenig. Hva behager? Jeg synes ikke det er pent av deg å tillegge meg utsagn jeg ikke har kommet med. Har du en link til disse gangene? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 LarsC har flere ganger påpekt at det er sløsing med penger å kjøpe kvalitetsplater. Der må jeg si meg uenig. Hva behager? Jeg synes ikke det er pent av deg å tillegge meg utsagn jeg ikke har kommet med. Har du en link til disse gangene? "Et lass Verbatim? Mer penger enn vett? Jeg har blakket meg på Verbatim jeg også, men nå blir det That's Write for alle penga (13 spenn per stk)." Er vel antakelig dette innlegget på side 3 i tråden han sikter til. Den kan vel relativt lett tolkes i den retningen som zachzi gjør. AtW Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Men utsagnet kom vel på et tidspunkt når Verbatim kostet betydelig mer enn 15kr pr. stk. Det er ingenting noe galt med Verbatim, bare prisen er riktig. Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 LarsC har flere ganger påpekt at det er sløsing med penger å kjøpe kvalitetsplater. Der må jeg si meg uenig. Hva behager? Jeg synes ikke det er pent av deg å tillegge meg utsagn jeg ikke har kommet med. Har du en link til disse gangene? "Et lass Verbatim? Mer penger enn vett? Jeg har blakket meg på Verbatim jeg også, men nå blir det That's Write for alle penga (13 spenn per stk)." Er vel antakelig dette innlegget på side 3 i tråden han sikter til. Den kan vel relativt lett tolkes i den retningen som zachzi gjør. AtW Jepp. Det var på bakgrunn av det AtW nevner at jeg skrev det jeg skrev. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Men utsagnet kom vel på et tidspunkt når Verbatim kostet betydelig mer enn 15kr pr. stk. Det er ingenting noe galt med Verbatim, bare prisen er riktig. Ikke for å starte en flamewar/kverruleringskonkurranse. Men kostet ihvertfall 21kr på datakjeden-butikker når innlegget ble skrevet, og antakelig mindre på nett. AtW Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) A: En gang != flere ganger. B: Observér smilien. C: Verbatim-platene jeg snakker om kostet 30kr per stk (det står i mitt første innlegg i tråden). D: Verbatim-plater kan som nevnt være av veldig forskjellig kvalitet, fra det absolutt middelmådige til toppklasse. E: Les OC-Freaks informasjon om That's Write +R-platene en gang til, og prøv å fortelle meg helt alvorlig at de ikke faller under begrepet 'kvalitetsplater'. Jeg får bare gjenta: vennligst ikke tillegg meg utsagn jeg ikke har kommet med. Du er ute på glattisen, Zachzi. Endret 17. desember 2003 av LarsC Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 A: En gang != flere ganger.B: Observér smilien. C: Verbatim-platene jeg snakker om kostet 30kr per stk (det står i mitt første innlegg i tråden). D: Verbatim-plater kan som nevnt være av veldig forskjellig kvalitet, fra det absolutt middelmådige til toppklasse. E: Les OC-Freaks informasjon om That's Write +R-platene en gang til, og prøv å fortelle meg helt alvorlig at de ikke faller under begrepet 'kvalitetsplater'. Jeg får bare gjenta: vennligst ikke tillegg meg utsagn jeg ikke har kommet med. Du er ute på glattisen, Zachzi. Glattis ? Der befinner du deg akkurat nå. A-B: Som AtW påpekte så har du skrevet innlegget slik at det ikke er noe galt i tolke det slik jeg gjorde. Den smilien du ber meg om å ovservere er helt idiotisk. Den kommentaren du kom med er ikke annet enn irriterende med eller uten den "blunkesmilien" så det var på sin plass at jeg svarte slik jeg gjorde. C: Angår AtW sitt innlegg, men jeg har sett både + og - plater fra verbatim til under 30KR stykk. Men du tenker vel kanskje på noe annet ? D: Påstanden om at verbatim kan være av middelmådig kvalitet tror jeg ikke noe på da jeg har brent hundrevis av verbatim plater uten en eneste feil. Det er det eneste merket jeg ser på som sikkert. Om det skulle finnes noen som var av "middelmådig" kvalitet så må dette være unntak. Ingen er perfekte, men Verbatim er nær på platefronten. E: Ja, jeg har lest OC-Freaks informasjon om That's Write sine + plater. Disse platene er etter min mening IKKE kvalitetsplater. Grunnen til dette er at hvis jeg brenner disse platene med hastighet på 4X fører dette til at 50% av platene blir uleselige på slutten. Dette er vel ikke skikkelig kvalitet? De platene jeg snakket veldig stygt om er forresten That's Write sine - plater som er av enda dårligere kvalitet enn + platene. + platene til That's Write har jeg ikke sagt noe om før nå. Jeg anbefaler deg derfor å lese innleggene nøye slik at du slipper å drite deg ut flere ganger. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 A-B: Som AtW påpekte så har du skrevet innlegget slik at det ikke er noe galt i tolke det slik jeg gjorde. Den smilien du ber meg om å ovservere er helt idiotisk. Den kommentaren du kom med er ikke annet enn irriterende med eller uten den "blunkesmilien" så det var på sin plass at jeg svarte slik jeg gjorde. Innlegget. Du skrev 'flere ganger'. Smilien indikerer at kommentaren er spøkefullt ment. At det er noe du ikke forstår eller får i vrangstrupen er ditt problem, ikke mitt. C: Angår AtW sitt innlegg, men jeg har sett både + og - plater fra verbatim til under 30KR stykk. Men du tenker vel kanskje på noe annet ? Nei. Det var spesifikt Verbatim-platene jeg hadde kjøpt til, igjen, 30 kroner platen. Du anbefaler meg å lese innleggene nøye, men det er tydeligvis ikke så farlig om du gjør det selv. Om de fantes billigere på nett en eller annen plass, er fullstendig irrelevant. D: Påstanden om at verbatim kan være av middelmådig kvalitet tror jeg ikke noe på da jeg har brent hundrevis av verbatim plater uten en eneste feil. Det er det eneste merket jeg ser på som sikkert. Om det skulle finnes noen som var av "middelmådig" kvalitet så må dette være unntak. Hvorvidt du tror på det eller ei, er revnende likegyldig. Faktum er at Verbatim-plater kan være av svært forskjellig kvalitet. E: Ja, jeg har lest OC-Freaks informasjon om That's Write sine + plater. Disse platene er etter min mening IKKE kvalitetsplater. Grunnen til dette er at hvis jeg brenner disse platene med hastighet på 4X fører dette til at 50% av platene blir uleselige på slutten. Dette er vel ikke skikkelig kvalitet? Jeg har nå brent 25 plater på 4x, uten å bumpe borti en eneste dårlig plate. Hva du synes om dem bryr meg midt på ryggen, jeg anser dem å være kvalitetsplater. De platene jeg snakket veldig stygt om er forresten That's Write sine - plater som er av enda dårligere kvalitet enn + platene. + platene til That's Write har jeg ikke sagt noe om før nå. Jeg så det, men du misforstår grovt. Din påstand var 'LarsC har flere ganger påpekt at det er sløsing med penger å kjøpe kvalitetsplater', implisitt sier du da at Verbatim == kvalitetsplater, og de platene jeg kjøper da ikke er kvalitetsplater. Lenke til kommentar
Movadelic Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Det er nok av tråder her på forumet som sporer av. Hva med å holde seg til diskusjonen om dvd-plater som er av almenn interesse istedenfor å forsøple tråden med "krangel" som ikke interesserer stor andre enn de få innvolverte. Start heller en ny tråd i kategorien søppel eller send en privat melding til den det gjelder så slipper vi andre å bruke tid på å lese denslags svada. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå