Mr. Mustard Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Har også satset på en Plextor PX-708. Hittil har den virket perfekt, ingen feilbrenninger på de første 15 diskene, men den eneste disktypen jeg har prøvd er TDK +R 4x. Vil bare berømme OC-Freak for glimrende post. og samtidig bumpe tråden... Lenke til kommentar
sth Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 jeg fant ut etter å ha kjøpt en spidle med 25 Datawrite Classic at de ikke funker på Plextor PX-708A Dear sir, At this moment the datawrite media is not supported in the firmware. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 kjøpte meg en lite-on 8x brenner til 1350 spenn jeg, samt et lass verbatim dvd-r 4x printable plater. ingen feilbrenning enda, og alle skivene er spillbare i xboxen...smoooth!!! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Et lass Verbatim? Mer penger enn vett? Jeg har blakket meg på Verbatim jeg også, men nå blir det That's Write for alle penga (13 spenn per stk). Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hvem produserer 'That's Write'? Og er du garantert å få samme produsent hver gang? Kjøpte 10 Verbatim DatalifePlus DVD+R nå, har ikke sjekket platene ennå, men boksene sier 'Made in India'. Min forrige bestilling var TY/Made in Japan. Samme part nummer og nøyaktig like bokser, bortsett fra 'Made in....'. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Se innlegget til OC-Freak på første side. That's write DVD+R 4X i 25 spindel: RICOHJPNR01. Meget bra plater som produseres av ritek men med teknologi fra ricoh. Virker på 8X i Plextor PX-708A. trolig det beste kvalitet/pris forholdet jeg har sett på lenge, 13kr pr plate! Eneste jeg har å utsette på dem, er de ser teitere ut enn Verbatim-platene. Gullfarget overflatelag med stygge logoer. Men jeg skal ikke se så mye på selve platene, så det går nok greit allikevel. Endret 22. november 2003 av LarsC Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Hvem produserer 'That's Write'? Og er du garantert å få samme produsent hver gang? Kjøpte 10 Verbatim DatalifePlus DVD+R nå, har ikke sjekket platene ennå, men boksene sier 'Made in India'. Min forrige bestilling var TY/Made in Japan. Samme part nummer og nøyaktig like bokser, bortsett fra 'Made in....'. Stort sett gjelder dette for verbatim (både CD-R og DVDR): Made in Japan: produsert av Taiyo Yuden og identifiseres som Taiyo Yuden. Made in Singapore: Produsert an Mitsubishi Chemicals. Made in Taiwan: Produsert av CMC Magnetics, men identifiseres som Mitsubishi Chemicals. Made in India: Produsert av Moser Baer (samme som produsere MMORE CD-R f.eks), men identifiseres som mitsubishi chemicals. Made in Mexico: Produseres av Mitsubishi chemicals Made in EU: Produseres i Irland på Kodak sin gamle fabrikk, identifiseres som Mitsubishi Chemicals. Made in China: Du kan få både CMC magnetics som er produsert i kina eller Mitsubishi Chemicals som er produsert i mexico! (Ja så "made in China" kan være feil!). Så jeg spør - Når du kjøper Verbatim - vet du alltid hva du får? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Et lass Verbatim? Mer penger enn vett? Jeg har blakket meg på Verbatim jeg også, men nå blir det That's Write for alle penga (13 spenn per stk). Tja, koster ikke mer enn 100 spenn for 5 verbatimplater, dyrere enn mange andre, men så ler jeg godt av alle kammisene mine som har billig-cder som er ødelagt etter ett år, mens jeg koser meg med mine kvalitetsplater fra verbatim som varer og varer. Blir en prioriteringssak, men jeg er villig til å betale for kvaliteten verbatim gir. AtW Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 21 kr pr dvd-r 4x printable med cover synes jeg da ikke er noen upris. mine er forresten made in singapore. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Kjøpte akkurat disse: That's write DVD-R 4X i 25 spindel: LEADDATA01. MEGET billige plater, trodde disse var PRINCO men der tok jeg feil gitt. LEAD DATA platene er på nivå med PRINCO kvalitetsmessig, kanskje litt bedre....spesielt hvis du har en NEC ND1300A. Å flesteparten av de funker ikke med min NEC ND1300A. Får bare beskjed om at den har problemer med "Power Calibration" Puttet i en Plextor DVD-R brenner, så funket platene med en gang. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Kjøpte akkurat disse: That's write DVD-R 4X i 25 spindel: LEADDATA01. MEGET billige plater, trodde disse var PRINCO men der tok jeg feil gitt. LEAD DATA platene er på nivå med PRINCO kvalitetsmessig, kanskje litt bedre....spesielt hvis du har en NEC ND1300A. Å flesteparten av de funker ikke med min NEC ND1300A. Får bare beskjed om at den har problemer med "Power Calibration" Puttet i en Plextor DVD-R brenner, så funket platene med en gang. Takk for tilbakemelding. Den ekstra snadden med info om at de skulle virke bedre med NEC ND-1300A er basert på anbefalinger fra http://herrie.rpc1.org - som modifiserer firmware til NEC brennere så jeg trodde han visste hva han snakka om Skal endre dette Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Ikke noe problem. Solgte Nec'n min idag. Kunne ikke sitte med 50 plater jeg ikke kunne bruke. Kjøpte meg Plextor istedet. Er jo en bedre brenner uansett hvordan man ser på det. Utenom det må jeg si du har laget en veldig bra test av plater Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Kjøpte nettopp ein 5 pakning Verbatim +R plater på Elkjøp. Det står Made in Japan på coveret. På -R platene stod det Made in Singapore. Imidlertid står det "A Mitsubishi Chemical Company" på begge to. I Nero CD-DVD Speed blir +R plata registrert som TY plate. Så det er likevel "Made in.." som er avgjerande uansett? Kva andre program kan eg bruke for å finne info om platene slik? Programmet viser denne info berre om DVD plater når eg prøvar, ikkje CD plater. Kva program kan eg bruke for å teste CD og DVD plater for feil på platene (discscanning). Det er vel eit slikt med i Nero, men eg fekk berre til å køyre dette på CD plater, ikkje DVD plater. Ikkje viste det så masse interessant info heller. Eg har ein Lite-On LDW-401S brennar eg har oppgradert til 411S. Med følgte ei +RW plate som blir registrert som RICOH plate. Eg brente nettopp ut ein DVD film eg kopierte til maskina med DVDShrink på denne plata. Eg trengte ikkje komprimere filmen sidan den berre var 4GB. Når eg spelar av filmen på PS2'en min hakkar filmen bittelitt regelmessig kvart 5. sekund eller noke slikt. Kan det ha med at det er ei RW plate eller noke slikt? Noken forslag her? Eg brukte forresten Nero 6 til å brenne med. EDIT: Tyrkleif. =) Endret 25. november 2003 av Inbreak Lenke til kommentar
rscue Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Kan ha med at det er + format, ps2 (iallefall gamle) taklet ikke så bra + format men det skal det vist gjøre med dei nye RScue Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Maskina er omtrent eit år gammal. Versjon 7. Har berre så vidt testa DVD'ane, men dei spela eg har brent på Verbatim +R plater har funka fint. Lenke til kommentar
rscue Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 ok, da tar jeg feil Rscue Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Bump ^ lagt til kompatibilitetsrapporter.......mer kommer etterhvert Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Denne tråden burde stiftes fast i toppen av admin. Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 FUJIFILM DVD-RW x 5 - 4.7 GB til 63 NOK!? http://www.itbutikken.dk/default.asp?sprog...47&varenr=50174 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Den linken førte meg til en Lite-On-brenner. Det er sikkert pris per stk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå