Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, jeg har fulgt med litt etter jeg kjøpte mine That`s write 25 spindler. Ett par dager før jeg kjøpte var de tom. Jeg bestilte 1 eller 2 spindler som var RICOHJPNR01 så jeg bestilte "noen" spindler til. På dette tidspunkt stod det 2000+ under antall. De har ikke tømt dette lageret (jeg har vært innom og sjekket). I går hadde de 100+ igjen så jeg bestillte noen til.

Flere som har fått bestillingene sine de siste dagene har fått optodisc......

Arg :wallbash:

Jaja, lillesøsteren min kom tilbake fra Kina med ørten dårlige DVD rip`s som ikke er kommet på kino enda (klarte knapt å høre hva som ble sagt, og oppløsningen var 1x1pixel eller noe slikt). Får vel brenne de på de elendige diskene da :p

Vet ikke om jeg gidder bruke penger på returfrakten jeg eventuelt må ut med på angreretten?

Lenke til kommentar
Men altså, det er Norek som har begynt å ta inn That's Write - Optodisc? Eller tar Komplett inn på egenhånd? Digital Impuls har nemlig også That's Write, men karen bak disken visste ikke om det var Ricoh eller Optodisc. Jeg kjøpte en pakke eProformance 8x til 95 spenn, men jeg har ikke fått sjekket platene enda.

Norek og Komplett er det samme lageret (og firmaet), Norek selger mot forhandlere og Komplett mot sluttbrukere.

Veldig mange andre butikker kjøper varer fra Norek, og du kan vel med brukbar sikkerhet anta at That's Write som selges andre steder i Norge kommer derfra.

Ang. lagerbeholdningen, så tror jeg ikke den skal brukes til så veldig mye annet enn å se om de har på lager eller ikke. Hvor mange og hvilke produksjonsbatcher de har er umulig å anta ut fra dette.

Lenke til kommentar

Dette er svaret fra komplett.no:

"PS. Optodisc i vår testbenk scorer 100%, vi har testet plater både fra Samsung og Thats Write (begge har plater fra optodisc). Vet at for lenge siden ble det levert noen dårlige plater fra Optodisc, men denne tiden er over :-) Ser at testene fra i fjor er dårlige på Optodisc, men tro meg, det er ikke dårlig kvalitet lenger..."

OC-Freak eller andre: Har dere testet disse nye platene (nye produksjoner) ??! That's Write 4x DVD+R identifiserer som OPTODISC.OR4.

Blir forvirra jeg.

Som sagt for jeg lik kurve i Nero CD/DVD Speed på OPTODISC.OR4 (gammelt dårlig parti (That's Write i DVD-cover fra komplett.no) som på PRODISC.03 (eProformance 4x DVD+R fra norwaydisc.no)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar
Dette er svaret fra komplett.no:

"PS. Optodisc i vår testbenk scorer 100%, vi har testet plater både fra Samsung og Thats Write (begge har plater fra optodisc). Vet at for lenge siden ble det levert noen dårlige plater fra Optodisc, men denne tiden er over :-) Ser at testene fra i fjor er dårlige på Optodisc, men tro meg, det er ikke dårlig kvalitet lenger..."

OC-Freak eller andre: Har dere testet disse nye platene (nye produksjoner) ??! That's Write 4x DVD+R identifiserer som OPTODISC.OR4.

Blir forvirra jeg.

Som sagt for jeg lik kurve i Nero CD/DVD Speed på OPTODISC.OR4 (gammelt dårlig parti (That's Write i DVD-cover fra komplett.no) som på PRODISC.03 (eProformance 4x DVD+R fra norwaydisc.no)

Har ikke sjekket nyere partier 4x nei. De jeg testet var av den typen i transparente DVD-Cover i 60 pakninger for ca 2 måneder siden.

De vil som oftest virke i gode brennere.

Problematiske brennere (av de jeg har testet): Lite-On, BTC, Plextor og Samsung DVD-Brennere. Her blir de oftest uleselige.

Brent i andre brennere (Pioneer, NEC ND-2500A eller nyere NEC, BenQ, Philips og NU) vil de oftest virke ok - men feilnivået er høyere enn for RICOH og platene kan ikke leses av på 16x hastighet.

For morro skyld har jeg lagt ved et test resultat fra 8x optodisc.OR8 brent med en Samsung brenner.

post-62-1097228717_thumb.png

Lenke til kommentar
For morro skyld har jeg lagt ved et test resultat fra 8x optodisc.OR8 brent med en Samsung brenner.

Må jo være noe feil på PIF verdiene, når average er høyere enn peak (max) ??!

Ja det var rart - skal ta det opp med utvikleren av programmet. skal ikke klare å få høyere gjennomsnitt en max verdi samme ka man gjør.

Max tillatte verdier med siste K-Probe versjon.

PI MAX verdiene skal ikke overstige 280.

PIF MAX verdien skal ikke overstige 4 (enkle søyler over godtas - men fler søyler etterhverandre/større område over er ikke bra).

Lenke til kommentar

Må jo være noe feil på PIF verdiene, når average er høyere enn peak (max) ??!

Ja det var rart - skal ta det opp med utvikleren av programmet. skal ikke klare å få høyere gjennomsnitt en max verdi samme ka man gjør.

Max tillatte verdier med siste K-Probe versjon.

PI MAX verdiene skal ikke overstige 280.

PIF MAX verdien skal ikke overstige 4 (enkle søyler over godtas - men fler søyler etterhverandre/større område over er ikke bra).

Er det noen måte å måle PI/PO feil med "fossil brenneren" Nec-ND1300?

Kprobe, Plextools, DVDinfopro funker vel ikke på Nec...

På Nero CD-DVD Speed får jeg ikke trykket på start knappen i Disc Quality testen og det er vel et tegn på at brenneren ikke kan utføre tjenesten?

Lenke til kommentar
Pioneer og NEC brennere (og noen til så klart) støtter pr i dag ikke å rapportere feil. Derfor vil ikke dette være mulig med disse.....

:cry: Dårlig gjort ass.....

Jaja, skal kjøpe ny brenner snart uansett og da blir det ihvertfall ikke Nec!

Jeg "brenner" vel mest for en Benq :dremel:

Lenke til kommentar
Pioneer og NEC brennere (og noen til så klart) støtter pr i dag ikke å rapportere feil. Derfor vil ikke dette være mulig med disse.....

:cry: Dårlig gjort ass.....

Jaja, skal kjøpe ny brenner snart uansett og da blir det ihvertfall ikke Nec!

Jeg "brenner" vel mest for en Benq :dremel:

Det kommer snart en ny CD-Speed (www.cdspeed2000.com) versjon som støtter rapportering av både PI, PIF og POF samt jitter for alle BenQ brennere - så det er ikke et dårlig valg ;)

Lenke til kommentar
Ser Verbatim har kommet med 8x av sine Pastel plater:

DVD+R Pastel Advanced Azo 4.7GB 8x 5 Pack OPP Wrap Slim 43464

Noen som vet om dette er 8x TY plater? Som da evt. brenner på 12/16x i en ND-3510A :-)

Skal være TY. (ikke hatt de selv enda - men tror de er TY grunnet informasjon fra kilder i Tyskland).

Hvor fant du de og til hvilken pris? Er de på lager?

Våre leverandører får dem nok etterhvert de også....så da kommer vi nok til å ta de inn vi også - hvis prisen er rett ;)

Lenke til kommentar
Skal være TY. (ikke hatt de selv enda - men tror de er TY grunnet informasjon fra kilder i Tyskland).

Våre leverandører får dem nok etterhvert de også....så da kommer vi nok til å ta de inn vi også - hvis prisen er rett ;)

Optical Storage (distributør) har fått dem i lista si, med ubekreftet levering 16/10.

Lenke til kommentar

Optical Storage (distributør) har fått dem i lista si, med ubekreftet levering 16/10.

Ok :)

Kunne bare ikke huske å ha sett dem i noen webshopper enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...