Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.


Anbefalte innlegg

Kjøpte akkurat noen DataWrite Classic (aka Greytop?) DVD-R 8x som selgeren påsto var Ritek G05, men som identifiseres som PRODISCF01. Noen som vet noe om disse?

 

EDIT: Glem det. Søkte og fant svar. Prisen var for øvrig £29 for 100 stk, dvs ca kr 3,65 per plate.

Bare ut av interesse - hvor mye ble prisen per plate når fraktprisen er tatt med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare ut av interesse - hvor mye ble prisen per plate når fraktprisen er tatt med?

Siden jeg trakket av gårde til datamarkedet selv, så kan vel frakten sies å være inkludert. Jeg betalte £29 over disk (eller disc? :p ) og fikk fire 25x spindler. Samme fyren solgte Taiyo Yuden-disker til £32 for 100, men da jeg to ganger tidligere har fått falske TY-plater, valgte jeg å styre unna.

Lenke til kommentar
jaja, var borte på elkjøp i dag får å kjøpe ein xbox kontroll. så ser eg 25pakning med Verbatim plater til 139kr (5,56pr plata) någe så er ganske billig.

 

Har kjøpt cakebox på Lefdal før til 149. Det var DVD+R med reorder nummer:

43248

 

I det siste har disse kostet 249 både på Lefdal og Elkjøp.

 

Hvor så du disse platene? Forhåpentligvis er det priser vi får se her på østlandet også.

Lenke til kommentar

Dette var en veldig fin tråd! Men da jeg er svært uvitende om emne, ble veldig mye vanskelig å forstå. Prøver derfor å stille et konkret spørsmål:

 

Har denne brenneren, "NEC ND-3500A". Spørsmålet er da hvilke plater jeg skal kjøpe ( pluss eller minus, merke og hastighet). Bruken vil hoevdsaklig være brenning av data og filmer. Ser helst at prisen ikke er mer enn 6-7 kr/pr plate.

 

Jeg så i denne tråden at man tydeligvis kan brenne på raskere hastigheter enn det dvd`en "egentlig" er ment for. Hvordan gjøres dette? Kan jeg gjøre det med de platene dere eventuelt anbefaler?

 

Mvh

Mads

Lenke til kommentar

Jeg brente eProformance x8 kjøpt på Digital Impuls. Brent på 8x på min ikke helt nye PC. Nero sa det ble bra, men DVD'n ble slett ikke bra. Jeg hadde brent samme DVD (video) med Verbatim (samme som selges på Elkøp nå til 139,-) på 2.4x, og da ble det bra.

 

Mulig det er min PC som ikke takler 8x. Skal prøve 4x neste gang.

Lenke til kommentar

Aldrack:

 

Jeg har Nec 2510, altså ikke så veldig ulik 3500 og er veldig fornøyd med Verbatim -R plater, kjøpt i spindel på 25 stk. på Elkjøp/Lefdal for 249,-.

 

Har brent masse filmer og enda ikke møtt en spiller som ikke takler platene.

 

Når det gjelder hastighet er disse platene spesifisert for 4x (er de ikke?!), men brenneren finner som regel selv ut at 8x går greit og brenner automatisk på dette når den er innstilt på "maksimal" og ikke en bestemt hastighet.

Lenke til kommentar
Elkjøp - Forus - Stavanger

 

Satt ned fra 249 :)

Du har ikke tilfeldigvis en kundeavis eller noe du kunne ha scannet for at vi andre skal kunne dokumentere prisen?

 

Da blir det billige plater på hele gjengen for Elkjøp har jo prisgaranti og på Lefdal vil man til og med få platene for ufattelige 84 kr!! :D

 

Da blir de jo nødt til å sette prisen til 139,- hele gjengen for å ikke tape penger!

 

Med forbehold om å være helt på jordet selvfølgelig?!

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar

Jeg snudde den plata, og så noen av de dypeste hakkene jeg har sett på en brent DVD. Den må ha hatt de hakkene før jeg kjøpte den. Ingen andre DVD'er eller CD'er jeg har hatt fingrene i har hatt sånne hakk.

 

Så sjekk baksiden av eProformance platene før brenning.

 

For å være presis her: Dette var første plata i en cakebox. Neste plate så helt fin ut.

Endret av annie2
Lenke til kommentar
Elkjøp - Forus - Stavanger

 

Satt ned fra 249 :)

Du har ikke tilfeldigvis en kundeavis eller noe du kunne ha scannet for at vi andre skal kunne dokumentere prisen?

 

Da blir det billige plater på hele gjengen for Elkjøp har jo prisgaranti og på Lefdal vil man til og med få platene for ufattelige 84 kr!! :D

 

Da blir de jo nødt til å sette prisen til 139,- hele gjengen for å ikke tape penger!

 

Med forbehold om å være helt på jordet selvfølgelig?!

skal se om jeg klare å hoste fram det i dag :)

Lenke til kommentar

That`s write dvd-r har vel aldri vært Ricoh egentlig, men stort sett vanguard som er værre enn Optodisc.

Når de selger 100 dvd`er+cover lukter det lavkvalitetsplater lang vei.

Grei regel for That`s write dvd-r er vel styr unna.

Eneste grunn til å kjøpe dette er for de 100 dvd covrene, men med tanke på at platene er nærmest ubrukelig kan man vel få tak i billigere dvd covere.

Lenke til kommentar
01.11.04  18.38 Ankommet postkontor  4391 SANDNES  LURA 

 

GLEDE MEG SOM EIN HOND TIL Å HENTA DEN I MÅRÅ !! (BENQ DW 1620)

 

Gerrard, har du fått din?? trodde jeg og det bestilte same dag :)

Den kom på postkontoret her 18:37 idag, men jeg har ikke hjemme før etter det stengte :wallbash:

Men da blir det en desto bedre dag imorgen :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...