rayrod Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hvor mye kosta di på rimi? Lenke til kommentar
c-man Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 25pk med 8x dvd-r eProformance kosta på Rimi 189,- Eneste minus er at min dvdbrenner bare brenner 4x på - formatet... Men jeg syns jo at d var billig for platene likevel da. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Kjøpte 25-pakk med eProformance DVD+R 8x på Digital Impuls til 95,- Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Vett ikke helt om folk liker at jeg spør om dette her. Men jeg har tenkt å kjøpe en ny dvd+ brenner, eller en som kan brenne begge deler. Hvilken brenner bør jeg kjøpe da, og kaffor någen cd`er gir best kvalitet sammen md den brenneren?? ut i fra testen vil jeg jo si at Plextor PX-712A eller Philips DVDRW885 er de beste. stemmer dette?? viss dere mener jeg har posta feil plass, så gi beskjed så skal jeg flytte den. tenkte bare at siden jeg vil ha dette linka opp mot kaffor någen dvd plater jeg bør kjøpe, så burde dt gå bra her. peewee Plextor PX-712A støtter IKKE Double layer! Vent heller på Plextor PX-716A som kommer i slutten av måneden. Philips DVDRW885 er vel samme brenner som BenQ DW830A, derfor ville jeg heller valgt BenQ DW1620 (oppfølgeren til DW830). Jeg tror faktisk også at den blir billigere fordi Philips ofte har en høyere pris pgav navnet. gerrard kan du da forklare meg ka double layer er og ka dt gjør får någe? er som sagt helt grønn Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Vett ikke helt om folk liker at jeg spør om dette her. Men jeg har tenkt å kjøpe en ny dvd+ brenner, eller en som kan brenne begge deler. Hvilken brenner bør jeg kjøpe da, og kaffor någen cd`er gir best kvalitet sammen md den brenneren?? ut i fra testen vil jeg jo si at Plextor PX-712A eller Philips DVDRW885 er de beste. stemmer dette?? viss dere mener jeg har posta feil plass, så gi beskjed så skal jeg flytte den. tenkte bare at siden jeg vil ha dette linka opp mot kaffor någen dvd plater jeg bør kjøpe, så burde dt gå bra her. peewee Plextor PX-712A støtter IKKE Double layer! Vent heller på Plextor PX-716A som kommer i slutten av måneden. Philips DVDRW885 er vel samme brenner som BenQ DW830A, derfor ville jeg heller valgt BenQ DW1620 (oppfølgeren til DW830). Jeg tror faktisk også at den blir billigere fordi Philips ofte har en høyere pris pgav navnet. gerrard kan du da forklare meg ka double layer er og ka dt gjør får någe? er som sagt helt grønn Double layer er en tolags dvd plate som har en kapasitet på ca 7,96 GB, mens vanlige enlags plater bare har ca 4,482GB Med en slik plate slipper man å krympe dvd filmer slik man ofte må ved enlags plater. Pr idag koster platene fra 99 kr og oppover, men de vil bli langt billigere med tiden så det er helt klart en fordel om brenneren støtter Double Layer. Endret 13. oktober 2004 av Gerrard Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 tusen takk for svar Gerrard. (beste speleren någen gang you never walk alone ) men tilbake til topic. Eg hadde bare lest fram til side 6 i threaten da, og hadde ikke fått svar på det. fant ut at det stod lengre bak er greit å sleppe å bruke dvdShrink hver gang eg skal brenne ut ein dvd film ja OC-Freak, takker masse for ein konge tråd !!! utrolig masse bra informasjon her. og skal deffently bruke denne når det blir tid for innkjøp av dvd brenner og dvd plater hadde vert konge viss du på slutten av tråden kunne skrive ned alle de forskjellige produsentane og skrive -bra - ok - dårlig - bare kast bak f.eks OPTODISC - dårlig Princo - Bra/dårlig (husker ikke ) Ricoh - bra TY - bra også gi ut linker til de forskjelliga programma du bruker til å finne grafene. Og forklare kossen du finner ut den brenne kurva, øker heilt til slutt, stopper på slutten osv osv. ramse opp någen butikker på nette og? vett eg ber om masse, og at kanskje alt av det er veldig nybegynner stuff og trenger ikke ver med i tråden. men det er jo opp til deg, ka du vil gjøre. dette er uansett en av de beste og mest informative trådane eg har lest til nå stå på !! peewee Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) OC-Freak, trenger någen tips fra deg. Jeg skal i slutten av måneden, (når eg får lønn) kjøpe ein ny dvd brenner. Jeg vil ha en god og rask brenner (bryr meg ikke så altfor masse om pris) som støtter de fleste platene. jeg kommer til å brenne mest i dvd+ format. Den skal også støtte alle testene og helst støtte dual layer som er beskrevet i posten oppfor her. har du någen gode tips?? jeg tenkte på den nye Plextor PX-716A som gerrard snakte om. men har du någen andre tips om hvilken dvd brenner jeg bør kjøpe? hadde vert greit om du forklarte litt bra koffor eg bør kjøpa den dvd brenneren og kor eg eventuelt kan kjøpa den (er ikke strengt nødvending men) tusen takk peewee Endret 13. oktober 2004 av 2peewee Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 At du skal ha en som skal kunne teste kvaliteten på platene etter at de er brent begrenser utvalget en del. NEC og Pioneer er da uaktuelle. BenQ DW1620 er aktuell - men jeg vil enda ha satt den på "vent" da BenQ jobber med en ny firmware som skal muliggjøre ganske mye kvalitetstesting - sammen med en ny CD-Speed versjon. Men løfter er en ting - jeg vil gjerne se det i praksis først. Det er også snakk om at denne firmwaren vil gi double layer brenning et løft opp til 4x. Hvis BenQ innfrir dette vil nok dette bli favorittvalget mitt grunnet: 1: Avanserte testemuligheter av plater. 2: MEGET!!! god brennekvalitet på DVD+R formatet 3: Mange 8x plater som virker på 12x/16x i motsetning til NEC/pioneer. 4: Hardwaren i brenneren virker til å være av god kvalitet - ikke billig og skranglete her nei. Utenom dette ville jeg nok ventet å sett litt på testene av Plextor PX-716A. De første testene er forhåpentligvis klar i begynnelsen av neste mnd. Det jeg frykter vil være bakdelen med plextor brenneren (basert på erfaringer med PX-708A og PX-712A) er brennekvalitet på en god del plater samt støtte for å brenne 8x plater på 12x/16x. CD-R brenningen på 48x med PX-712A har heller aldri imponert meg (har hatt ca 50% feilbrenninger når jeg prøver å brenne på 48x (Power rec = av for å oppnå 48x)). Og de platene som den fullfører på 48x er under midt på treet kvalitetsmessig. Men det er disse 2 det står om hvis du spør meg. Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Platene jeg kommer til å brenne på er nok de dere har på Norway Disck merker som Verbatim - Mitsubishi Chemical Corp Plextor - YUDEN000 eller Thats Write - RICO viss jeg finner disse enna da Jeg brenner en del, men ikke så masse at jeg ikke har råd til å koste på meg gode cd`er. jeg er ikke så veldig erfaren på dette området (som du har lagt merke til) så brenneren må vere grei og finne ut av. og hadde vert kjekt med de testene. men viss jeg tar vekk at den skal kjekke kvaliteten? er det någen andre som seiler opp som favoritt da?? men hadde vert kjekt å kunne kjekke pi og pif max verdier. samt kjekke brennekurven. har lyst å lere om ikke alt men en del om dette med brenning, og selfølgelig ha en brenner som jeg brenne omtrent 100% rett med hvilken av nec og pioneer er best viss jeg ikke trenger å kjøre disse testene ?? er BenQ mye bedre enn plextor?? trenger ikke brenne på 48x viss det gir så masse feilbrenning. viss jeg går ned et hakk eller to, funker plextoren da? kor lang tid tror du det tar før BenQ kommer med den nye firmwaren og tror du den infrir så masse som di sier?? viss jeg bare gidder vente til slutten av måneden, vil du da si at jeg skal gå får BenQ eller den nye modellen til Plextor ?? PS: gleder meg til Plextor testen din i begynnelsen av neste måned Endret 13. oktober 2004 av 2peewee Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Då var ein stykk BenQ DW-1620 bestilt frå www.xd.no (i tillegg til noke anna "rask"). Las ein test på cdrinfo.com på diverse brennarar. Skulle vist vere ganske dårlig brenning på -R plater med denne brennaren (blir nokk ordna opp i på kommande firmwareoppdatering). Men det har i grunnen ikkje noke å sei for mitt bruk sidan eg kun brenn +R plater. Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Tenkte eg skulle teste det programet som identifiserer produsenten av dvd plater. har bare dvd +RW plater tilgjenelig så eg tester de ei stond før eg leste denne tråden hadde eg ikke peiling på dette greiene her. så eg stakk på clash ohlson og kjøpte Traxdata plater. hadde ikke peiling på om de var gode eller ikke. tror de ligger på 18-20 kr pr stykk. dette var resultatet jeg fikk opp -------------------------------------------------------------------------- Unique Disc Identifier : [DVD+RW:RICOHJPN-W01-001] -------------------------------------------------------------------------- Disc Type : [DVD+RW] Manufacturer ID : [RICOHJPN] Manufacturer Name : [Ricoh Company Ltd.] Media Type ID : [W01] Product Revision : [001] Disc Application Code : [General Purpose] Recording Speeds : [1x , 2.4x] Blank Disc Capacity : [2,295,104 Sectors = 4,482.6MB = 4.38GB (4.70GB)] -------------------------------------------------------------------------- [DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com] -------------------------------------------------------------------------- må vel seies å vere et god blindkjøp det Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Inbreak: Nyeste firmware B7K9 fikser de aller fleste DVD-R problemene (dog ikke helt perfekt enda). 2peewee: Klarer du deg uten feilsjekking er fremdeles BenQ brenneren mitt førstevalg - etterfulgt av NEC - så pioneer. Det blir forresten ikke jeg som tester PX-716A for cdfreaks - men en annen tester. Jeg er forøvrig bortreist hele november (1.11 til 5.12) - samtrening Fist-H (utenlandsstyrke i forsvaret) for eventuell utreise i Januar til uggabuggaland (Muligens Afghanistan). Så i den måneden får forumet her klare seg på egenhånd Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Okey, eg får i alle fall lesa gjennom testen og se litt men du får ha lykke til med militere da. siste spørsmål nå, etter dt du har sagt så er eg ganske sikker på at eg vil gå får en brenner så kan skjekke feila. så da står det jo om BenQ og Plextor. kor stor tror du prisforskjellen vil vere, og biss BenQ ikke får alle de nye tinga som de låve, er det da Plextor som er den beste? (off eg spør for masse ) tusen takk peewee Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Plextor: ca 1000,- for bulk versjon og ca 1200,- for retail. BenQ ca 750-800 for retail. Jepp - da ville jeg nok gått for Plextor (hvis den innfrir kvalitetsmessig). Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg har bla en Benq 1620 (1600@1620) og jeg har bestemt meg for å bytte den ut med plextor 716. (kan bare ha 3 brennere samtidig) Benq1620 er bra, men alikevel har jeg hatt en del problemer med den. Det kan hende den er ødelagt eller bad drive, men når den ikke brenner coastere er den knall. Men bestemte meg alikevel for å bytte den ut. Det som står igjen i kabinettet mitt da blir da en nec2510 nec3500 plextor716 Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Har plextor 716 A komt ut da? eller skal du kjøpe den?? lurer på om eg gjør det sama. men venter til slutten av måneden og ser tester av Plextor og se om den nye Firmwaren til BenQ kommer Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Kom en ny firmware til benq i dag eller i går .. B7L ett eller anna. K var den forrige. Det kommer OFTE benq firmware's Benq1620 er faktisk sinnsykt bra og støtter super rask brenning, men som sagt, hos meg blir 1 av 5 coasters. OC sier han aldri har hatt en coaster (mener jeg) så kanskje min drive er mongo. Uansett, har svart kabinett, 2 svarte brennere og en hvit benq som stikker ut av toweret pga at jeg får den ikke helt tilbake fordi RAM brikken er i veien på hovedkortet. Siden plextor er 3 cm kortere, og fås i svart, + at jeg har fryktlig lyst på plextools, samt en plextor siden jeg aldri har hatt det, så bestemte jeg meg for å bytte den ut. Jeg har bestilt og betalt den på www.mpx.no , men den er ikke sendt til meg enda. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Kom en ny firmware til benq i dag eller i går .. B7L ett eller anna. K var den forrige. Det kommer OFTE benq firmware's Benq1620 er faktisk sinnsykt bra og støtter super rask brenning, men som sagt, hos meg blir 1 av 5 coasters. OC sier han aldri har hatt en coaster (mener jeg) så kanskje min drive er mongo. Uansett, har svart kabinett, 2 svarte brennere og en hvit benq som stikker ut av toweret pga at jeg får den ikke helt tilbake fordi RAM brikken er i veien på hovedkortet. Siden plextor er 3 cm kortere, og fås i svart, + at jeg har fryktlig lyst på plextools, samt en plextor siden jeg aldri har hatt det, så bestemte jeg meg for å bytte den ut. Jeg har bestilt og betalt den på www.mpx.no , men den er ikke sendt til meg enda. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Selv om necen ikke støtter kvalitetssjekk av platen, kan man vel sjekke dette med et program. Correct me if i'm wrong. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Programmet det er snakk om (KProbe) funker ikke med Nec-brennere. Hva mener du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå