Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.

Anbefalte innlegg

Lurte på forskjellen på DVD+r og DVD-r. På mange dvd spillere til hjemmekino står det ikke noe om hvorvidt de spiller hvilke formater. Kan man bare gå ut ifra at de spiller begge to?

Er DVD+r alltid best til å brenne ut hjemmelagede filmer med?

Se på siden: http://www.videohelp.com/dvdplayers.php?DV...&Search=Search&

Der kan du søke på din dvd- spiller og finne ut hva den støtter.

Correct me if i'm wrong, men mener at det er flest spillerer som støtter DVD- formatet.

Hadde de listet DVD+R med DVD-ROM bitsetting på denne siden så tror jeg dette hadde vært jevngodt med DVD-R og kanskje litt bedre.

DVD+R med DVD-ROM bitsetting er etter min mening de beste platene kompatibilitetsmessig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en BenQ DW1620A brenner.

noen som har testa å brenne http://www.psdata.no/ps.asp?it=110619 Samsung Pleomax DVD-R Media 4.7GB 8X IJP (Printable) Cake 50 Pack

Er på jakt etter printcder som ikke koster skjorta.

Har prøvd samme plater med +R uten særlig gode resultater.

Den første platen ble bra men så ble det dårligere og dårligere etterhvert.

Har samme brenner som deg (FW B7T9) og den brenner stort sett +R bedre enn -R så jeg tror ikke du vil få noe særlig bedre resultater med -R.

Jeg ville heller satset på eProformance men det blir nok litt dyrere med printbare dvd`er.

Lenke til kommentar

Noen som vet om billige tai jøde spindler dvd+r, 50-100 stk?

En ting til, er det noen som vet om TY produserer dvd+rw plater?

I såfall under hvilke merker?

Hvis jeg brenner dvd slideshows eller video fra f.eks videkamera, så tar min Grundig 5100 bare TY dvd+r.

Dette gjelder ikke hvis jeg kopierer filmer, da tar den alle plater og merker, både dvd+ og -

Den vil ikke spille -/+RW, så jeg har tenkt å prøve TY dvd+rw hvis de finnes, med bitsetting.

Har NEC 2510 med 2F8 firmware.

Lenke til kommentar
Bestilte 80 stk (16*5pk) Verbatim +r plater fra norwaydisc. Det stod at det var Yuden plater. Blir sur om dem blir identifisert som noe annet nå.

Takk for en glimrende guide :thumbup:

Identifiseres de som noe annet så kan du få kaste dem etter meg :p

Jeg som har lagt inn den infoen i shoppen så den skal være rett ;)

Lenke til kommentar

Har merka meg at de har tilbytt billige verbatim DVD+ plater hos multicom siste uka:

Verbatim 25pk DVD+R 16X cakebox kr. 179,-

Verbatim 25pk DVD+R 8X cakebox kr. 117,-

Ser ut til at det er en ukes tid før de kommer på lager igjen.

Er det noen som kjenner til detaljer rundt disse platene.

I følge leverandør har de Verbatim varenr. 43500 "Matt silver"

Tenkte jeg skulle kjøpe inn en del av disse. Har en BenQ 1620 brenner og har hørt rykter at den brenner 8X platene til Verbatim på 16X. Kan noen bekrefte evt. avkrefte en slik påstand.....

Lenke til kommentar
Hallois, jeg bare lurte på om noen vet hvor lenge en dvd brenner holder jeg?? hvor mange plater den kan brenne før den tar kvelden?? :ermm: noen som vet?? hvor mange plater har dere brent her inne?? Nyskjerrig jeg nei? :)

Hvorfor lurer du på det? Når brenneren ikke klarer mer, har det enten kommet mye raskere brennere, eller så har vi en ny teknologi uansett.

Eksempelvis har jeg en gammel sony cd-brenner (4x) som funker fint enda.

Lenke til kommentar

klarer ikke å finne nå info om: ProdiscF01 her inne.

Ser det er info om både ProdiscF02 og ProdiscF03 men ikke F01.

har ikke litt info om disse platene også ?

eProformance DVD-R 4.7GB 8X

Manufacturer Name : [Prodisc Technology Inc.]

Manufacturer ID : [ProdiscF01]

Lenke til kommentar
Hallois, jeg bare lurte på om noen vet hvor lenge en dvd brenner holder jeg?? hvor mange plater den kan brenne før den tar kvelden??  :ermm:  noen som vet?? hvor mange plater har dere brent her inne?? Nyskjerrig jeg nei? :)

Hvorfor lurer du på det? Når brenneren ikke klarer mer, har det enten kommet mye raskere brennere, eller så har vi en ny teknologi uansett.

Eksempelvis har jeg en gammel sony cd-brenner (4x) som funker fint enda.

Nei bare lurte på om noen hviste hvor mange plater dem klarte. 2000? 10000 kanskje? men er vel ingen som har brent så mange kanskje?

Lenke til kommentar
Ny clas ohlson-katalog dumpet ned i postkassen min i dag, og jeg oppdaget at de selger NEC-DVD'er... noen som vet hvordan disse er? Har en NEC 2500A-brenner, btw.

Helt ok.

Produsert av CMC, mediekode CMC.MAG.E01

Men er de ikke litt overpriset? sist jeg sjekket kostet de 249,- for en 25CB.

Lenke til kommentar
Noe som har erfaring med That's Write 4x DVD+RW? Finnes det en oversikt over kvaliteten på RW-media?

Vil ikke anbefale dem..Fikk PIF verdier opp til 59 på Nero Disc Quality Test og en qualityscore på 26..

Har også fått en del feilmeldinger av typen "No additional sense information" på starten av platene.

Edit:

Platene mine er RICOHJPN W11.

Hvem som er produsenten av platene nå vet jeg ikke

Endret av Gerrard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...