Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
disse datawrite platene:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304620&cks=PRL

er det disse:

Prodisc.R03 8x DVD+R: Produsert av Prodisc i Taiwan. Er blant de beste 8x platene jeg har hatt. Merker: eProformance Datawrite og Bulkpaq.

Leverandører: www.norwaydisc.no www.brenner.no og www.pxp.no

Kvalitets score: 85%

og hvis det er det, er datawrite noe dårligere enn eproformance eller bulkpaq?

om de er dårligere vet jeg ikke, men Datawrite og Bulkpaq er oftest B grade kvalitetssortering.

Så du kan være uheldig og få dårligere plater.

Lenke til kommentar

Den ansatte på Lefdal, som forøvrig var butikken på Alnabru, hadde vel haka ganske langt ned på brystkassa ja..., og da jeg kom til kassa lurte ekspeditøren på hvilken pris jeg hadde brukt prisgarantien på......hehe

Måtte kjøpe alle til full pris først, og så gå inn igjen.

Nå har jeg brukt prisgarantien til Ledal endel ganger, og det er like morsomt hver gang. :cool:

Lenke til kommentar
Den ansatte på Lefdal, som forøvrig var butikken på Alnabru, hadde vel haka ganske langt ned på brystkassa ja..., og da jeg kom til kassa lurte ekspeditøren på hvilken pris jeg hadde brukt prisgarantien på......hehe

Nå har jeg brukt prisgarantien til Ledal endel ganger, og det er like morsomt hver gang. :cool:

Jepp husker enda da jeg kjøpte 40 spindler verbatim 4x -R til 75,- pr stk på lefdal. Normalprisen var 299,- matchet med pris på 149,- og 150% differanse tilbake = 75,- pr spindel.

Tjente noen tusen på den handelen ja ;)

Lenke til kommentar

Morn du DVD freak! Var idag innom OBS og kjøpte meg en spindel med 25 stk DVD+R. Jeg betalte 169kr for spindelen.

På pakken står det [intenso], 1x-8x. Skal bruke de i min AOpen 8x DVD ± RW Double Layer. Troen på at disse dvd platene funker slik nogenlunde? Ser ikke for meg at jeg skal ha de liggende i en årrekke akkurat. Ikke åpnet pakken enda, så jeg vil gjerne ha din/deres velsignelse før jeg åpner....

Lenke til kommentar

Nå har jeg brukt prisgarantien til Ledal endel ganger, og det er like morsomt hver gang.  :cool:

Jeg var en svært hyggelig tur innom Lefdal Alnabru selv idag.....

Rasket med med en Verbatim DL plate også.

Lenke til kommentar
Morn du DVD freak! Var idag innom OBS og kjøpte meg en spindel med 25 stk DVD+R. Jeg betalte 169kr for spindelen.

På pakken står det [intenso], 1x-8x. Skal bruke de i min AOpen 8x DVD ± RW Double Layer. Troen på at disse dvd platene funker slik nogenlunde? Ser ikke for meg at jeg skal ha de liggende i en årrekke akkurat. Ikke åpnet pakken enda, så jeg vil gjerne ha din/deres velsignelse før jeg åpner....

Kjenner ikke denne brenneren og heller ikke disse platene :p Siste jeg hadde intenso var i CD-R dagene - og da var de prodisc eller CMC, så hvis de holder seg til samme produsent så bør platene virke ok (har dog hatt dårlige erfaringer med AOpen brennere så jeg garanterer ingenting).

Lenke til kommentar
Okey, men da tester jeg de. Vil du ha noe testresulatet her? Og fra hvilket program?

Det er jo greit om du tester at platene i det minste er lesbare med f.eks Nero Cd-Speed www.cdspeed2000.com

Sett i den brente platen og trykk start, da skal du få en ren kurve som øker uten hoppe ller hakk. Da her du ihvertfall en plate som virker.

Det finnes mer avanserte testmåter også - men dette krever brennere som støtter dette (BenQ, plextor, Lite-On f.eks).

Lenke til kommentar

Da har jeg kjørt den testen, på en plate som er laget i Pinnacle, med en film....

Her er resultatene

Disc info: PRODISC R03 - Noe som vel skal være kvalitet?

Hva er din dom? Dårlig brenner? Dårlige plater?

Testet plata på stuedvd-spilleren nå. "Reading". Funket altså ikke... Kjipern! Brente en plate med masse ISO'er, kopierte alt over til HD, funket også fint som bare det...

Endret av and_mit
Lenke til kommentar

Det resultatet der er heller dårlig (men tross alt brukbart på brenneren som selv skrev platen). Du har en (Netshop/Tundra/Whitebox) 1557? Det ser ut til at denne brenneren, QSI SDW-082 (Quanta Storage Inc. er den egentlige produsenten) støtter svært få platetyper i firmware. På andre palter vil den nok bruke en genrell brennestrategi som kan gi svært variable resultater.

Prøv støttede DVD+R 8X plater. Mitsubishi MCC.003 (Verbatim), CMC.E01 eller Ritek.R03 (God sjanse for at That's Write +R 8X er disse), Taiyo Yuden TY.T02 (Varbatim Pastel, eller silvertop fra PXP på spindel) eller Optodisc.OR8 (Samsung).

Mek at jeg ikke her har tatt noen stilling til *hvor* bra disse platene er sammenlinet med hverandre, bare nevnt plater som er oppgitt til å være støttet av denne brenneren og som du enkelt kan få tak i her i landet. Har bare en 'forbigående' erfaring med denne brenneren selv, men jeg tipper at alle de nevnte platene vil gi bedre resultater enn de du linket til over.

Edit: Prodisc.R03 har jeg selv hatt gode erfaringer med på flere brennere, men de er ikke nevnt i mediastøtten til denne brenneren, og da kan resultatet gå både hit og dit helt uavhengig av hvor bra *platene* egentlig er.

Edit2: Informasjonen er tatt fra mediastøtten til den eksterne retialversjonen av denne brenneren som jeg postet tidligere i denne tråden.

Edit3: Når det gjelder stuespilleren: Hvilken modell er dette, og er du sikker på at den leser +R i det hele tatt? Det er ingen informasjon om DVD-R i dokumentet fra produsenten, men det kan hende at gode -R (t.eks Verbatim) vil fungere bedre til film på din hardwarekombinasjon.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Netshop 1557 ja, det stemmer. Lærer noe hver dag ser jeg. Får vel se om jeg ikke får kjøpt inn noen av de platene som er anbefalt til min brenner da.

DVD spilleren som står på stua er en Harman/Kardon, og jeg vet at den leser DVD+R, funker nemlig en plate med samme filmen, som er av typen Verbatim.... Så da må jeg vel bare finne meg i å kjøpe "skikkelige" plater til filmbruk, mens jeg kanskje kan bruke disse til datasaker?

Fant That's Write 8x DVD+R 4,7GB 25-pack Cake Box" på Datakjeden, for 86kr. Kan de brukes til min brenner på en tilfredstillende måte, altså er de "godkjent" for min brenner? Vil gjerne ha noen jeg kan brenne egne dvd-filmer på, gjennom Pinnacle.

Endret av and_mit
Lenke til kommentar
Netshop 1557 ja, det stemmer. Lærer noe hver dag ser jeg. Får vel se om jeg ikke får kjøpt inn noen av de platene som er anbefalt til min brenner da.

DVD spilleren som står på stua er en Harman/Kardon, og jeg vet at den leser DVD+R, funker nemlig en plate med samme filmen, som er av typen Verbatim.... Så da må jeg vel bare finne meg i å kjøpe "skikkelige" plater til filmbruk, mens jeg kanskje kan bruke disse til datasaker?

Fant That's Write 8x DVD+R 4,7GB 25-pack Cake Box" på Datakjeden, for 86kr. Kan de brukes til min brenner på en tilfredstillende måte, altså er de "godkjent" for min brenner? Vil gjerne ha noen jeg kan brenne egne dvd-filmer på, gjennom Pinnacle.

That's write vil jeg tro du får enda større problemer med da disse er enda dårligere kvalitet - samme gjelder samsung.

Lenke til kommentar
Hei!

Beklager hvis jeg ikke har fulgt med nå, men jeg kunne tenkt med å kjøpe flgende plater:

http://www.norwaydisc.no/webshop/product_r...45fa28f8dee10ee

http://www.norwaydisc.no/webshop/product_i...45fa28f8dee10ee

Dette er vel omtrent det samme? Og er kvaliteten på de gode? Synes i alle fall prisen var veldig bra :yes:

Virker svært bra på de aller fleste brennere.

Hvilken brenner har du?

Min favoritt er dog DVD+R versjonen.

Lenke til kommentar

For et styr. Trodde ikke det skulle blå så problematisk å kjøpe plater:)

Får vel bare krype til korset å kjøpe Verbatim plater da, så er jeg ihvertfall sikker på at de fungerer. Kan du anbefale disse: Verbatim 8x DVD+R disc 4,7GB (Advanced AZO) 25-pack Cake Box til min brenner? Eller andre fra datakjeden som er bedre?

Så det qwert skriver om Thats Write platene er bare sludder og vås?

Lenke til kommentar

Så om jeg stikker på Datakjeden og spør om det er ritek eller CMC, så kan de ikke svare meg på dette? Ikke noe som står utenpå pakken?

Sorry at jeg maser så fælt, men gidder ikke kjøpe mer katta i sekken. Utrolig tungvint opplegg dette. Burde vært noe enklere system i dette rotet :)

Lenke til kommentar
Hei!

Beklager hvis jeg ikke har fulgt med nå, men jeg kunne tenkt med å kjøpe flgende plater:

http://www.norwaydisc.no/webshop/product_r...45fa28f8dee10ee

http://www.norwaydisc.no/webshop/product_i...45fa28f8dee10ee

Dette er vel omtrent det samme? Og er kvaliteten på de gode? Synes i alle fall prisen var veldig bra  :yes:

Virker svært bra på de aller fleste brennere.

Hvilken brenner har du?

Min favoritt er dog DVD+R versjonen.

Jeg så visst litt feil. Jeg må nok ha DVD+ plater. Har kjøpt en brukt brenner fra en kamerat, tror den er 8X. Og må nok bruke DVD+ på den.. Men takk for svar, da blir det nok noen pakker med de 10 pakkene :!: Endelig skal jeg også begynne å brenne DVD'er!

Lenke til kommentar
Så om jeg stikker på Datakjeden og spør om det er ritek eller CMC, så kan de ikke svare meg på dette? Ikke noe som står utenpå pakken?

Sorry at jeg maser så fælt, men gidder ikke kjøpe mer katta i sekken. Utrolig tungvint opplegg dette. Burde vært noe enklere system i dette rotet :)

Står ingenting om produsent på pakkene nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...