Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det siste vett jeg :) den testen skal jeg lese på nette. eg bare trodde dt var den nye firmwaren til BenQ vi venta på. men drid i, er ganske sikker på at det blir plextor brenneren. har tenkt å testa den nå. så får eg heller testa BenQ seinare viss jeg ikke blir fornøyd med Plextor brenneren.

 

kos dg i millen :p

Lenke til kommentar

Hvor har det blitt av NEC ND-3500a på siste oppdatering - finner bare ND2500/2510 ?

 

Ja jeg beholdt Nec'n etter at jeg så kvaliteten på brenning av lavkvalitetsplater - har ikke teste kvalitetsplater enda men føler meg trygg på at den bra her. Så får det heller være at den ikke støtter feilrapportering. Er litt hekta på PI/PO men har jo LiteON :love: forsatt...

 

Har også bestilt meg en LiteON SOHD-167T DVD leste for å teste PI/PO når LiteON brenneren går ut porten - du får jo kaste dem etter deg om dager (NOK 200,-). Noe sier den ikke duger til dette men har nå tenkt å prøve først. Noen med erfaring ?

Lenke til kommentar
Noen som har noen info om That's Write DL? Ser at pcutstyr.no selger dem for 88 Kr stk.

Tipper disse er ritek.

 

I så fall virker de ikke på NEC brennere (med mindre du bruker siste uoffisielle firmware).

 

Men på Benq og pioneer bør de virke greit

Jeg har NEC 3500AG 2.17. Må jeg oppgradere firmware?

 

Er det noen kvalitetsproblem med disse og NECen selv når den brenner dem?

 

Hvordan er kvaliteten på platene sammenlignet med Verbatim som dere selger hos Norwaydisc?

 

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Har ikke prøvd de fra Digital Impuls, men tviler på at det er noen forskjell.

 

Lurer på hvordan de kan selge de SÅ billig :ermm::hmm:

Du som hadde kjøpt noen av disse: Hadde du hatt muligheten til å teste dem?

 

Så dette ikke er noe alá That's Write hos komplett... (Optodisc i stedet for rico)

Lenke til kommentar
Har ikke prøvd de fra Digital Impuls, men tviler på at det er noen forskjell.

 

Lurer på hvordan de kan selge de SÅ billig  :ermm:  :hmm:

Du som hadde kjøpt noen av disse: Hadde du hatt muligheten til å teste dem?

 

Så dette ikke er noe alá That's Write hos komplett... (Optodisc i stedet for rico)

Hehe - har ikke kjøpt dem :)

 

Men vi selger dem gjennom nettbutikken jeg er medarbeider i så jeg har testa de ja.

 

Disse er produsert av prodisc og er omtrent på samme nivå som ricoh og verbatim kvalitetsmessig etter mine erfaringer.

Lenke til kommentar
Hehe - har ikke kjøpt dem :)

Hehe, vanvittig dårlig formulering fra min side. Henvendte meg til han som lenger opp i tråden så han hadde kjøpt disse på DI.... Så igjen: Bare å beklage formulerigen!

 

Når det gjelder kvaliteten har jeg sett første sida på denne tråden ja. Vanvittig bra :thumbup:

 

Det jeg tenkte på var at når komplett plutselig satte ned prisene såppas kraftig på That's Write plater var det en del som stusset før det viste seg at det var fra en annen produsent... Nå er det vel kanskje slik at ePerformance kun har en produsent, og at det dermed ikke kan skje med disse. Men jeg ble bare nervøs for at noe slikt kunne ha skjed :no:

Lenke til kommentar

Jeg har også kjøpt ePerformance 8x DVD+R på DI i tr.heim:

 

--------------------------------------------------------------------------

Unique Disc Identifier : [DVD+R:PRODISC-R03-003]

--------------------------------------------------------------------------

Disc Type : [DVD+R]

Manufacturer ID : [PRODISC]

Manufacturer Name : [Prodisc Technology Inc.]

Media Type ID : [R03]

Product Revision : [003]

Disc Application Code : [General Purpose]

Recording Speeds : [1x , 2.4x , 4x , 6x-8x]

Blank Disc Capacity : [2,295,104 Sectors = 4,482.6MB = 4.38GB (4.70GB)]

--------------------------------------------------------------------------

[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]

--------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar

Har du noen synspunkter på SKY plater? ..OC-Freak?

 

Bruker en combo Pioneer CD/DVD RW leser/brenner på 4X (107D)

 

3 av totalt 6 plater har kræsjet nå.. :roll:

 

Vet ikke om det også kanskje kan ha noe med SP2? Siden jeg får en liten "warning" ved oppstart av Nero..Den sier det er kjente problemer ved bruk av det som er av oppsett på dataen da ihvertfall. Vet ikke om den mener SP2 da jeg.

Lenke til kommentar

den feilmeldingen i nero betyr at du har for gammel nero versjon - oppdater til nyeste 6.3.1.25 for å fikse det problemet.

 

De sky platene jeg har hatt har vært AN31 for DVD-R eller AML 001 for DVD+R. bruk http://DVD.Identifier.cdfreaks.com for å finne medie ID'en på platene dine.

 

Trolig dårlige Hong Kong produserte plater - når du har funnet medie ID kan du jo sjekke i første posten av denne tråden om du finner de der.

Lenke til kommentar

Kjøpte en 25-pakk Samsung DVD+R på Datakjeden i dag, men angrer voldsomt da jeg har mistanke om at platene er søppel. Har tenkt å bytte de så tør ikke åpne pakken, men er det noen som vet hvilke plater det er snakk om? Pakken sier ikke stort mer en Samsung DVD+R 8X, Pleomax. Made in Taiwan. Itemcode = DRP47825CK. Hvis noen har noe info om disse uten at jeg har måttet åpne pakken hadde jeg blitt meget glad :)

 

edit: åpnet pakken alikevel og skjekket de med DVD Identifier, og det var selvfølgelig OPTODISC.OR4-plater. Og disse betalte jeg 210,- for, når jeg isteden kunne fått prodisc til 95,-.. :thumbdown:

Endret av v0id
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...