Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er de ePerformance 8x DVD+R platene som selges på Digital Impuls av samme kvalitet som de på Norway Disc?

Har ikke prøvd de fra Digital Impuls, men tviler på at det er noen forskjell.

 

Lurer på hvordan de kan selge de SÅ billig :ermm::hmm:

Dere har brevpost og det har ikke dem, så det blir billigst å handle hos dere uansett :)

 

Var en stor prisforskjell ja, dere får sette ned dere også :dribble:

Vi HAR satt de ned fra 159 pr 25 spindel.

 

Vi kan ikke sette de ned mer enn vi har gjort alt :( Da blir det å gi bort plater og da vil vi ikke overleve lenge.

 

Regner med at digital impuls kjøper inn så stort at de får mye lavere pris enn oss? Det er ikke enkelt å være "liten" :p

 

Vi får satse på bedre support/leveringsmuligheter og produktinfo :)

Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående testene på cdfreaks.com OC.

 

du skriver ofte

This scan shows the results from a pressed DVD-ROM disc

1.ka er ein pressed DVD-rom?? er det når du bruker bitesetting eller er det snakk om heilt andre ting??

 

2. DVD-Ram ka gjør det?

 

3. Mouint Rainer ka er det?

 

4. Read leadin og Read leadout, ka er det og ka gjør det?? i ka samheng blir det brukt?

 

5. sama som 4 bare med Read CD Text og read subchannel data.

har hørt om det og slikt, men aldri heilt vist ka som er vitsen, og kortid du bruker det.

 

takker for svar

 

peewee

Lenke til kommentar

Veit kva alt er, men trur ikkje eg klarer å gi deg eit forståelig svar på alt. Men får prøve.

 

1. Pressed DVD-ROM er originale plater med f.eks film eller spel. Som du (kanskje?) veit er desse originale platene ikkje brent på same måten vi brenner plater, men dei er trykt i maskin. Altså pressed.

 

2. DVD-RAM er ein annen DVD-standard ala DVD+/-R, stort sett berre brukt av Pioner tildligare. Var vel kanskje dei som kom med standarden og? Correct me if I'm wrong.

 

5. CD Tekst er for eksempel at det er lagra Artist/ Låtnavn på musikkspor på cden, slik at det kjem opp i displayet når du spelar av musikken.

Lenke til kommentar

1. Ah, defor han skriver at dei brenner Peressed DVD-ROM og pressed CD-ROM Når han snakka om den originale Plextools cd`en. fatta det da :)

 

2. Hmm, ikke heilt med, ein aen standar enn DVD+ og DVD- da?? aldri hørt om an. men men.

 

5. Så det vil sei at når det er lagt inn Artist/Låtnavn på mussikspor så kommer navnet opp når eg speler det i winamp, istede for unknown artis - track 1 asså?? så viss eg legger de på hardisken så får eg navn også?

 

takker for svar

Lenke til kommentar

2. Ja, vi har DVD+R, DVD-R, og DVD-RAM. Meinar det var Pioneer som kom opp med denne standarden for mange år sidan, og holdt seg lenge berre til denne. I alle fall til å begynne med måtte plata ligge i ein Caddy, eit slags cover, når ein skulle ha den i brennaren. Caddyen er vel etter kvart blitt unødvendig, og enkelte brennarar har no også støtte for DVD-RAM og, i tillegg til +/-R. (Selvfølgelig uten bruk av caddy).

 

5. Vist WinAmp les inn CD-text når du spelar av musikkplata vil det stå artist/låtnavn i staden ja. Skal du kopiere ei musikkplate må du vel lese CD-Texten i kopieringsprosessen for å få det med på den brente plata. Skal du ha med Artist/Låtnavn om du kopierar til harddisk (mp3 eller liknande), må i tilfelle programmet du brukar lagre musikkspora med CD-Text til filnavn, og eventuelt ID3, slik at du ikkje berre lagrar det som Track1, Track2 osv. Dei fleste program har vel mulighet for dette, enten du skriv inn manuelt, programmet hentar ut CD-Text, eller sjekkar plata opp mot ein database på internett.

Lenke til kommentar
Har et spørsmål angående testene på cdfreaks.com OC.

 

du skriver ofte

This scan shows the results from a pressed DVD-ROM disc

1.ka er ein pressed DVD-rom?? er det når du bruker bitesetting eller er det snakk om heilt andre ting??

 

2. DVD-Ram ka gjør det?

 

3. Mouint Rainer ka er det?

 

4. Read leadin og Read leadout, ka er det og ka gjør det?? i ka samheng blir det brukt?

 

5. sama som 4 bare med Read CD Text og read subchannel data.

har hørt om det og slikt, men aldri heilt vist ka som er vitsen, og kortid du bruker det.

 

takker for svar

 

peewee

1: er alt svat på

 

2: DVD-RAM ble lansert av panasonic. DVD-RAM har en enormt god verifiseringsprosess som gjør at det ikke skal forekomme at platene er uleselig. DVD-RAM er overskrivbare plater som kan brukes om og om igjen. Disse er kun 4.2Gb mot 4.38Gb for DVD+R og DVD-R. mye lavere hastighet enn det man er vant med. 5x DVD-RAM tilsvarer 2.4x vanlig DVD-/+R hastighet.

 

Hovedsaklig LG DVD-Brennere som støtter denne standarden nå.

 

3: Det er tilsvarende til Sonic DLA packet writing bare at det skal ligge integrert i fremtidige operativsystemer slik at man slipper et ekstraprogram for dette. for RW plater.

 

4: Å lese lead-in/out kan være viktig for å lese enkelte kopibeskyttede musikk plater. Sjekk musikk kopibeskyttelse lese testene på slutten av testene mine. Det viser seg ofte at brennere som ikke støtter hverken lead-in eller lead-out ikke klarer alle de kopibeskyttede musikk platene.

 

5: CD-Tekst er svart på alt, read subchannel data er viktig ved backup (kopiering) av enkelte kopibeskyttede spill. For eksempel securom beskyttede spill.

Lenke til kommentar

Har testet endel av de That's write platene jeg kjøpte for en tid tilbake, som kom i DVD cover.

 

Det er Optodisc som er produsenten har jeg funnet ut med den programvaren fra CDfreaks.com.

 

Jeg testet lesbarheten på et par av platene i dvd-brenneren min med CD-DVD speed i Nero. Kurven viste en fin form uten noen "hakk", altså den leste platene lett og feilfritt....

 

Jeg har også kjøpt That's Write i spindel, her er det en annen produsent, RICOHJPNR01. Disse viser akkurat samme resultater, men 1 disk klarte jeg ikke lese på slutten, og jeg fikk feilmelding.

 

Har også testet PCline platene på Elkjøp, de hadde en produsent som ikke er nevnt i oversikten. Husker ikke nå hva den het. Disse platene har også en grei lesbarhet, men den siste gigabyten så er kurven litt mer hakkete, og går litt nedover i hastigheten. Uansett ser de ut til å fungere greit i den stasjonære dvd spilleren...

 

Men er det slik at That's Write i spindel på 25 stik. ikke lenger er RICOHJPNR01, men at også disse nå er optodisc? De selges jo for 89 kr på Komplett, og hvis det er Ricoh så er det jo veldig gunstig pris på så gode plater....?

Lenke til kommentar

Det skreiv i en mail til en på forumet at de skulle gå over til optodisc ja. så viss du bestiller den så regner jeg med at det er OPTODISC og ikke RICHO du får. OPTODICS har blitt litt bedre enn før, men etter et halvt år eller før så står du nok med skjegge i postkassa for det om.

 

peewee

Lenke til kommentar
Har testet endel av de That's write platene jeg kjøpte for en tid tilbake, som kom i DVD cover.

 

Det er Optodisc som er produsenten har jeg funnet ut med den programvaren fra CDfreaks.com.

 

Jeg testet lesbarheten på et par av platene i dvd-brenneren min med CD-DVD speed i Nero. Kurven viste en fin form uten noen "hakk", altså den leste platene lett og feilfritt....

 

Jeg har også kjøpt That's Write i spindel, her er det en annen produsent, RICOHJPNR01. Disse viser akkurat samme resultater, men 1 disk klarte jeg ikke lese på slutten, og jeg fikk feilmelding.

 

Har også testet PCline platene på Elkjøp, de hadde en produsent som ikke er nevnt i oversikten. Husker ikke nå hva den het. Disse platene har også en grei lesbarhet, men den siste gigabyten så er kurven litt mer hakkete, og går litt nedover i hastigheten. Uansett ser de ut til å fungere greit i den stasjonære dvd spilleren...

 

Men er det slik at That's Write i spindel på 25 stik. ikke lenger er RICOHJPNR01, men at også disse nå er optodisc? De selges jo for 89 kr på Komplett, og hvis det er Ricoh så er det jo veldig gunstig pris på så gode plater....?

Hvilken hastighet leser DVD-Brenneren din på?

 

Jeg tester platene i lesere som støtter å lese opp til 16x på DVD-R og DVD+R og da har de aller fleste optodisc (hvis det er dette du har) reduksjon i lesehastigheten på slutten + noen uleselige plater avhengig av hvilken brenner de er brent med.

Lenke til kommentar

Sorry hvis jeg spør et spm som er blitt spurt før nå...

F.eks:

 

Prodisc.R02 4x DVD+R: Meget bra plater som produseres av prodisc i Taiwan. Det beste pris/kvalitetsforholdet akkurat nå. Merker: eProformance

 

Hvordan finner man ut dette? Altså, hvordan vet man at de platene man kjøper er produsert av den ene og ikke den andre?

Lenke til kommentar
Medianca 8X DVD+R (25spindel) som selges på Digital Impuls er ihvertfall Prodisk R03 :)

Men en langt bedre deal er ePerformance 8x DVD+R (25spindel) som selges for 95 kr på digital Impuls.

Det er samme platene (Prodisc), men til en langt hyggelige pris!

Jeg kjøpte 2 pakker ePerformance 8x DVD+R på Digital Impuls.

Prøver brenne et par PS2 spill på 8X nå..

 

Disse er PRODISC ja som nevnt før, lurte på hvordan kvaliteten

er på disse på 8X hastighet? Er det noen produsenter som "tåler"

8X og over, bedre enn andre? Ikke alltid man kan stole på det

som står på pakken vel.. :whistle:

 

0000 : a1 0f 02 00 00 03 00 00  00 26 05 3f 00 00 00 00  .........&.?....

0010 : 00 00 03 50 52 4f 44 49  53 43 00 52 30 33 03 38  ...PRODISC.R03.8

0020 : 23 54 37 0f 02 54 6b 02  94 63 15 15 0b 0a 08 08  #T7..Tk..c......

0030 : 01 1c 1e 0b 0c 12 12 01  00 00 00 00 00 00 00 00  ................

0040 : 01 00 38 38 02 31 64 1d  07 2e 23 10 04 1e 1d 01  ..88.1d...#.....

0050 : 00 00 02 31 64 1d 07 2e  23 10 04 1e 1d 01 00 00  ...1d...#.......

0060 : 02 00 54 70 02 61 63 48  29 18 0c 0c 05 18 00 00  ..Tp.acH).......

0070 : 00 00 02 84 5f 5a 29 18  0c 0c 05 18 00 00 00 38  ...._Z)........8

Endret av MortenS
Lenke til kommentar
Har testet endel av de That's write platene jeg kjøpte for en tid tilbake, som kom i DVD cover.

 

Det er Optodisc som er produsenten har jeg funnet ut med den programvaren fra CDfreaks.com.

 

Jeg testet lesbarheten på et par av platene i dvd-brenneren min med CD-DVD speed i Nero. Kurven viste en fin form uten noen "hakk", altså den leste platene lett og feilfritt....

 

Jeg har også kjøpt That's Write i spindel, her er det en annen produsent, RICOHJPNR01. Disse viser akkurat samme resultater, men 1 disk klarte jeg ikke lese på slutten, og jeg fikk feilmelding.

 

Har også testet PCline platene på Elkjøp, de hadde en produsent som ikke er nevnt i oversikten. Husker ikke nå hva den het. Disse platene har også en grei lesbarhet, men den siste gigabyten så er kurven litt mer hakkete, og går litt nedover i hastigheten. Uansett ser de ut til å fungere greit i den stasjonære dvd spilleren...

 

Men er det slik at That's Write i spindel på 25 stik. ikke lenger er RICOHJPNR01, men at også disse nå er optodisc? De selges jo for 89 kr på Komplett, og hvis det er Ricoh så er det jo veldig gunstig pris på så gode plater....?

Hvilken hastighet leser DVD-Brenneren din på?

 

Jeg tester platene i lesere som støtter å lese opp til 16x på DVD-R og DVD+R og da har de aller fleste optodisc (hvis det er dette du har) reduksjon i lesehastigheten på slutten + noen uleselige plater avhengig av hvilken brenner de er brent med.

Brenneren leser bare 6x hastighet tror jeg, er en Plextor 708A brenner. Men jeg tester som regel på en Toshiba 4x for den er mer kresen, og gir derfor et bedre bilde av lesbarheten i følsomme spillere.

 

Men selv om kurven ikke er helt glatt, så lenge hastigheten holder seg over 1x så vil jeg ikke merke hakking ved avspilling? Eller vil jeg det?

 

Uansett, hva og hvor får jeg tak i plater som er gode og ikke så himla dyre?

Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat noen DataWrite Classic (aka Greytop?) DVD-R 8x som selgeren påsto var Ritek G05, men som identifiseres som PRODISCF01. Noen som vet noe om disse?

 

EDIT: Glem det. Søkte og fant svar. Prisen var for øvrig £29 for 100 stk, dvs ca kr 3,65 per plate.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Kjøpte akkurat noen DataWrite Classic (aka Greytop?) DVD-R 8x som selgeren påsto var Ritek G05, men som identifiseres som PRODISCF01. Noen som vet noe om disse?

 

EDIT: Glem det. Søkte og fant svar. Prisen var for øvrig £29 for 100 stk, dvs ca kr 3,65 per plate.

Prodisc.F01 er mye bedre enn ritekG05 etter min mening så du må bare smile og være glad :)

Lenke til kommentar

jaja, var borte på elkjøp i dag får å kjøpe ein xbox kontroll. så ser eg 25pakning med Verbatim plater til 139kr (5,56pr plata) någe så er ganske billig.

 

Hjem på PC`en for å kjekke de og dette er resultate eg fikk.

 

--------------------------------------------------------------------------

Unique Disc Identifier : [DVD+R:MCC-003-000]

--------------------------------------------------------------------------

Disc Type : [DVD+R]

Manufacturer ID : [MCC]

Manufacturer Name : [Mitsubishi Chemical Corp.]

Media Type ID : [003]

Product Revision : [Not Specified]

Disc Application Code : [General Purpose]

Recording Speeds : [1x , 2.4x , 4x , 6x-8x]

Blank Disc Capacity : [2,295,104 Sectors = 4,482.6MB = 4.38GB (4.70GB)]

--------------------------------------------------------------------------

[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]

--------------------------------------------------------------------------

 

Må vel sies å vere gode plater til billig peng. Så for de av dere så trenger nye dvd+ plater så er vell dette et godt tilbud :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...