Ronny M Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 hm...litt off topic, er den noen som vet hvorfor ikke denne tråden dukker opp i "Mine Innlegg" selv om jeg har postet flere ganger her? Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 hm...litt off topic, er den noen som vet hvorfor ikke denne tråden dukker opp i "Mine Innlegg" selv om jeg har postet flere ganger her? Fordi den er sticky? Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Var en fryktelig lang tråd o skumme igjennom dette så jeg tar sjangsen på at ingen blir sur hvis jeg stiller spørsmål som allerede er besvart. Har tidligere kjøpt eprofomance 4x dvd-r fra norwaydisc,nå ville jeg teste ut + formatet og gå opp til 8x men disse er desverre utsolgt så siden det ikke er test av 8x dvd-r(prodisc) på første siden her lurer jeg på om noen har erfaring med disse? Spørsmål #2 dreier seg om denne uoffisieller firmware oppdateringen til NEC2500,har prøvd herrie.org i måneder nå(føles slik ihvertfall) men den er jo nede fremdeles som dere alle sikkert vet,er det mulig å finne denne et annet sted? og er det en enkel .exe oppgradering?? På forhånd takk! Lenke til kommentar
osundnes Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hold dere for guds skyld borte fra merket Sentinel DVD+R som selges av Papyrus. Jeg har kjøpt 400 av disse og sikkert 25 % av de har feilet. De har ikke feilet under selve brenningen, men når jeg har testet platen ved å kopiere filene fra dvden til harddisk feiler dette, dvs. feilbrenning. Jeg har kastet bort så mange timer på dette at jeg har blitt flyforbannet! Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 01.11.04 18.38 Ankommet postkontor 4391 SANDNES LURA GLEDE MEG SOM EIN HOND TIL Å HENTA DEN I MÅRÅ !! (BENQ DW 1620) Gerrard, har du fått din?? trodde jeg og det bestilte same dag Den kom på postkontoret her 18:37 idag, men jeg har ikke hjemme før etter det stengte Men da blir det en desto bedre dag imorgen Må nesten få høre kossen det har gått med brenneren da?? Någen brennefeil? funker den fint? og får du gode resultater?? selv kan jeg si at jeg hadde et lite problem i begynnelsen. Brenneren brente ut cd`er plekkfritt på 16x men klarete ikke "lese" cd`en. Det vil sei at den viste ka navn cd`en hadde og at autorun ikke funka uanz ka eg gjorde. men etter jeg hadde brent ut alt på hdd`en formatert og innstalert alt på ny funker den så bare det. Er utrolig godt fornøyd, og har ennå til gode å feilbrenne dvd plater. har feilbrent 2 cd plater, men det er min egen feil (dårlige plater, max speed + brukte dataen til masse aent da). peewee Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg fikk bare prøvd den en dag foer jeg dro til Liverpool og der er jeg fortsatt. Det lille jeg fikk brent gikk feilfritt og med gode resultater på cd-speeds feilrapportering. Det morsomme var å sjekke feilnivå på en That's write dvd-r(vanguard) brent 1. februar. Den fikk så høye feilverdier at den ble helt uleselig etterhvert. Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hheeh, hmm i liverpool ja. heldigris. kos dg på kamper da Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Har kjøpt 100 eProformance +R/8x. Har plextor 712 med 1.05 bios og Nero 6.601. Brant på 12x. Resultatet ble ikke helt bra: La merke til at tidsmerkeringen for gjennstående tid nådde 0 ca 1,5 min før brenningen var ferdig. Er det vanlig ? Når jeg brenner Verbatim 4x@8x stemmer tidregning bra og PIE max er på 8. Arne M Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Plextor er kjent for å vere kresen på plater. ePreformance er ikke de beste platene. du får kvalitet får pengane, men plextoren kan vere veldig kresen. hadde vert sinnsykt kjekt å se kvalitets kjekk med de platene på ein BenQ brenner. men er jo egentlig sama om verdiane er litt høge, har du kjekka lesekurven i cd speed?? og sett om plata er leselig?? får er den det så går det jo greit. peewee Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Leste fra lista til OC-Freak. Det er jo Prodisc.R03 Fikk inntrykk at de var bra. Prodisc.R03 8x DVD+R: Produsert av Prodisc i Taiwan. Er blant de beste 8x platene jeg har hatt. Kvalitets score: 85%Merker: Datawrite og Bulkpaq.Brennere som brenner disse bra på 12x: Plextor PX-712A BenQ DW1620A Har prøvd nå på 8x og resultatet er verre. Lurer på om det er noen falske plater med mediakode Prodisc. Oppdaget at jeg hadde 2.17 og ikke 2.18 av plextool. Kjøre nå ny test , men resultatet blir ikke bedre. PlexTools Professional V2.18 Q-Check PI/PO Test Copyright © 1999-2004 Plextor SA/NV 10. november 2004 ------------------------------------------------------- PIE POE POF Avg 36.73 - - Max 1310 - - Total 5247494 - 0 PIE: ECC Blocks 71273-71280 detected 310 errors PIE: ECC Blocks 71297-71304 detected 300 errors PIE: ECC Blocks 71305-71312 detected 287 errors PIE: ECC Blocks 71705-71712 detected 285 errors PIE: ECC Blocks 72473-72480 detected 288 errors PIE: ECC Blocks 73537-73544 detected 307 errors o.s.v. Lurer på hva som er feil ? Dette kan da umulig stemme, spesielt etter å ha lest omtalen til OC-Freak ? Har plexen knela ? Arne M Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Kjørte test med Verbatim. Alt ok her. Ikke PIE over 20. Har testet 12x brenningen i Nero CD-DVD Speed. Ser jo ikke ille ut ? eller ? Har ikke brukt Nero til dette før. Er det noen som kan fortelle meg om det er bra eller ? Arne M Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Har prøvd nå på 8x og resultatet er verre. Lurer på om det er noen falske plater med mediakode Prodisc. ARGH! Jeg har også gått over til eProformance 8x-plater, jeg håper inderlig ikke dette stemmer. :< Jeg har ikke Plextor/LiteOn-brenner, så jeg kan ikke teste platene mine. De er brent på 4x med en NEC-1100a og verify har ennå ikke feilet. Hvor kjøpte du dine? Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Kjøpte mine på DI i Oslo. Det som har skjedd er er at jeg åpnet boxen og puttet øverste plate inn i brennern. Startet opp med 12x brenning , men fikk for feilmelding " Genetating DVD high compability borders". Han brandt noe og slengte ut DVD`en. Sjekket DVD`en og så at overflata på DVDen så litt merkelig ut. Den hadde jo ligget øverst så jeg slengte inn en ny og prøvde på nytt. Fikk så den brenningen som er første innlegg in saken fra meg. Prøvde så med 8x o.s.v. Kom så sent i går til å titte mere på den første DVD med den merklige feilmeldinge. Den så hårete ut. Virket som om beleget under hadde løsnet og små tråder falt av. Det jeg så gjorde i dag tidlig var å støvesuge brenneren gjennom luka. Så kontroll brente jeg med et par Verbatim , som jeg kjenner fra før, og sjekket i plextool. Alt ok. Brendte så med eProformance 8x@12 og fikk denne Betraklig bedre med PIE avg. 0,59, max 70, total 84753 Er tydligvis ikke god på slutten. Er fortsatt dårligere enn ver 4x@8x. Hadde forventet bedre resultat. Moralen må være å sjekke DVD plata før man legger den inn. Arne M Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Min førsteplate var det jo også feil med. Store hakk i den. Så dere, sjekk SPESIELT den første plata i hver cakebox for sikkerhets skyld! Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Kjøpte en spindel med intenso 8x plater, overflatebehandla og ser ut til å virke fint på 8x i min plextor 708A med fw 1.08. De var billige også, 159 kr for 25stk. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 kjøpte 2 stk x25 thats write cakebox hos datakjeden. skjønte at de var optodisc. xbox har problemer med å lese brente dvd filmer, men ikke en standard dvd spiller. men de funker med sikkerhetskopier av spill etc på xbox. men uansett, mye dårligere enn de 50 thats write en kjøpte fra komplett for en stund siden (ricoh) så en måtte en tur på smart club, siden jeg trengte å kopiere over noen filmer. memorex dvd+r 1-4x ** INFO : An Empty Writable Disc Is Recommended For Accurate Results ** INFO : Drive = HL-DT-ST DVD+RW GCA-4040N ** INFO : Write Capabilities = DVD+R DVD+RW ** INFO : Disc = [DVD+R:CMC MAG-F01-000] ** INFO : Write Speeds (Supported By This Drive On This Disc) Listed Below ** INFO : GET PERFORMANCE Write Speed Descriptor(s) Descriptor #1 = 5540 KBPS ( 4.00x) - [CLV/Non-Pure CAV] Descriptor #2 = 3324 KBPS ( 2.40x) - [CLV/Non-Pure CAV] ** INFO : MODE SENSE Write Speed Descriptor(s) [Legacy Command] Descriptor #1 = 5540 KBPS ( 4.00x) - [CLV/Non-Pure CAV] Descriptor #2 = 3324 KBPS ( 2.40x) - [CLV/Non-Pure CAV] Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) *dobbelpost slett* Endret 14. november 2004 av EG-s Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 eProformance 8x DVD-R, som selges på Digital Impuls, har mediekode ProdiscF01, ifølge Nero. Hehe, og her var første-plata i boksen helt OK... Lenke til kommentar
jonia Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg kjører eProformance dvd+R 8x , jeg fikk problemer med å benne disse på 8x i min Plextor 708A, men når jeg brenner på 4x blir leseligheten perfekt. Neste ikke feil å antyde i det hele tatt. Tilogmed den superkresne Toshiba DVD-rom'en leser disse platene med største letthet (denne har slitt med å lese Verbatim tilogmed...!) Så ved å brenne eProformance 8x på 4x blir det perfekt hos meg, jeg har tid til å vente de ekstra minuttene. For 95 kr for 25 stk er de et varp!! Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Dette var en lang tråd. Det eneste jeg lurer på er om det er noen her som kort og greit fortelle meg forskjellen på DVD +/pluss og -/minus. Min brenner støtter begger "formater" og dual layer. Er nye på dette området... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå